Halloween - fest, udsmykning m.m.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

Kirle-vb

Åh ALT pynt med lys i de her mørke tider er et must herhjemme! :) Julelysene på altanen kommer også op ja faktisk her i weekenden ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Jeg elsker Halloween :devil: I USA er det en af de absolut fedeste højtider, og har man mulighed for det, så er USA bestemt et besøg værd til Halloween. I Danmark plejer vi at tage til Tivoli, der fanger stemningen ganske godt. Sidste år var vi til Halloween-fest i datterens klasse, men i år er der ingen indbydelser :S I fremtiden må jeg vist selv tage hånd om dagen, og invitere...

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Hele min familie i USA er allerede i gang med forberedelserne - får ordnet haver, muget ud i det sidste ukrudt osv, så alt er cleanet til Halloween (og vinteren) - og så skal uret stilles 1 time tilbage, så alt er ekstra mørkt og spooky :) At gå på en villavej i USA når der er Halloween er jo som at tage i Tivoli. Det er farverigt, overdrevet, kreativt og enormt hyggeligt. Og så SKAL man jo drikke noget uhyggeligt....og meget meget is-blåt! 1½ liter Sprite 6-8 cl blå Curacao 1 pastauriseret æggehvide masser af isterninger Kom letoptøede isterninger i en blender sammen med curacao og den pastauriserede æggehvide. Blend det til isen er knust. Blandes sammen med Sprite i en stor kande og er klar til servering! Her drikker ungerne det så hele året :laugh: Vi holder ikke rigtigt halloween på den amerikanske måde her i DK. Ungerne kommer i Tivoli og vi har græskarhoveder (lertøj) med lys, selvlysende besik udformet som spøgelser, blå drik og spiser voldsomt blodige popcorn, slik, og bager amerikansk gulerodskage med cheese cream frosting (det er traditionen i vores familie), men bager faktisk også pumkin pie når det lykkes mig at finde opskriften :laugh: *Bloddryppende popcorn. Alm popcorn Smelt LIDT smør (Lurpak er bedst) i en gryde og tilsæt rød frugtfarve. Når det er kølet lidt af drypper man 'blodet' over popcornene til man selv synes at nok er nok :laugh: Amerikansk gulerodskage, æld gammel familieopskrift. 350 g groftrevet gulerødder 100 g valnødder - letristet på tør pande (de skal lige dufte lidt!) 4 æg 1 tsk fint salt 1 stor spsk kanel 360 g lys rørsukker 3 dl olie (IKKE OLIVEN eller fritureolie, vel) 300 g mel 2 tsk natron. Olie og sukker piskes GODT (cremet), æg tilsættes 1 af gangen og piskes GODT. Salt, kanel, sukker, mel og natron piskes i, og tilsidst tilsætter man de revet gulerødder og hasselnødderne. Dejen kommes i en lille smurt bradepande og bages ca 1 time ved 175 grader - 160 i varmluft. Creese cream frosting 1 bakke flødeost naturel (lige meget med mærket) 75 g blød Lurpak Vanillesukker efter smag (jeg bruger et par spiseskefulde) Flormelis ca 250 gr (men jeg bruger mindre, da jeg bedst kan lide en lidt syrlig cream) Flødeost og smør piskes godt med vanille, flormelis tilsættes til man selv synes det smager voldsomt godt - juster evt med ekstra vanille. Denne dej kan også bruges til muffins. Når kagen er færdig afkøler man den på risten og kommer frostingen på....

Anmeld

16. oktober 2010

MetteNB-vb

MAMMARAZZI skrev: Invitationerne blev i hvert fald positivt modtaget :laugh:
Ja hvis der er nogle, der har nogle sjove ideer eller spændende opskrifter, vil jeg da gerne have nogle tips :woohoo:
Vil se, om jeg ikke kan huske nogle af de ting, min søster disker op med. Har ikke lige opskrifter, men de kan skaffes, hvis det har interesse. Hun bager sådan nogle spøgelsespinde - småkage/kiks på ispind dekoreret med hvidt glasur og med lakrids som øjne og mund. Festspyd som kan være både med slik og grøntsager - slik kan man jo bla efterhånden både købe slanger og meget andet og sætte på spid. Grøntsager eller frugt kan skæres i takker, så det ligner hugtænder og peberfrugteskriver i halve kan ligne flagremus. Hun plejer at holde det i røde og hvide nuancer. Uhyggeligt kager = muffins dekorerede med glasur og pyntet med enten glasur eller slik. De der sorte snørebånd, kan bruges til meget bl.a. edderkopper og eller djævlehorn. Hun har et år holdt det i rødt/hvidt/sort og et andet med brun og orange glasur og sort/hvid pynt. En skål kan pyntes og gøres uhyggelig, hvis der sættes papøjne og hugtænder på. Den kan fyldes med popcorn, og der kan lægges plasticedderkoppe eller vingummislanger i.

Anmeld

16. oktober 2010

MetteNB-vb

- og ideerne fortsætter: Flødeboller med kokos kan også dekoreres med mund og øjne og ligner så et lille spøgelse. Kosteskafte kan laves af superflyers eller anden lakridsstang og i enden kan der sættes en stak korte lakridssnørebånd - vikles fast med tråd eller med et snørebånd. Boller og skærekager kan dekoreres med alverdens skræmmende glasur. - og de kan skæres til bl.a. flagremus. Bollerne kan formes som mus eller andet eller sættes sammen til en slange eller et heksehus. Dragekage, som er noget hindbærroulade noget, der er beklædt med grøn marcipan og har dragetakker hele vejen ned langs ryggen. Slangekage = kringle med zigzagget brun eller hvid glasur langs ryggen og pyntet med øjne og spids-tunge. Maden er oftes ganske almidelig mad, hun giver uhyggelige navne på pyntede skilte. Eks. pølser som afhuggede fingre - spaghetti som orme eller madikker eller andet ulækkert - frikadeller som hekseøjne etc. Isterninger har hun lavet med små plasticedderkoppe i, en plastikhandske er frosset ned med rød saft eller frugtfarve i. Når den kommes i bowle ligner det en afhugget hånd. Det var lige det, jeg umiddelbart kan huske, hun har disket op med.

Anmeld

16. oktober 2010

Soap-vb

Ha ha vi har lige fået købt to hekse ca 30 cm høje med kost og diverse som kan grine noget så hysterisk og har røde blinkende øjne mens de griner , samt at de reagere på lyd og bevægelse når man går forbi :laugh: :laugh: 20 kr per stk i Super Best ;)

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
Ha ha vi har lige fået købt to hekse ca 30 cm høje med kost og diverse som kan grine noget så hysterisk og har røde blinkende øjne mens de griner , samt at de reagere på lyd og bevægelse når man går forbi :laugh: :laugh: 20 kr per stk i Super Best ;)
Ja, så ka' alle sgu da være med!! :laugh: Utroligt de ka' lave det til prisen!

Anmeld

16. oktober 2010

MetteNB-vb

Ærgerligt, vi ikke har SuperBest i nærheden!!! Drengene og jeg har lige pyntet hytten halloweenklar her i eftermiddag. Jeg havde helt glemt, jeg købte sådan en manden med leen-ting sidste år. Den reagerer også på bevægelse og spiller og danser så på livet løs...... Uha uha - den skal vi (de voksne) nok nå at blive trætte af i løbet af de næste 14 dage...... :blink:

Anmeld

16. oktober 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

synes det er hyggeligt med græskar med lys, men så får vi heller ikke gjort mere ved det. Har prøvet at være i USA lige op til halloween, det er kanon hyggeligt.. Når Alma bliver lidt ældre, kan det være vi gør noget ud af det..

Anmeld

16. oktober 2010

MetteNB-vb

Så lige et kort klip fra halloween i Tivoli i nyhederne. Det så også 'hyggeligt' ud. Er garanteret en oplevelse, men ikke lige noget, vi kommer til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.