Der har faktisk været afholdt et 'møde' for - tror jeg - et års tid siden. Jeg var ikke med, men kan da huske, jeg læste om det.
Geografiske afstande kan komplicere det, men jeg tror som du, at det i høj grad ville kunne medvirke til en bedre stemning herinde og større forståelse og tolerance. Om jeg så ville prioritere dette så højt, at jeg ville rejse til den anden ende af landet for det, er nok tvivlsomt. Jeg synes, der er utallige netværk 'i den virkelige verden' at pleje og gøde i forvejen..
Men jeg er helt overbevist om, at nogle af de indlæg, der får mig til at se rødt, ville have en mindre dramatisk påvirkning på mig, hvis jeg kendte personen bag dem bedre. Jeg har fx kolleger, som i større fora kan sige noget, der, hvis det stod isoleret, ville få mig til at hidse mig op. Når jeg så kender personen bag kan jeg meget bedre håndtere, at det 'bare er X´s facon' og nogle gange ligefrem smile over, at X formulerer sig så firkantet/arrogant/fjollet - hvad ved jeg. Jeg er også mere parat/forpligtet til at gå til X og bede om at få hans svada uddybet, hvis jeg virkelig føler mig provokeret eller stødt.
I den virtuelle verden er det lettere - på den ufede måde - at kategorisere X som 'uden for rækkevidde' og som et håbløst tilfælde - for nu at sætte tingene på spidsen.
Anmeld