Pasning eller ej....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.042 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. august 2010

Mor til Isabell-vb

Hvornår fik i jeres små passet første gang?? Både dag og nat? Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre nemlig... :unsure: På Lørdag skal vi til 30 års fødselsdag på Fyn og vi bor selv i Jylland. Vi skal være der kl. 18.00, så skal køre hjemmefra ved en 16.00 tiden senest. Og har selvfølgelig tænkt os at overnatte derover, men så er problemet om vi skal tage Isabell med eller lade hende blive passet af mine svigerforældre (som nærmest insistere på at passe hende...)... :dry: Jeg føler bare ikke at jeg er klar til at hun bliver passet så mange timer og slet ikke om natten. Hun er kun blevet passet 2 timer af andre indtil videre og det gik helt fint, det er slet ikke det. Men der er forskel på 2 timer og så dag, aften og nat. Men på den anden side kunne det være rart at bare lige være min kæreste og jeg og kunne more os den ene aften, uden at skulle tage hensyn til Isabell. Men hvad synes i? Hvad har i haft erfaring med ang. den første gang jeres blev passet så længe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Polyp-vb

Hvor gammel er hun? Jeg ville umiddelbart mene at hun har bedre af at blive passet end at komme med til en -måske røgfyldt - fest med støj og larm. Jeg tror I/du vil have det meget værre end hende, hvis I ellers er trygge ved svigermekanikkens evner

Anmeld

24. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Hvor gammel er hun ?? Jeg kan ikke huske hvor gammel den store var da han blev passet for første gang.... Men den bette blev passet for første gang den 3 juli og der var han 4,5 måned gammel.....begge mine børn blev passet af mine svigerforældre her hjemme hos os....de gav mad og puttede og så var vi hjemme da de stod næste morgen... Her den 14 august blev han passet med overnatning hos min lillebror og hans kæreste...der var han jo så knap 6 måneder...... Jeg er enig med LYP....tror også det vil være det bedste for hende at blive passet i stedet for at komme med.....hvis hun er med får i jo heller ikke så meget ud af festen ;)

Anmeld

24. august 2010

Det er stadig mig-vb

Her er de blevet passet, præcis når har vi skulle noget. Tror det spænder fra 10 dage gammel og op....og de har ikke taget skade :lol: Grunden til at vores kunne blive passet ude så tidligt, er tildels også at min Mor er/var - nu pensioneret læge, så ungerne har altid været i kærlige og kyndige hænder, hvis der skulle opstå nogle uforudsete situationer. Det plejer at være en gave for både børn og bedsteforældre, at få tid sammen alene engang imellem....de vinder så meget ved det! Og jo tidligere de starter, jo bedre er det....og i to, dig og gemalen, kan da også have brug for at more jeg lidt for jer selv engang imellem. Det er præcis én af de ting der får forholdet til at fungerer i længden.

Anmeld

24. august 2010

Heidi Nielsen-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Det plejer at være en gave for både børn og bedsteforældre, at få tid sammen alene engang imellem....de vinder så meget ved det! Og jo tidligere de starter, jo bedre er det....og i to, dig og gemalen, kan da også have brug for at more jeg lidt for jer selv engang imellem. Det er præcis én af de ting der får forholdet til at fungerer i længden.
Fuldstændig enig :)

Anmeld

24. august 2010

minimus-vb

Da jeg fik mit første barn, fik jeg at vide at tommelfingerreglen for pasning set udfra hvad barnet kan rumme selv, lød på en time pr. måned af barnets liv eller en dag pr. år. Som tillæg blev jeg mindet om at jo senere man starter, jo sværere kan det være pga barnets voksende bevidsthed, men at et barn der er vant til at blive passet også sagtens kan reagere pludseligt i takt med sin udvikling, og at uanset hvornår man vælger pasning første gang, skal man lave en slags tilvænning. Dvs man spinger ikke bare ud i at være væk i aldersperioden et fremmed sted, men vælger et sted barnet er vant til at komme og starter stille eller endnu bedre: Får pasning i eget hjem (og starter selvfølgelig stadig stille, for det at mor er væk, vil altid være nyt, men i eget hjem er det kun én ny faktor modsat et fremmed sted hvor alt - lyde, duft, person osv - vil være nyt). Man kan også skæve lidt til hvordan vuggesturne gør med indkøring: Første dag fik jeg slet ikke lov at gå, næste dag et kvarters tid osv over en periode på 14 dage før han var klar til at være der alene, og han var ellers 2 år da han startede. Det skal lige siges at min første søn altid har elsket at være på egne eventyr og aldrig har grædt eller lignende når jeg gik, men både pædagoger og sundhedsplejerske har alligevel holdt på at følge disse regler, da tryghed jo ikke er det samme som nysgerrighed - heller ikke selvom barnet ikke reagerer udadtil.

Anmeld

24. august 2010

Johannamor-vb

Jeg ville ikke gøre det! Eller rettere: Jeg synes, du skulle have forberedt din datter lidt mere på det, inden du giver dig i kast med en så lang pasning ude - det bliver jo nærmest et døgn, I vil være væk fra hende, hvis I vil sove bare en smule længe efter den lange fest. Jeg ved ikke, hvor godt pigen sover, hvor nem hun er at putte, hvor ofte hun har sovet forskellige steder - osv. Jeg ved heller ikke, hvor rutineret din svigermor er med børn, men selv den bedste bedstemor kan få problemer: Min mor fx oplevede de første pasningsproblemer med sit 5. barnebarn, min datter, der hylede timer i træk - ligegyldigt om hun blev passet dag eller aften, og selvom hun var 8-11 måneder gammel. Uafhængigt af det har jeg også altid holdt mig til den grundregel, der hedder 1 døgn/år. Noget helt andet er, at du skal kunne føle dig tryg ved at være væk fra din datter, for at du skal kunne nyde festen. Der er ikke meget sjov ved at tjekke mobiltelefonen hele aftnen eller høre småklynk i baggrunden, når du ringer, vel? Nu ved jeg jo ikke, hvordan I havde tænkt jer arrangementet, men kan I ikke leje to hotelværelser og så tage svigermor og baby med, så de kan sove i det ene værelse og I i det andet? Så har I festen, datteren er tæt på, hvis der er problemer, I er ikke så længe væk fra pigen, og svigermor får styret sin lyst til at have en lille baby igen.

Anmeld

24. august 2010

Det er stadig mig-vb

Johannamor skrev:
Jeg ville ikke gøre det! Eller rettere: Jeg synes, du skulle have forberedt din datter lidt mere på det, inden du giver dig i kast med en så lang pasning ude - det bliver jo nærmest et døgn, I vil være væk fra hende, hvis I vil sove bare en smule længe efter den lange fest. Jeg ved ikke, hvor godt pigen sover, hvor nem hun er at putte, hvor ofte hun har sovet forskellige steder - osv. Jeg ved heller ikke, hvor rutineret din svigermor er med børn, men selv den bedste bedstemor kan få problemer: Min mor fx oplevede de første pasningsproblemer med sit 5. barnebarn, min datter, der hylede timer i træk - ligegyldigt om hun blev passet dag eller aften, og selvom hun var 8-11 måneder gammel. Uafhængigt af det har jeg også altid holdt mig til den grundregel, der hedder 1 døgn/år. Noget helt andet er, at du skal kunne føle dig tryg ved at være væk fra din datter, for at du skal kunne nyde festen. Der er ikke meget sjov ved at tjekke mobiltelefonen hele aftnen eller høre småklynk i baggrunden, når du ringer, vel? Nu ved jeg jo ikke, hvordan I havde tænkt jer arrangementet, men kan I ikke leje to hotelværelser og så tage svigermor og baby med, så de kan sove i det ene værelse og I i det andet? Så har I festen, datteren er tæt på, hvis der er problemer, I er ikke så længe væk fra pigen, og svigermor får styret sin lyst til at have en lille baby igen.
Det kan være et mareridt at sidde på et hotelværelse med en lille - selv som garvet Mor! Det er simpelthen så røv kedeligt og næsten umuligt at hygge sig, særligt for mennesker lidt oppe i årene som ofte har det bedst i deres egne stuer. Så næsten hellere få en yngre barnepige med, som kan sidde og nørde Nintendo når den lille sover :laugh: - jeg skriver det kun fordi jeg selv har prøvet at sidde på et hotelværelse og passet et barn, og jeg var nærmest desparat tilsidst og tiden snøvlede sig bare afsted...... :huh: Ok, måske kunne det lade sig gøre i en luxus suite med roomservice og stor fladskærm og tonsvis af DVD'er..... Men hvis der står en elkeddel og et ''14 tommer tv, så drop det!

Anmeld

24. august 2010

als-vb

Er en af dem der fik min datter passet en nat da hun var halvandet år, det gik okay, men jeg er også af typen, et døgn pr år. Og ville aldrig lade et flaskebarn blive passet af andre end mig selv. Er utrolig sippet på det område. Jeg er af typen, jeg har ikke fået børn for at andre skal passe dem. Har ikke noget problem med at tilsidesætte mig selv den korte periode de har virkelig brug for mor eller far. Men det er helt og holdent dit valg, har du det godt med babysitteren, kan du slappe af når pigen ikke er med. jamen så tag hende med. Hvis du vil ud og slide danseskoene, kæreste men manden og gerne vil drikke og sove længe. Så lad hende blive hjemme.

Anmeld

24. august 2010

Spunk-vb

Første gang spunken blev passet med overnatning var hun 3 måneder. Men der kom vi tilbage til svigermor efter hendes sengetid og var der derfor da hun vågnede. Siden har der ikke været så mange lejligheder til at få 'trænet' det, men her for nogle uger siden blev hun passet i 1½ døgn - og der var ingen problemer overhovedet. Hun sagde ikke et pip da vi tog afsted og hun var glad og faldt i søvn til normal tid. Til gengæld blev hun ked af det, da vores venner som havde passet hende tog afsted :laugh: .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.