Som altid når det hedder noget med 'tvang' så bliver jeg lettere utilpas uanset om det er tvangsfjernelse, tvangsindlæggelse eller tvangs bortadoption ect, for så ved man jo ligesom, at det sker fordi nogen mennesker ikke selv er i stand til at tage vare på deres liv og situation, hvilket er så enormt tragisk og hjerteskærende....
Når dét så er sagt, så kan en adoptivfamilie garanteret langt bedre tilgodese et barns tarv og behov, end en tilfældig plejefamilie som kan hægte sig på, og hægte sig af efter forgodt befindende. Og hvor der bla er fed økonomi med i det, samt andre goder som biler mm. Det er ikke unormalt at tavngsfjernede børn har adskillige plejefamilier, ligesom det heller ikke er en hemmelighed at størstedelen af de anbragte børn ikke klare sig så godt som voksne.
Jeg ville selv vælge en adoptivfamilie til mine egne børn, fremfor tilfældige anbringelser, hvis valget endelig skulle være....
Tror da også et barn et eller andet sted, hellere vil have én fast familie, istedet for uvisheden om fremtiden hængende over hovedet, netop fordi de ofte bliver kastebolde i systemet.
Anmeld