Jeg synes let, det bliver en meget sort/hvid diskussion. Et døgn pr. år er en tommelfingerregel og dermed meget firkantet - sådan er livet jo ikke, og der kan selvfølgelig opstå situationer, hvor et døgn mere ikke vælter verden for fx en 3-årig.
Til gengæld giver det ingen mening for mig, at skilsmissetallet skulle blive højere, fordi man ikke lader en baby passe ude for at dyrke parforholdet. Hvis man ALDRIG er par - over en periode på flere år - er det da muligt, det kan give skrammer på forholdet, men der er meget, meget langt mellem at prioritere biograf og byture fra fx barnets første år og at sløjfe sit forhold i årevis.
Jeg ville ikke selv lade et barn på få måneder overnatte hos andre, hvis der ikke var tale om noget nærmest livsvigtigt, men det var så slet heller ikke en mulighed for os, da vores unger ikke har villet have andet end bryst - og meget af det!! - indtil de var ca. 6 måneder. Generelt tror jeg slet ikke, man kan råde andre detaljeret om dette, da det i den grad er et spørgsmål om den enkeltes følelser - kan man bære at være væk fra den lille, vil man sidde på stikker hele tiden, kan man slappe af - osv.
Anmeld