Anti-cravings

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2010

Frunett-vb

Især under min første graviditet kunne jeg ikke klare lugten af stegt kød/stegeos, fik stort set ingen frikadeller, bøffer osv os under graviditeten, ej heller stegte fisk. :X Var derimod helt vild med sushi, og spiste det ret meget :laugh: Ved ikke om det er derfor men min sønner er også helt vilde med sushi :lol: Sidst i min graviditet kunne jeg ikke komme igennem dagen hvis jeg ikke fik en Mathilde cacao mælk, noget jeg normalt hader :dry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Johannamor-vb

Jeg husker kun én ting med dufte: Jeg kunne ikke klare kærestens aftershave! Så der var ikke noget med at kysse & kramme farvel om morgenen...

Anmeld

28. august 2010

kongster-vb

Jeg blev helt hysterisk med min mad. Ingen måtte røre den og jeg kunne ikke købe færdigmad, brød hos bageren, spise hos andre eller gå på restaurant eller i kantinen. Kun jeg og min mand måtte have tilberedt maden. Ellers kunne jeg ikke spise den. Var overbevist om at alle andre var uhygiejniske og det mad de havde rørt var farligt. Ikke særlig praktisk...

Anmeld

28. august 2010

Det er stadig mig-vb

kongster skrev:
Jeg blev helt hysterisk med min mad. Ingen måtte røre den og jeg kunne ikke købe færdigmad, brød hos bageren, spise hos andre eller gå på restaurant eller i kantinen. Kun jeg og min mand måtte have tilberedt maden. Ellers kunne jeg ikke spise den. Var overbevist om at alle andre var uhygiejniske og det mad de havde rørt var farligt. Ikke særlig praktisk...
Lyder præcis som en lille gravidites OCD :laugh: Jeg slap billigt, for det var kun når jeg var på arbejde jeg havde dét med (lig)lugte :laugh:

Anmeld

28. august 2010

MAMMARAZZI-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
kongster skrev:
Lyder præcis som en lille gravidites OCD :laugh: Jeg slap billigt, for det var kun når jeg var på arbejde jeg havde dét med (lig)lugte :laugh:
Du er ikke en af dem, der tager arbejde med hjem så :laugh: Jeg havde lidt problemer med rå fødevarer første gang jeg var gravid. Anden gang var der ikke rigtig noget - eller måske lagde jeg bare ikke mærke til det, fordi jeg var alene, og der ikke var en til at gøre det i stedet for mig?

Anmeld

28. august 2010

Det er stadig mig-vb

MAMMARAZZI skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
kongster skrev:
Du er ikke en af dem, der tager arbejde med hjem så :laugh: Jeg havde lidt problemer med rå fødevarer første gang jeg var gravid. Anden gang var der ikke rigtig noget - eller måske lagde jeg bare ikke mærke til det, fordi jeg var alene, og der ikke var en til at gøre det i stedet for mig?
Hahahaha, den var go'!! :laugh: :laugh: Typisk mig at skrive noget tvetydigt...... :side:

Anmeld

29. august 2010

desirefinck-vb

Jeg kunne ikke klare lugten af kaffe de første mange måneder.. jeg drikker normalt heller ikke selv kaffe.. Men manden drikker det hver eneste dag ... så det var noget med at gå ind i et andet rum til han var færdig med at lave kaffe og bagefter lufte ud.

Anmeld

29. august 2010

Caidas-vb

Jeg tror at det var de fleste lugte der generede mig. Når min mand tømte kattebakken, skulle jeg helst udenfor eller sidde i stuen med blæseren tændt. Jeg blev helt hysterisk med røg og lugten af solbærsaft som ellers er min mands foretrukne. Han plejede ellers at stille den i køleskab i en kande, men blev nødt til at hælde det på flasker. Rødvinsduft - ingen af os drikker det, men når vi har været i byen og andre har drukket. Tomater på alle måder, både lugten og smagen. En dag jeg lige skulle smage kastede jeg op 10 gange. Ved ikke om det bare var hysteri. PS: nu har jeg ikke lige fulgt med i de nyeste trends, men hvad er anti-cravings. Kan ikke lige forbinde resultatet fra google med dette emne.

Anmeld

29. august 2010

als-vb

uh her var alt med tomat også bandlyst, hele, flåede i sovs, i pasta retter, i kødsovs, på pizza, i lasagne osv. bare ideen om mad med tomat sendte mig direkte ud med hovedet i kummen eller håndvasken ol. Hakket kød var også et no go. Problemet var bare at manden ikke gad lave med til sig selv, så han syntes pasta med tomatsovs var nemt, havde han købt det så måtte samtlige døre og vinduer stå åbne, (kom han urtigt over da det var i vintermånederne).

Anmeld

29. august 2010

mariamiss6-vb

Første gang blev jeg ret tidligt dårlig hver gang jeg kom i nærheden af varm mad.... Hvilket betød at jeg ligesom aldrig fik noget aftensmad.... Problemet var bare, at der var rigtig meget varm mad jeg havde lyst til.... Sådan fik jeg en dag min kæreste til at stå og lave mad klokken 23 (eller også var det 02 - måske begge endda) Og da han var færdig satte jeg mig ved bordet, og gik straks efter ud og brækkede mig, uden at have rørt maden :S En enkelt aften lykkedes det mig at spise hakkebøffer, en hel portion af normal størrelse endda... Min kæreste fandt det mægtig dejligt at jeg den dag ikke kastede op, eller overhovedet havde kvalme... Han blev så opstemt at han gav sig til at sidde og skubbe til mig, hvilket resluterede i søsyge, som resulterede i :X Mit bedste råd ang. kvalme er ind til videre ALDRIG at spise hakkebøffer når man måske kunne finde på at kaste dem op igen bagefter.... Det er IKKE en rar fornemmelse overhovedet, og det er s vært at få det hele, helt ud ;) Jeg hostede meget, og var generelt enormt forkølet hele tiden under min første graviditet. Og snart hver gang jeg hostede blev det efterfulgt af en gang opkast, uanset hvad jeg havde spist.... Da jeg var i 6. måned eller noget fandt vi ud af at jeg led af bronkitis (hvem der dig bare var gået til lægen noget før)... Fik penicilling og lidt af appetitten tilbagevendte så. Jeg havde en evne til at synes mad smagte gammelt, og føltes grumset i min mund..... Således fik jeg en dag et helt selskab til at smage på min uspiselige bøf, til trods for at de alle sad med en lige magen til, som 100% sikkert kom af det samme stykke kød..... Den fejlede nu ikke noget, men jeg kunne ikke spise den... En anden gang fik jeg pisset min kæreste af efter indkøb af 1 (!!!) æble. Vi var i den lokale brugs, og jeg fik sådan en lyst til et helt bestemt æble... Bad kæresten snuppe 9 af de frugter han kunne lide og så 1 æble til mig (i ved 10 for xx) det viste sig så at de to frugter ikke gik under samme tilbud, og kæresten ville derfor tage 10 af hver. Jeg insisterede på han kun købte et æble, og så de 10 frugter han ville have, og vi endte med et lille bitte skænderi midt i brugsen, hvorefter kæresten gjorde som befalet af hormonbomben med de mærkelige lyster.... Da vi skulle betale ser jeg til min rædsel at den dumme mandsperson har taget det helt helt helt forkerte æble. Og jeg går stædigt over og bytter det, efter højlydt at have pointeret mandens stooore fejl... Vi kommer ud i bilen, og jeg tager en bid af æblet, meddeler at skidtet er grumset og smager underligt, og kaster det direkte ud af vinduet :S Desuden skar jeg ned på sukkeret i kaffen, i min første graviditet, og droppede mælken i kaffen også. Begge dele hang ved efter fødslen. I min 2. graviditet mistede jeg totalt lysten til sukker i kaffen, og ligeledes lysten til Cola og slik, som jeg ellers er meget glad for... Slik og cola trangen er tilbagevendt nu. Men min kaffe drikker jeg stadig sort :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.