Udlændinge / \"anden etnisk...\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2010

NikiFin-vb

:laugh: Jeg ved hvordan det sker, har prøvet det allerede :lol: Så er det sådan at du måske kun snakker dansk til børnene ? OK. Jeg kan godt forstå at de snakker dansk og engelsk uden accent, de to sprog er også sammenlignende af den samme slags, lydene ligner hinanden ret meget. Men jeg tror at eftersom arabisk er helt anderledes måske har de accent når de taler arabisk. Bulgarsk og dansk er helt forskellige, der er ikke engang en af de danske lyde der udtales som tilsvarende bulgarsk. Så mine børn har sammenlignende god dansk udtale men de kan simpelthen ikke udtale ikke nogen af de bulgarske lyde korrekt. Så når de siger noget på bulgarsk lyder det helt forkert. I dag min lærer i fag Dansk fortalte til mig at jeg skal ikke håbe at jeg nogensinde kan tale dansk uden accent. Ellers havde jeg klaret testen ret godt, endda bedre end nogle danskere B) Alt kan læres men udtalen er det sværeste. Men det har jeg allerede fundet ud af :huh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

MAMMARAZZI-vb

NikiFin skrev:
:laugh: Jeg ved hvordan det sker, har prøvet det allerede :lol: Så er det sådan at du måske kun snakker dansk til børnene ? OK. Jeg kan godt forstå at de snakker dansk og engelsk uden accent, de to sprog er også sammenlignende af den samme slags, lydene ligner hinanden ret meget. Men jeg tror at eftersom arabisk er helt anderledes måske har de accent når de taler arabisk. Bulgarsk og dansk er helt forskellige, der er ikke engang en af de danske lyde der udtales som tilsvarende bulgarsk. Så mine børn har sammenlignende god dansk udtale men de kan simpelthen ikke udtale ikke nogen af de bulgarske lyde korrekt. Så når de siger noget på bulgarsk lyder det helt forkert. I dag min lærer i fag Dansk fortalte til mig at jeg skal ikke håbe at jeg nogensinde kan tale dansk uden accent. Ellers havde jeg klaret testen ret godt, endda bedre end nogle danskere B) Alt kan læres men udtalen er det sværeste. Men det har jeg allerede fundet ud af :huh:
Måske dine børn har nogle CD'er med danske børnesange - ikke noget pop-smart, men ganske almindelige børnesange. Man lærer lydene i sproget lidt nemmere, hvis det leges/synges ind. Det kunne være du skulle prøve det ;) Dine børn vil sikkert elske dig for det :P Min datter havde musikalsk engelsk sidste år i skolen - som en optakt til engelsk i år. ...om ikke andet pøj pøj med dit dansk-kursus :cheer:

Anmeld

20. august 2010

Pia74-vb

NikiFin skrev:
:laugh: I dag min lærer i fag Dansk fortalte til mig at jeg skal ikke håbe at jeg nogensinde kan tale dansk uden accent. Ellers havde jeg klaret testen ret godt, endda bedre end nogle danskere B) Alt kan læres men udtalen er det sværeste. Men det har jeg allerede fundet ud af :huh:
Dit skriftlige dansk er da meget godt B) Bortset fra nogle grammatisk omvendte ordstillinger staver du bedre end min pæredansk svigerfamilie :laugh: Men hvad kan jeg sige - jeg vil også altid ha' min accent og nogle skrevfejl, som jeg ikke kan ryste fra mig :woohoo: Mit udtale er dog så tæt på det nordiske, at folk oftest tror at jeg er islænder, færing eller sønderjyde, hvis de synes at jeg ikke lyder 'dansk'. Hmm, ikke flatterende når man faktisk bare slet ikke vil ha' nogen form af accent :huh: Men sådan er det, når finsk udtale er helt anderledes end dansk, konsonanterne er skarpere og vægten på første stavelse.

Anmeld

20. august 2010

lib1982-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
....det er sgu nok snarre det faktum, at religionen dikterer, at alle andre end dem selv er urene og vantro! :laugh:
Religion eller er, er man i hvert fald ikke godt integreret når man syns at de danskere man kommer i nærheden af er nogle ludere, dårlige mennesker osv. - eller også kender man de forkerte mennesker ;) Helene: du skrev noget af din omgangskreds er fanatiske (vist ikke det ord du brugte, men håber du forstår)... jeg undrer mig rigtig meget over, HVAD F... de laver her, hvis de synes alt dansk er forfærdeligt, religion, levemåde etc. etc. - hvad gør de ikke bliver i de fanatiske områder i hjemlandet??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.