Halloween - fest, udsmykning m.m.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2010

als-vb

Danmark har fastelavn. USA hat halloween. Hvert land sin tradition.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

kongster-vb

Jep. Ligesom Mors Dag og Fars Dag. Gode amerikanske traditioner ;) Mens Allehelgensaften jo desværre blev afskaffet i Danmark i 1770 og først nu er begyndt at vinde indpas igen under et andet navn ganske vist. Og Allehelgensdag fejres stadig i kirken den første søndag i november.

Anmeld

18. oktober 2010

Maleneh-vb

Jeg pynter op HVERT år - mest af hensyn til børnene. Men det er efterhånden blevet en meget hyggelig tradition, hvor vi skærer græskar ud og gør det u(hyggeligt) :). Jeg har i år bestilt kostumer fra Temashop.dk. Min dreng var ellevild! Kostumet kostede kun 129 kr, så det var jo ikke rigtig noget at sige til. :-). Jeg kan i hvert fald godt anbefale Halloween Kostumer derfra. :) God Halloween til Jer alle!

Anmeld

18. oktober 2010

als-vb

kongster skrev:
Jep. Ligesom Mors Dag og Fars Dag. Gode amerikanske traditioner ;) Mens Allehelgensaften jo desværre blev afskaffet i Danmark i 1770 og først nu er begyndt at vinde indpas igen under et andet navn ganske vist. Og Allehelgensdag fejres stadig i kirken den første søndag i november.
har ikke endnu brugt Mors Dag og Fars Dag.

Anmeld

18. oktober 2010

Soap-vb

als skrev:
Danmark har fastelavn. USA hat halloween. Hvert land sin tradition.
Sjovt jeg vil jo påstå at Danmark også har Halloween nu og Valentines dag :)

Anmeld

18. oktober 2010

als-vb

ja sådan er der mange der har det. Men vi fejrer hverken halloween, valentinsdag, fars/mors dag. Så enten er vi bare kedelige ellers så er det fordi vi bare ikke rigtig gider det der ståhej.

Anmeld

18. oktober 2010

Soap-vb

als skrev:
ja sådan er der mange der har det. Men vi fejrer hverken halloween, valentinsdag, fars/mors dag. Så enten er vi bare kedelige ellers så er det fordi vi bare ikke rigtig gider det der ståhej.
Det er muligt i er det :laugh: Det kan jeg ikke vurdere men i er ikke hele Danmark så syns det var forkert at skrive sådan for vi er altså mange som fejre netop de højtider ;)

Anmeld

18. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Mors dag er vist også mest for blomsterhandlerne og chokoladeforretingernes skyld :laugh: Det er heller aldrig noget vi har fejret, hverken i USA eller DK. Ej heller Fars dag. - vi mener jo det er Fars og Mors dag hele året, og jeg får da tit blomster uden nogen anledning, end at min kæreste har tænkt på mig. Det behøver vi sgu ikke en dag om året for at huske. :huh: Vi kan også godt lide Mortens aften d 10 November, og får altid and eller gås. Minder faktisk meget om Thanksgiving som kommer lige efter (den 4 Torsdag i November) som vi også holder på den traditionelle måde - så der blir ædt en del fjerkæ i November :laugh:

Anmeld

18. oktober 2010

als-vb

ja vi holder også på mortensaften, ved bare ikke hvorfor jeg havde den 11. november i hovedet, men godt det lige blev opklaret så jeg laver and den rigtige dag. (selvom and to dage i streg ikke er en forbrydelse...muuuums!)

Anmeld

18. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg kan huske det, for min kæreste har fødselsdag d 10 November, og så passer det perfekt med to fluer i ét smæk :laugh: Og så er det rart med and i November, så man lige kan få finpudset stegetiden til juleaften :laugh: (Jeg står nemlig HVERT ENESTE ÅR og grubler over stegetiden!), hahahahaha...... Og i virkeligheden hedder Morten jo Martin, og Mortens aften må vel være en fransk tradition som danskerne har taget til sig, da han ikke rigtigt har noget med Danmark at gøre :) Men skidt, enhver årsag til at spise and skal da være velkommen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.