Hele min familie i USA er allerede i gang med forberedelserne - får ordnet haver, muget ud i det sidste ukrudt osv, så alt er cleanet til Halloween (og vinteren) - og så skal uret stilles 1 time tilbage, så alt er ekstra mørkt og spooky :)
At gå på en villavej i USA når der er Halloween er jo som at tage i Tivoli. Det er farverigt, overdrevet, kreativt og enormt hyggeligt.
Og så SKAL man jo drikke noget uhyggeligt....og meget meget is-blåt!
1½ liter Sprite
6-8 cl blå Curacao
1 pastauriseret æggehvide
masser af isterninger
Kom letoptøede isterninger i en blender sammen med curacao og den pastauriserede æggehvide. Blend det til isen er knust.
Blandes sammen med Sprite i en stor kande og er klar til servering!
Her drikker ungerne det så hele året :laugh:
Vi holder ikke rigtigt halloween på den amerikanske måde her i DK.
Ungerne kommer i Tivoli og vi har græskarhoveder (lertøj) med lys, selvlysende besik udformet som spøgelser, blå drik og spiser voldsomt blodige popcorn, slik, og bager amerikansk gulerodskage med cheese cream frosting (det er traditionen i vores familie), men bager faktisk også pumkin pie når det lykkes mig at finde opskriften :laugh:
*Bloddryppende popcorn.
Alm popcorn
Smelt LIDT smør (Lurpak er bedst) i en gryde og tilsæt rød frugtfarve. Når det er kølet lidt af drypper man 'blodet' over popcornene til man selv synes at nok er nok :laugh:
Amerikansk gulerodskage, æld gammel familieopskrift.
350 g groftrevet gulerødder
100 g valnødder - letristet på tør pande (de skal lige dufte lidt!)
4 æg
1 tsk fint salt
1 stor spsk kanel
360 g lys rørsukker
3 dl olie (IKKE OLIVEN eller fritureolie, vel)
300 g mel
2 tsk natron.
Olie og sukker piskes GODT (cremet), æg tilsættes 1 af gangen og piskes GODT.
Salt, kanel, sukker, mel og natron piskes i, og tilsidst tilsætter man de revet gulerødder og hasselnødderne.
Dejen kommes i en lille smurt bradepande og bages ca 1 time ved 175 grader - 160 i varmluft.
Creese cream frosting
1 bakke flødeost naturel (lige meget med mærket)
75 g blød Lurpak
Vanillesukker efter smag (jeg bruger et par spiseskefulde)
Flormelis ca 250 gr (men jeg bruger mindre, da jeg bedst kan lide en lidt syrlig cream)
Flødeost og smør piskes godt med vanille, flormelis tilsættes til man selv synes det smager voldsomt godt - juster evt med ekstra vanille.
Denne dej kan også bruges til muffins.
Når kagen er færdig afkøler man den på risten og kommer frostingen på....
Anmeld