Og NU har jeg drønet ungerne ud i det gode vejr, så mig og Farmand lige kan hygge os med madlavningen og små kys i nakken inden det går løs igen.....
Man kan jo heller ikke være helt og holdent for børnene hele tiden. Så kan man jo også spørge, hvorfor kan børnene ikke hænge over Far når han bygger reoler, og hvorfor kan de ikke sidde ude på badeværelet mens klinkegulvet bliver lagt og spille kort, eller rende rundt om benene på én mens man skifter Tampax osv.
Man bliver jo nødt til at sende dem væk ind imellem, ikke af ondskab, men af nødvendighed.
Og barndommen er vel en forberedelse til voksenlivet, hvor de netop skal lære at klare sig selv, og lære at de ikke kan være i centrum hele tiden og altid, og at Mor of Far altid er der, men også har brug for lidt tid sammen. Præcis som når ungerne selv trækker sig tilbage med kammeraten og ikke vil forstyrres.
Jeg oplever lidt at tosomheden går begge veje, og at det også er noget ungerne nyder.
Og så er børn måske også lidt forskellige, for mine gider ikke os hele tiden. Sidst vi var i Tivoli ville de hellere selv løbe rundt og prøve ting, imens vi sad og spise, og så kom de engang i mellem - og smuttede igen. Det var PRAGTFULDT! :)
Vi sad faktisk og talte om, at det var dejligt drengene var blevet så store at de selv kunne løbe rundt, og vi ikke længere behøvede at stå i køer og små trippe, og at det faktisk var en Tivolitur vi absolut nød på højniveau.
Anmeld