Jeg sidder tit og spiser færdig, efter min søn har forladt middagsbordet. For ofte går en stor del af måltidet stadig med at hjælpe ham med at skære maden ud, tørre op, samle op fra gulvet, hente karklud, nyt vand osv. Og sådan var det også dengang jeg boede sammen med eksen - som udgangspunkt spiste vi altid sammen, men vi forældre endte bare meget ofte med at spise kold aftensmad efter sønnike var færdig. Ikke for at have voksentid, bare sådan det blev. Og når så ungen var gået fra bordet, var det helt rart med lidt madro (lige indtil han gik igang med at lave ulykker :laugh: )
Tænker faktisk, at hvis nu vi havde været bedre til at prioritere noget mere voksentid, kunne det være, at vores forhold havde holdt lidt længere (var fx ude at spise og hygge 1 enkelt gang alene efter vi fik barn, det var vist det hele).
Jeg synes ikke det er et problem, at man indeler tingene en gang imellem. Man oplever nogle andre ting og kan tale om andre ting, når ikke ungerne er der - børnene har det jo med at komme i fokus, når de er der, hvad enten de selv gør opmærksom på sig selv eller ej. Men jeg synes ikke det er så god en idé, hvis man altid holder bestemte aktiviteter opdelt i 'voksentid' og 'børnefamilietid' (lige bortset fra sex selvfølgelig).
Altså - nogle gange er det rart at være bare to på restaurant - andre gange skal man have ungerne med. Nogle gange er det rigtig fedt at være til en 'No-kids-fest' - andre gange skal ungerne også med til fest. Har et vennepar, som jeg ikke har set til middag i et par år, fordi de ikke mener, at man kan have børn med til noget, hvor man måske får lidt rødvin, og hvad så når børnene skal sove og hvordan kommer vi dog hjem og det går bare ikke...
Hmm, jeg og mine to søskende er altid blevet slæbt med til middage OG fester. Og blev puttet i værternes senge, indtil vi blev slæbt sovende ind i en taxa. Og vi NØD at være med.
Men idag forstår jeg så udmærket, at der ind imellem var fester, hvor børn bare ikke var inviteret.
Anmeld