Første gang blev jeg ret tidligt dårlig hver gang jeg kom i nærheden af varm mad.... Hvilket betød at jeg ligesom aldrig fik noget aftensmad....
Problemet var bare, at der var rigtig meget varm mad jeg havde lyst til.... Sådan fik jeg en dag min kæreste til at stå og lave mad klokken 23 (eller også var det 02 - måske begge endda) Og da han var færdig satte jeg mig ved bordet, og gik straks efter ud og brækkede mig, uden at have rørt maden :S
En enkelt aften lykkedes det mig at spise hakkebøffer, en hel portion af normal størrelse endda...
Min kæreste fandt det mægtig dejligt at jeg den dag ikke kastede op, eller overhovedet havde kvalme... Han blev så opstemt at han gav sig til at sidde og skubbe til mig, hvilket resluterede i søsyge, som resulterede i :X
Mit bedste råd ang. kvalme er ind til videre ALDRIG at spise hakkebøffer når man måske kunne finde på at kaste dem op igen bagefter.... Det er IKKE en rar fornemmelse overhovedet, og det er s vært at få det hele, helt ud ;)
Jeg hostede meget, og var generelt enormt forkølet hele tiden under min første graviditet. Og snart hver gang jeg hostede blev det efterfulgt af en gang opkast, uanset hvad jeg havde spist....
Da jeg var i 6. måned eller noget fandt vi ud af at jeg led af bronkitis (hvem der dig bare var gået til lægen noget før)... Fik penicilling og lidt af appetitten tilbagevendte så.
Jeg havde en evne til at synes mad smagte gammelt, og føltes grumset i min mund.....
Således fik jeg en dag et helt selskab til at smage på min uspiselige bøf, til trods for at de alle sad med en lige magen til, som 100% sikkert kom af det samme stykke kød..... Den fejlede nu ikke noget, men jeg kunne ikke spise den...
En anden gang fik jeg pisset min kæreste af efter indkøb af 1 (!!!) æble.
Vi var i den lokale brugs, og jeg fik sådan en lyst til et helt bestemt æble...
Bad kæresten snuppe 9 af de frugter han kunne lide og så 1 æble til mig (i ved 10 for xx) det viste sig så at de to frugter ikke gik under samme tilbud, og kæresten ville derfor tage 10 af hver. Jeg insisterede på han kun købte et æble, og så de 10 frugter han ville have, og vi endte med et lille bitte skænderi midt i brugsen, hvorefter kæresten gjorde som befalet af hormonbomben med de mærkelige lyster....
Da vi skulle betale ser jeg til min rædsel at den dumme mandsperson har taget det helt helt helt forkerte æble. Og jeg går stædigt over og bytter det, efter højlydt at have pointeret mandens stooore fejl...
Vi kommer ud i bilen, og jeg tager en bid af æblet, meddeler at skidtet er grumset og smager underligt, og kaster det direkte ud af vinduet :S
Desuden skar jeg ned på sukkeret i kaffen, i min første graviditet, og droppede mælken i kaffen også. Begge dele hang ved efter fødslen.
I min 2. graviditet mistede jeg totalt lysten til sukker i kaffen, og ligeledes lysten til Cola og slik, som jeg ellers er meget glad for...
Slik og cola trangen er tilbagevendt nu. Men min kaffe drikker jeg stadig sort :)
Anmeld