Hvad kan få DIG, til at blive organdoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

LouiZe-vb

'Sig ja. Sig nej. Frem for alt; tag stilling nu!' Frit sakset fra www.tagstilling.nu Og jeg synes netop at det at tage stilling er det vigtigste. Jeg har taget stilling og jeg har valgt at de må bruge hvad de bruge kan. Ud fra devisen; vil du modtage, må du også give :) Mht. mine børn (7-9-13) så håber jeg at jeg vil være i stand til at tænke rationelt og vælge at deres organer må bruges. Jeg kan godt lide tanken om at noget af dem lever videre i en lille 'Peter' og at MIT barn har sørget for at 'Peter' lever videre :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

LouiZe skrev:
'Sig ja. Sig nej. Frem for alt; tag stilling nu!' Frit sakset fra www.tagstilling.nu Og jeg synes netop at det at tage stilling er det vigtigste. Jeg har taget stilling og jeg har valgt at de må bruge hvad de bruge kan. Ud fra devisen; vil du modtage, må du også give :) Mht. mine børn (7-9-13) så håber jeg at jeg vil være i stand til at tænke rationelt og vælge at deres organer må bruges. Jeg kan godt lide tanken om at noget af dem lever videre i en lille 'Peter' og at MIT barn har sørget for at 'Peter' lever videre :)
Det er sådan mange tænker. Men der er også mange (faktisk flertallet) der mere tænker, at de ikke kan klare at nogen skærer deres lille barn op og fjerner hjerte, lever, lunger osv og som føler det er et 'overgreb' mod deres lille barn som de bare godt vil sende afsted i hel tilstand... Det er så svært for mange at tænke de tanker, og stillingtagen er jo præcis, at tage udgangspunkt i skrækscenariet.....og 'skrive under' på det.

Anmeld

31. august 2010

LouiZe-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Det er sådan mange tænker. Men der er også mange (faktisk flertallet) der mere tænker, at de ikke kan klare at nogen skærer deres lille barn op og fjerner hjerte, lever, lunger osv og som føler det er et 'overgreb' mod deres lille barn som de bare godt vil sende afsted i hel tilstand...
Det ville da også være forfærdeligt at tænke på! Man ved jo ligesom godt hvordan det foregår. Men jeg håber at jeg kan se udover det og tænkte på det positive i at noget at mit barn lever videre (med hjælp fra en trillion psykologtimer) Alternativet er at hele mit barn er dødt.

Anmeld

31. august 2010

Det er stadig mig-vb

LouiZe skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Det er sådan mange tænker. Men der er også mange (faktisk flertallet) der mere tænker, at de ikke kan klare at nogen skærer deres lille barn op og fjerner hjerte, lever, lunger osv og som føler det er et 'overgreb' mod deres lille barn som de bare godt vil sende afsted i hel tilstand...
Det ville da også være forfærdeligt at tænke på! Man ved jo ligesom godt hvordan det foregår. Men jeg håber at jeg kan se udover det og tænkte på det positive i at noget at mit barn lever videre (med hjælp fra en trillion psykologtimer) Alternativet er at hele mit barn er dødt.
Jamen barnet er jo dødt uanset hvad! Men jeg tror godt jeg ved hvad du mener :) Det er også sådan jeg selv tænker, det føles bare rart at de kan redde et andet barns liv og så føler man måske lidt, at en del af ens barn lever lidt igen....... :)

Anmeld

31. august 2010

EmiliasMor-vb

1000 tak for jeres svar, det kan helt klart bruges *S* Jeg er ikke selv timeldt, dog har jeg det kort man kan få til, at ligge i pungen :) De må tag ALT hvad de kan bruge..

Anmeld

31. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja jeg er jo så én af dem, der trækker i den anden retning - for jeg er hverken bloddonor eller organdonor. Kan slet ikke forlige mig med tanken om, at blive spredt ud over hele landet - og jeg ved, at min datter heller ikke ville kunne det. Jeg tror, at vi bliver genfødt, og ville hade tanken om, ikke at blive genfødt i et stykke... EmiliasMor@ hvad studerer du?

Anmeld

31. august 2010

EmiliasMor-vb

Jeg går 'bare' på HG-V på Niles Brock. Det er en kampagne vi laver i dansk.. Men synes ikke lige det er så nemt, at gå til *S*

Anmeld

31. august 2010

MAMMARAZZI-vb

EmiliasMor skrev:
Jeg går 'bare' på HG-V på Niles Brock. Det er en kampagne vi laver i dansk.. Men synes ikke lige det er så nemt, at gå til *S*
Det er da ikke 'bare' :cheer: Det er et spændende emne I har valgt - kan godt forstå, du ikke synes det er så nemt at gå til. Det har jo også noget med følelser at gøre - i hvert fald for mig...

Anmeld

31. august 2010

EmiliasMor-vb

Nej, det er faktisk ikke 'bare', synes faktisk det er liiiidt, hårdt.. :dry: hehe.. Ja, synes også det var et spænende enme, da man netop ikke hører så meget om det... Men hold da op, man skal overveje en del ting :dry:

Anmeld

31. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Kan godt huske det der med, at man synes noget er et spændende emne - og når man så først begynder, at sætte sig ind i tingene, tænker man 'hvad har jeg dog fået mig rodet ud i'??? ...men det er da fint, at du smider en tråd herinde ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.