Min svigermor brokker sig hvert år over, at hun jo ikke ved, hvad hun skal finde på til børnebørnene.
Hvert år siger jeg til hende, at hun jo har fået en ønskeseddel fra alle med ønsker i forskellige prisklasser.
Når man så pakker op, er det aldrig noget af det, der stod på ønskeseddelen, men børnetøj der er to numre for stort, puslespil med 20 brikker til en pige på 7 år, 10 blyanter for en femmer med 100g viskelæder i enden så de er umulige at skrive med...... Som om hun har gjort sig meget umage med at finde noget der IKKE stod på ønskesedlen.
Jeg selv får ofte gaver af en type, som jeg VED, hun har til fødselsdag eller som værtindegave fra én af nabokonerne.Hader de der på-omgang-gaver.
Min egen mor køber fra ønskelisten, men synes stadig, at vi er lidt børn, så 'der skal jo være noget at pakke op'. Det betyder at der ofte er julepynt og ting fra Tiger på programmet også. Dumt ragelse - men det gør ikke så meget, når man har fået én 'ordentlig' gave.
Min ønskeliste er ikke en bestillingsliste, men vælger man en ting derfra, er det i hvert fald noget, jeg kan bruge og bliver glad for.
Anmeld