Strikker I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.668 visninger
22 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Det er blevet trendy lige at finde strikketøjet frem og strikke et par pinde... har jeg hørt ;) Min datter viste pludselig også interesse for at lære at strikke igen, og med naboens hjælp fik vi nørklet et dejligt halstørklæde sammen :laugh: Er I hoppet på strikkebølgen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Happymummy-vb

Nix. De par løsmaskede og skæve bamse-tørklæder og '-sengetæpper' det blev til, da jeg var barn, vidner om et udtalt manglende talent i den retning. Hækle kan jeg heller ikke :blink: . Jeg ville egentlig gerne kunne (og ikke mindst sy), men jeg har aldrig gidet lære det ordentligt. Vil bare kunne det :silly: . Og det kan jeg ikke.

Anmeld

26. oktober 2010

Frede-vb

Jeg kan ikke strikke, men til gengæld hækle B) Okay, hækle og hækle.... det eneste, jeg kan hækle, er oldemorfirkanter, men dem hækler jeg til gengæld mange af. Jeg har et helt lager af sådanne firkanter, men aner ikke, hvad jeg skal bruge dem til, for jeg kan fx ikke finde ud af at hækle dem sammen til noget større. Jeg hækler oldemorfirkanter, fordi det tager toppen af den værste hverdagsstress. Det startede med, at en af mine kollegaer sad og hæklede sådan nogle dimsedutter, og så så jeg lige, hvordan man gjorde og vupti havde jeg lige lavet nogle hundrede stykker af dem. Nu tror kollegaerne så lige, at jeg er en levende oldemorfirkantfabrik, men når de så hører, at de selv skal hækle dem sammen, går bestillingerne lige som i sig selv igen ;)

Anmeld

26. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Frede skrev:
Jeg kan ikke strikke, men til gengæld hækle B) Okay, hækle og hækle.... det eneste, jeg kan hækle, er oldemorfirkanter, men dem hækler jeg til gengæld mange af. Jeg har et helt lager af sådanne firkanter, men aner ikke, hvad jeg skal bruge dem til, for jeg kan fx ikke finde ud af at hækle dem sammen til noget større. Jeg hækler oldemorfirkanter, fordi det tager toppen af den værste hverdagsstress. Det startede med, at en af mine kollegaer sad og hæklede sådan nogle dimsedutter, og så så jeg lige, hvordan man gjorde og vupti havde jeg lige lavet nogle hundrede stykker af dem. Nu tror kollegaerne så lige, at jeg er en levende oldemorfirkantfabrik, men når de så hører, at de selv skal hækle dem sammen, går bestillingerne lige som i sig selv igen ;)
Aaaaiiiii, du må da lige få lært at hækle dem sammen, tænk et fedt slumretæppe du kunne få ud af alle de firkanter :laugh: JEG kan hverken strikke eller hækle, jeg han hækle lange snore, men de har ligesom ingen funktion, og det med strikningen har jeg opgivt, totalt. Enten strikker jeg så stramt at det ikke er til at VRIDE af pindene, ellers bliver det så løst at jeg hele tiden taber masker jeg ikke kan samle op....og somregl er strikketøjet en kombination at stramt og alt for løst, sååå........det ender altid med jeg FLÅR pindende ud af garnet og ruller sammen igen og giver min Mor garnet så hun kan stikke nogle benvarmere (for hun kan heller ikke strikke), men er stolt over de der benvarmere, og mener ikke man kan leve uden ;)

Anmeld

26. oktober 2010

als-vb

Jeg kunne strikke da jeg var barn. Strikkede en nisse bla. og div. tørklæder osv. Men kan ikke huske hvordan og da jeg var barn havde jeg min mor til at starte og slutte for mig samt skifte farve. Så kan kun strikke ret og vrang. Gad godt lære det igen for bare at lave et eller andet fornuftigt når jeg nu alligevel sidder der foran skærmen og laver ingenting.

Anmeld

26. oktober 2010

Spunk-vb

Har prøvet for nogle år siden, men det gik dårligt. Nu ligger det i en kasse derhjemme. Men jeg kan hækle og synes at det er hyggeligt at gøre nogle gange.

Anmeld

26. oktober 2010

Polyp-vb

Har strikket (eller prøvet på at strikke) tre gange: først, eneste og sidste gang for mange år siden og har ingen ambitioner om at genoptage forsøget...er på ingen måde afslappende ;-) Jeg kan knytte bælter og nøgleringe etc og hækle...også hækle firkanter sammen...Frede, det er superenkelt, så få lige en til at vise dig det...firkanter lagt dobbelt i tyk bomuldssnor er fantastiske grydelapper eller vinterslumretæpper

Anmeld

26. oktober 2010

NikiFin-vb

Jeg strikkede meget da jeg var i børnehaven. Tøj til alle mine dukker. Også bukser og trøje til mig selv da jeg var i gymnasiet. Har ikke tid og lyst at gøre det mere men min mor stikker meget hele tiden og ingen bruger hendes tøj fordi vi går i andre slags tøj her

Anmeld

26. oktober 2010

uni-gruppe-vb

Jeg har ikke fået gjort så meget ved det de sidste par år, udover lige når der er kommet babyer til i familien. Men jeg har strikket rigtig meget, og er rigtig god til mønsterstrik. Altså ikke sådan noget med en masse farver, men mere sådan noget Irsk Aran strik og den slags. Elsker at lave det, og jo mere indviklet jo bedre. Så nu fik jeg lige lyst til at gå i krig med et eller andet, så må lige høre om tøsen ikke mangler en sweater her til vinter. Og det der med at hækle firkanter sammen, det er altså lært på 5 minutter, så find lige en at spørge ikk' Man kan også vælge at slutte med samme farve på sidste omgang af alle firkanterne, og så sy dem sammen, men det andet er jo den 'rigtige' oldemor-metode. Ellers kan du låne masser af bøger på biblioteket med trin-for-trin vejledninger i den slags. Og vupti er der ordnet en masse julegaver :o)

Anmeld

26. oktober 2010

kongster-vb

Jeg har engang strikket en virkelig grim nisse til min mor (som hun stadig har og troligt sætter frem hver jul) og et halvt halstørklæde til min far. Det er vist nogenlunde det. Men min svigermor er en ørn til at strikke og begaver os alle med lækre trøjer. Jeg blev forelsket i min nuværende mand første gang jeg så ham i en stor islændertrøje (som hans mor har strikket) så den bliver aldrig smidt ud :) Og hun har strikket fine fine silketrøjer til mig og lækre sweatere til børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.