Paris!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
27 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

kongster-vb

I overmorgen rejser vi til Paris. Vi droppede vores Frankrig-tur i sommers fordi der var så varmt i Danmark og vi hellere ville have god tid til at nusse rundt herhjemme og være i sommerhus, men nu skal det så være! Jeg glæder mig vildt! Vi har ikke været ude og rejse siden Bali sidste sommer, så det er i den grad på tide igen. Nogle tips til hvad man absolut skal se i Paris (med børn) ud over det gængse (Eiffeltårnet, Champs Elysée, Notre Dame, Sacre Coeur, lidt shopping, Cité des Sciences)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Soap-vb

Måske : Palais de Tokyo , der er kunstkworkshops for børnene og lidt at kigge på for mor og far imens samt den lækreste tag terrasse med lækker udsigt ;) Jeg tror også børnene vil finde voksmuseumet interessant Men svært at anbefale noget når jeg ikke ved hvad i er til :)

Anmeld

18. oktober 2010

als-vb

ikke planlægge for meget. Tage sig tid til at gå i gaderne. Op på malernes plads og bare kigge, ned i latinerkvarteret og slentre (klart bedst om aftenen). har ikke selv været der med børn så ved ikke hvad de vil kunne lide. Men har så selv været i paris 4-5 gange efterhånden. ELSKER Paris. Elsker Les Halles, hvis man har et stort shoppehjerte. Lidt mindre børn vil nok elske Disney's butik på Champs Elysée eller faktisk tage en tur til Disney Land ligger jo ikke så langt væk. 30 min med RER.

Anmeld

18. oktober 2010

kongster-vb

Kunstworkshop lyder godt. Datteren er virkelig bange for voksfigurer, så det er nok ikke lige hittet, desværre. Hm hvad er vi til? Vi får nok dækket kulturbehov med kirker, triumfbue, arkitektur og den lille er heller ikke så tålmodig med den slags. Noget sjovt, noget anderledes, gerne museer (naturhistorisk, teknisk, videnskabeligt, den slags), gode steder at spise hvor børnene er velkomne (men som ikke er McD :) ). Vi har tænkt på at tage på kloak-museum og gå en tur i kloakkerne. :cheer:

Anmeld

18. oktober 2010

kongster-vb

Les Halles og Disneybutikken skal vi se, men ikke Disneyland, fordi vi kun har 3 dage og gerne vil nå at se Paris. En anden gang må vi tage i Disneyland og så være der 3 dage :) Hvad med Galerie Lafayette? Er det sjovt at shoppe der? Jeg har ikke været i Paris i 10 år (datteren var med i maven, da vi holdt nytårsaften 1999/2000 i Paris :) ) så jeg kan ikke huske nogen gode steder. Og når manden er der, så arbejder han bare

Anmeld

18. oktober 2010

als-vb

jeg kan personligt bedre lide hallerne, men det er en smagssag. I kan også tage ud til den nye triumph bue ude i La Defense. Sådan for at se kontrasten mellem det gamle og det hyper moderne. Lige ved siden af ligger der også et shoppingcenter de fire årstider (kan ikke lige huske hvad det hedder på fransk). Det er et lidt mere overskueligt shoppingcenter.

Anmeld

18. oktober 2010

kongster-vb

Ah ja, jeg kan godt huske det center. Det ligger under jorden ikke? La Defense kunne bestemt være en mulighed også. Og så skal vi spise på Chartier og et sted i latinerkvarteret. Hmm vi har vist allerede fuldt program. Men jeg glææææder mig bare sådan

Anmeld

18. oktober 2010

als-vb

kan jeg godt forstå. Paris er bare mit favorit sted i hele verden. Elsker gåturen fra eiffeltårnet og så ned til enden af champs elysee og så gå op til triumph buen ER bare en fantastisk tur. Og har man virkelig mange penge kan man så gå ind i en af de butikker der ligger på den gade.... Gaden med alle de der kendte mærkevarer.

Anmeld

18. oktober 2010

kongster-vb

Jep. Det skal vi bestemt også! Min alltime favorite er dog Rom, hvor jeg har været et utal af gange og boet i 2 mdr en sommer. Det er byen over alle byer og jeg glæder mig til at vise den til ungerne engang

Anmeld

18. oktober 2010

Rita-vb

Aj hvor fedt :) Jeg har desværre aldrig været der, så jeg ved ikke hvad man skal se, men rigtig god tur til jer :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.