Pasning eller ej....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Signe1704-vb

Alle mine børn er blevet passet med overnatning inden de var 4 måneder. De har nu et rigtig nært forhold til deres bedsteforældre og de to store (den lille kan endnu ikke snakke) spørger selv om de må komme derned hvis der går for lang tid mellem vi ser dem. Jeg synes roligt i kan få hende passet uanset alder - de er ret robuste sådan nogle unger ;) Der er lidt en tendens til at man skal tilsidesætte sig selv fuldstændig i flere år for at være den perfekte mor - jeg er helt uenig. Børn har godt af at lære at de ikke er verdens navle og at far og mor også har nogle ønsker og behov. Jeg tror ikke på den regel med et døgn pr år - i mine øjne er det helt hysterisk. MEN i skal gøre det som i har det godt med (og det kan godt være hårdt første gang man er væk fra den lille ;) ). Håber i finder den rigtige løsning for jer og får en dejlig fest.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

kongster-vb

Mine er også blevet passet fra de var ganske små. Tøsen var vel 5 uger første gang min mor havde hende i en tre timer og under et år da hun overnattede ude første gang. De elsker at være hos farmor og der har aldrig været problemer. Nu hvor de er 10 og 6 kan de sagtens være væk i en uges tid og de kan sove hos hvem som helst. Kammerater, vores venner, familie, koloni, alle steder. Jeg kan ikke se det er det store problem. Jeg har også passet min nevø en weekend og jeg ser ham ikke så meget til dagligt, men det var uden problemer og super hyggeligt. Skønt at have ham uden forældrene lidt. Det giver et meget bedre bånd til ham end når hans mor er der og vil gøre alting hele tiden :-)

Anmeld

24. august 2010

Det er stadig mig-vb

Signe1704 skrev:
Der er lidt en tendens til at man skal tilsidesætte sig selv fuldstændig i flere år for at være den perfekte mor - jeg er helt uenig. Børn har godt af at lære at de ikke er verdens navle og at far og mor også har nogle ønsker og behov. Jeg tror ikke på den regel med et døgn pr år - i mine øjne er det helt hysterisk. MEN i skal gøre det som i har det godt med (og det kan godt være hårdt første gang man er væk fra den lille
Jeg kan KUN være enig! Et døgn pr år, lyder da fuldstændig vanvittigt (og så forstår man ikke hvorfor skilsmissetallet er så højt!) Børn er vigtige, men det er også vigtigt at navlestrengen bliver klippet ved fødslen, og ikke bliver sådan en usynlig snor Mor ikke kan løsrive sig fra. For de fleste Fædre ser sjovt nok mere realistisk på sådan nogle ting...

Anmeld

25. august 2010

kongster-vb

Det sjove er jo også at ungerne ikke udtrykker ønske om at man skal være der 24-7-365. Mine poder elsker at se når jeg går rundt og gør mig fin fordi jeg skal ud om aftenen og de spørger næste morgen om det var en sjov fest. De jubler også når jeg siger at de skal passes hos farmor fordi vi skal i byen en weekend. De elsker at være hos hende og har et helt særligt bånd. Jeg ville blive sindsyg af aldrig at komme ud på egen hånd.

Anmeld

25. august 2010

lib1982-vb

Isabell's mor (og far ;) ) SE DA AT KOMME AFSTED UDEN barn!! Er enig med bl.a. Helene & Signe i, at det bare er så vigtigt at dyrke hinanden ind imellem og ikke 'kun' være mor & far!! Synes bestemt I skal komme afsted og nyde at være lidt kærester - forudsat naturligvis, at du er tryg ved at 'overlade' hende til dine svigerforældre! Vores var 3-4 mdr. da de blev passet med overnatning første gang - UDEN problemer og er siden blevet passet med 1-2 overnatninger ca. hver måned! Den der med 1 nat/døgn holder ikke for mig/os! Jeg er tryg ved at lade andre (som regel mormor/morfar eller farmor/farfar) passe vores børn, så vi også kan få noget tid til os selv! Da drengene var 13 mdr. blev de passet hos mine forældre fra onsdag-mandag uden problemer hverken før, under eller efter!! Mht. pasning og indkøring er der STOR forskel på hvordan det blir gjort de forskellige steder tilsyneladende! Jeg var i dagplejen med dem om formiddagen den første dag, 2. dag var de der selv om formiddagen og 3. dag var de der hele dagen! Du skriver ikke noget om hvor i Jylland I bor, men tænker, at hvis du ikke er helt tryg ved det, kan en af jer jo holde jer ædru, så I KAN køre, hvis der skulle blive behov for det! ... oplever som oftest at det er forældrene behov at blive hjemme meget mere, end det er børnenes!! Og jeg tror på, at ungerne også har godt af at være væk fra mor & far og så få nogle glade og friske forældre hjem igen!!

Anmeld

25. august 2010

als-vb

Mit barn har også et rigtig godt forhold til sin mormor og vil gerne passes af hende om dagen. Men de gange hun er passet over natten, har det bare været et bøvl. Men når hun er stor nok til selv at ville ud og overnatte så er hun mere end velkommen, men når hun ikke kan udtrykke sig endnu,er jeg bare foretaler for at så må det være mors og fars trykhed og tilstædeværelse der er vigtigst. Og hjemme ved os er det mere faderen der ikke vil have poden passet end det er moderen. Men man skal gøre hvad man selv har det bedst med ikke hvad andre mener der er bedst.

Anmeld

25. august 2010

Mor til Isabell-vb

Hun bliver 4 måneder præcis i dag... :) Hun har ikke prøvet at overnatte andre steder endnu uden vi var hos hende, så uanset hvad vil jeg få hende passet herhjemme i vores hus, så hun er tryg ved det i det mindste. Vi bor i midtjylland, så det tager nok 2 timer frem og tilbage, men jeg kunne selvfølgelig holde mig ædru og går det bare helt galt, så kan vi køre hjem. Men Isabell er blevet meget nem at putte om aften nu, giver hende en flaske vælling, ligger hende i seng og så sover hun til næste morgen, så tror ikke det er der problemmet er, det er nok mest mig selv som ikke er så tryg ved situationen... :dry: Giver jer ret i at det er så vigtigt at huske at være kæreste og ikke bare mor og far, og vi trænger virkelig til det begge 2... :P Tror det ender med at vi vil få hende passet, bare for at se hvordan det vil gå og kommer det til at gå helt fint, så er det jo bare super og går det slet ikke, så ved vi det til en anden gang.... :lol: Og jeg er helt tryg ved mine svigerforældre...

Anmeld

25. august 2010

kongster-vb

Det lyder godt! Og husk så at more dig og ikke have dårlig samvittighed imens. Det har datteren jo ingen glæde af overhovedet. Og sig glad farvel til hende når du går (og lad være med at gå når hun sover eller når hun ikke er opmærksom på dig), så hun ikke tror at det er noget helt forfærdeligt at du går og man hellere må være meget bange :-) Håber I får en fantastisk fest. Nyd det. Og sov længe!! Svigermor kan godt have tøsen lidt om formiddagen også og en morgen med søvn og kaffe og avis (og morgensex) er GULD værd. Næsten mere end festen aftenen før.

Anmeld

25. august 2010

lib1982-vb

kongster skrev:
Det lyder godt! Og husk så at more dig og ikke have dårlig samvittighed imens. Det har datteren jo ingen glæde af overhovedet. Og sig glad farvel til hende når du går (og lad være med at gå når hun sover eller når hun ikke er opmærksom på dig), så hun ikke tror at det er noget helt forfærdeligt at du går og man hellere må være meget bange :-) Håber I får en fantastisk fest. Nyd det. Og sov længe!! Svigermor kan godt have tøsen lidt om formiddagen også og en morgen med søvn og kaffe og avis (og morgensex) er GULD værd. Næsten mere end festen aftenen før.
:klap: ENIG :klap:

Anmeld

25. august 2010

Signe1704-vb

lib1982 skrev:
kongster skrev:
:klap: ENIG :klap:
Er også helt enig, men føler det er så lang tid siden at det næsten er løgn :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.