Lidt sjovt for lige præcis i den situation står jeg lige nu i med min søn på 5 år. Han er meget interesseret i sin tissemand i øjeblikket og har været det i et stykke tid.
Det startede med, at de i børnehaven for lang tid siden fik læst op af en bog om, hvordan et barn bliver til. Børnene fik at vide, at faren ligger et lille frø ind i morens mave, som så bliver til et barn. Min søn greb den hurtigt, og ville af os have at vide, hvordan faren kunne gøre dette. Så gik han lige en historie om, hvordan faren putter tissemanden ind i morens tissekone, og der så kommer små 'haletudser' ud af tissemanden.
Det syntes, han var spændende, så det skulle jo lige afprøves ovre i bh'en. De var to drenge og to piger. Børnene var blevet taget med buxerne nede oppe i tårnet, og pæd.medhjælperen havde sagt: 'Hvor er det ulækkert, kan I så få de buxer på igen'.
Så blev der en kæmpe storm i et tomt glas vand. Børnene blev på skift og alene kaldt ind til lederen til en alvorlig samtale, og forældrene blev ringet op af personalet (lederen ringede personligt til mig, fordi jeg er en værre brokrøv og derfor ikke turde overlade mig til de andre ansatte) og fik at vide, hvor alvorlig en sag, det her var... børn måtte ikke have samleje i bh'en. Det var kun noget, voxne gjorde. Sjovt, at en prof. bare lige sådan sidestiller uskyldige børnelege med voxensex.
Da samtalen startede, havde min søn fortalt lerederen, at han ikke behøvede at tale med hende, fordi han allerede om aftenen havde talt med mig om sagen og godt vidste, at det skulle stoppe, men det var lederen ligeglad med. Da samtalen var forbi ml. min søn og lederen, havde hun spurgt ham, om det havde været slemt at tale med hende, hvorpå han havde sagt: 'Ja, for jeg troede, at du ville stå med et sværd og hugge hovedet af mig, så blodet sprøjtede'. Det havde lederen taget meget alvorligt, og da jeg spurgte min søn, hvorfor han havde sagt det, sagde han, at han ikke havde kunnet lade være, og at han havde sagt det i sjov, men det havde lederen ikke kunnet se på ham, og så sagde han selv, at han havde grinet indvendigt.
Nu har jeg fået min søn til at indrømme, at numselegene har stået på nogle gange, og at de har været udført flere steder i bh'en. Jeg spørger så bare lige, hvor pædagogerne er henne så, hvis de først har opdaget det nu. I denne børnehave afholdes der mange arrangementer, og vi får altid mad udefra, og tit kommer der også folk udefra og underholder. Der er blevet indefrosset penge, fordi bh'en, som er en selvejende institution havde for mange penge en overgang, og så er det lige, jeg spørger, om ikke det var bedre at bruge nogle at pengene til personale på legepladsen, hvis det er så vigtigt for dem, at børnene ikke leger numselege.
Jeg kan sagtens se, at der fra nogle forældres side kan komme en helvedes ballade ud af numselege i bh'en, men omvendt synes jeg også et eller andet sted, at det er meget trist, at jeg nu hver dag skal spørge min søn, om de har leget numselege i bh'en i dag, og han så skal stå der med et forskrækket blik i øjnene og sige 'Nej, nej, mor. Det gør vi aldrig mere'.
Anmeld