Jeg tror, de fleste oplever, at de bruger oceaner af tid på at 'smage' på forskellige navne under graviditeten og lige efter fødslen for så, når valget er truffet, at føle, at det slet ikke kunne være anderledes. Jeg kender kun en, der fortrød navnevalget - hendes datter 'hed' Kamilla i flere måneder, men dagen før dåben fandt moren ud af, at det VAR en Julia, og så blev det sådan.
Med andre ord skal du i hvert fald ikke frygte at komme til at sidde om et par år og tænke, at I valgte helt forkert - så hedder barnet dét, det gør, og I kan slet ikke forestille jer andet.
Jeg kan godt lide Bjørk - eller Björk - og Freya. Navne på en stavelse er jeg ikke så vild med, så Siff og Max ville jeg ikke selv overveje. Nu modsiger jeg mig selv lidt, for Bjørk er jo også enstavelses, men det er af en eller anden grund noget andet - i mit hoved.
Loke - han var jo ikke nogen rar gut, så det navn vækker nogle negative associationer hos mig, lidt ligesom Judas ville gøre det - derimod var Balder jo en fantastisk mand, højt elsket af alle, så det ville jeg vælge, hvis det stod mellem de tre drengenavne.
Anmeld