Hvordan fungerer jeres \'skilsmissefamilieliv\'?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Soap-vb

Nej du tror ikke , men kan desværre så fortælle dig både af personlig erfaring men også af arbejdsmæssigt erfaring at forældre stridigheder faktisk er den ting ved dele børn som rammer børnene værst og værre end det rammer forældrene Så sat hårdt op, så tror jeg på at de fleste børn hvor der er forældre stridigheder hellere ville være fri for at stå imellem end at ha den faste base Det er jo netop utryghed i særklasse at de to man regner med skal tage sig af en , strides .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

uni-gruppe-vb

Soap skrev:
Nej du tror ikke , men kan desværre så fortælle dig både af personlig erfaring men også af arbejdsmæssigt erfaring at forældre stridigheder faktisk er den ting ved dele børn som rammer børnene værst og værre end det rammer forældrene Så sat hårdt op, så tror jeg på at de fleste børn hvor der er forældre stridigheder hellere ville være fri for at stå imellem end at ha den faste base Det er jo netop utryghed i særklasse at de to man regner med skal tage sig af en , strides .....
Jo, jeg har bare svært ved at se at det løser noget for nogen, heller ikke børnene, at flytte dem rundt mellem forældrene. Hvis forældrene strides, så er det vel lige skidt uanset hvor børnene bor, og så er det vel bedst at beholde de andre voksne de er trygge ved i deres liv.

Anmeld

10. september 2010

Soap-vb

Børnene skal jo heller ikke flyttes rundt men kun flyttes til den forælder som ikke vil samarbejde , er det at flyttes rundt ? Jeg syns da dem som har en 7/7 ordning er endnu værre

Anmeld

10. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg synes i hvertfald ikke at det er særlig fedt for at barn at ryge på børnehjem fordi den ene/begge parter ikke kan finde ud af forældreopgaven! Tænk at have ikke bare en, men to forældre, der svigter på en sådan måde, at helt andre mennesker må tage over. Det får barnet jo ikke fred af, men nærmere ar på sjælen, og vil efterfølgende altid skulle leve med tanken, hvornår går det galt igen så jeg ryger på børnehjem.... Børnehjem som nødløsning, er jeg så ikke enig i...

Anmeld

10. september 2010

Soap-vb

Det er jo ikke evigt, kun indtil forældrene fatter at samabejde i stedet for at strides og nu foretrækker jeg så også at tro at det sjældent er begge forældre som ikke vil samabejde og barnet vil jo dermed kunne blive ved den ene Jeg tror virkeligt at det er sådanne stride metoder som skal til desværre Feks min eks og jeg citere : Jeg kan jo gøre som jeg vil, du kan ikke gøre noget, jeg vil stadigt få samkvem Hvor mange tror du ikke som har den holdning derude? Det er så forkert og om jeg begriber at de ikke kan se at den de skader mest er deres barn

Anmeld

10. september 2010

uni-gruppe-vb

Soap skrev:
Jeg syns da dem som har en 7/7 ordning er endnu værre
Det har vi så haft siden sommerferien, men det er på opfordring af tøsen selv, så det kan jeg ikke rigtig se som børnemishandling. Hvorfor skulle det være værre end fx 9/5? Jeg synes i den grad, uanset hvilken ordning man har, at det vigtige er at barnet er 'hjemme' uanset opholdssted. Og ikke 'nu skal du besøge far'.... for det signalerer på ingen måde ligeværdighed forældrene imellem. Og så mener jeg i øvrigt stadig at man vil ramme børnene hvis man flytter rundt på dem i et forsøg på at 'opdrage' forældrene. Mener stadig den eneste vej frem er at undersøge forholdene til bunds inden man træffer den endelige afgørelse. Som det er nu, så kan man få forældreretten i byretten, hvis den anden forældre så anker til landsretten, så kan man gå i flere år og ikke vide om man selv, eller børnene er købt eller solgt. Det synes jeg absolut ikke er tryghedsskabende for nogen parter.

Anmeld

10. september 2010

Soap-vb

Som det er nu ka hvem som helst af forældrene søge fælles forældre myndighed og få den Der afvises kun hvis der er en form for misbrug involveret Det syns jeg er skræmmende Forskellen er jo også er dit barn ikke er helt lille længere og at i rent faktisk kan samabejde Prøv forestil dig et barn 7 dage i krydsforhør hos den ene og høren på hvor dårlig en forælder den anden er og måske i en alder hvor de både forstår noget og ingenting Ren forfærdelig hvis jeg skal sige det

Anmeld

10. september 2010

uni-gruppe-vb

Soap skrev:
Som det er nu ka hvem som helst af forældrene søge fælles forældre myndighed og få den Der afvises kun hvis der er en form for misbrug involveret Det syns jeg er skræmmende
Der er vi jo fuldstændig enige, og det er også det jeg mener med at man skal lave nogen tilbundsgående undersøgelser af kvalificeret personale inden der bliver truffet en afgørelse. Og det skal være barnets interesser der er i fokus, og ikke forældrenes. Har lige oplevet et eksempel hvor den eneste 'undersøgelse' var at dommeren spurgte børnene hvor de helst ville bo, og da de var temmelig undertrykte og indoktrinerede af den ene forældre sagde de at de helst ville være der, undtagen den yngste der ikke ville udtale sig. De er 12, 10 og 6. Hvad f.... ligner det at tage en afgørelse på det grundlag? Vil så også gerne medgive at 7/7 ikke altid er en god ide. Specielt hvis der er langt imellem forældrene så legekammerater mm. bliver et problem. Jeg synes det optimale er (og de skal jeg jo sige når det er sådan hos mig), at barnet kan bevare sit sociale liv uanset hvor det opholder sig. Forstået således at det eneste der ændrer sig er adressen, alt andet er det samme. Så jeg har svært ved at forstå forældre der flytter til Langbortistan og dermed sætter sig selv på sidelinjen af deres børn liv.

Anmeld

10. september 2010

Soap-vb

Jamen vi er helt enige langt hen af vejen Og samarbejde er nøglen til det hele For har man samarbejde er barnet som regel tryg og dermed rustet til mere i alle henseender og dermed kan holde til en hvilken som helst aftale om samværd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.