Paris!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

k11923-vb

Man kan prøve loppemarked/marked Le marché aux Puces de St-Ouen ved metro Porte de Clignancourt. Hvis I ikke vil vente på at komme til vejrs i Eiffeltårnet, så se det fra pladsen og tag op i Tour de Montparnasse og se udsigten i stedet. Det er også billigere ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

als-vb

uh havde helt glemt markedet ja det er fantastisk.

Anmeld

23. oktober 2010

kongster-vb

Så er vi kommet hjem efter en fantastisk tur! Onsdag var vi oppe kl 5 så ungerne var godt trætte da vi endelig landede i Paris. Men vi fik set Eiffeltårnet og kom helt op i toppen. Stor succes. Torsdag var det Triumfbuen og Champs Elyssées om formiddagen og la Defense og lidt shopping om eftermiddagen. Fredag var Mont Matre og Sacre Coeur om formiddagen og Notre Dame og latinerkvarter (inkl Sorbonne) om eftermiddagen. Og fabelagtig middag med hvide duge og franske specialiteter. Ungerne spiste snegle :) Og så har vi tullet rundt, kørt en masse med metro, kigget på gøglere på gaden, gået langs vandet, spist en masse god mad og bare nydt efterårssolen. I dag var vi så ude og besøge en af gemalens venner fra gymnasiet, der bor i Paris. Og desværre blev knægten syg og kastede op og var skidt hele vejen hjem. Så nu er vi trætte og nyder et glas vin. Lækker tur!

Anmeld

24. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jamen velkommen tilbage, og hvor skønt at høre i har haft en dejlig tur og rigtig har nydt Paris :) God bedring med lille manden :( Der er en opkast/tyndskide i luften for tiden, men den skulle drive over indenfor 24 timer.

Anmeld

24. oktober 2010

kongster-vb

Det er beroligende. Måske det også kan berolige den pæne franske mand, som knægten overbrækkede i metroen i dag :S NOT our finest hour!!! Måske kan vi grine af det om 5 år. Måske! Jeg har været i bad nu, men har ellers taget den gennem Paris og hjem i flyet med bræk i håret og på tøjet. Mums. Men nu sover ungerne og JA, det var en super ferie bortset fra de små uheld i dag. Og tak!

Anmeld

24. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Så forstår jeg bedre, hvorfor jeg ikke mødte dig i Paris - jeg så ellers efter dig ;) - men vi ankom (med bus!!) lørdag formiddag og kørte hjem onsdag aften. Vi - 46 9. klasses elever og fire lærere - havde også en fin tur, bortset fra, at hæveautomaten ved Eiffeltårnet valgte at sluge mit visakort :blink: - og nej, det skyldtes ikke overtræk på kontoen... Vi så INTET til demonstrationer og strejke - men modtog masser af sms´er fra bekymrede forældre, der troede, der var bål og brand i hele Paris. Dejlig tur - men allerdejligst at komme hjem til familien igen! De skal helt sikkert med næste gang, jeg skal til Paris, for det skal jeg - jeg tror aldrig, jeg bliver 'færdig' med den by. - Busturen frem og tilbage kunne jeg dog godt undvære næste gang!

Anmeld

24. oktober 2010

kongster-vb

Vi mærkede heller ikke noget til strejke, men der virkede ikke til at være så mange turister i byen. I hvert fald var der ikke kø nogen steder - ikke engang ved Eiffeltårnet. Godt at høre at I også havde en god tur

Anmeld

24. oktober 2010

MetteNB-vb

Har aldrig været i Paris, så ingen anbefalinger herfra. Vil bare ønske jer en super god tur. Så må du jo hjem og 'fortælle' om alt det spændende, I har oplevet efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.