Udlændinge / \"anden etnisk...\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

Pia S-vb

Jeg gik også i skole med Wan - hans far var sort og moren hvid. 'Opdagede' først hans mørke hudfarve, da en kommenterede på hans mikrofonhår. Det samme i dag - min søn går i klasse med en dreng med hvid mor og sort far. Han er jo bare ham der er lidt mere brun end de andre og sådan skal det også være. Min finske veninde oplever nogle gange, at folk ikke tror hun er mor til sin dansktalende (og finsktalende)søn fordi hun bor i et område med rigtig mange au-pairs. Regner også med at alle uanset hårfarve og nationalitet er gode mennesker indtil noget andet er bevist. Helene - håber du sætter et billede ind af dine ualmindligt lækre unger. Glæder mig til at se hvor stor Dina er blevet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Det er stadig mig-vb

TinaK skrev:
Jeg opfatter de aller fleste udlændinge som gode, indtil det modsatte er bevist.. Har et par norske (bosat i Danmark) veninder, som har boet her i 10-12 år OG snakker MEGET bedre dansk end noget familie, der har boet her i 40 år!! I skolen gik jeg i klasse med en mulat (hans far fra Afrika -et sted), og det var jo bare Jonas.. Kan simpelthen ikke huske, at nogen fra skolen mobbede ham, men kan huske lidt fra andre skoler.. Nogle gange er der måske mere mobning, hvis personerne samtidig har udenlandske navne?? Ved det ikke.... Helene, din søn ser skøn ud -mener der er noget med, at han ikke er din bio-søn, så vil bare høre om hans mor også er araber (er det ikke dét kæresten din er?)?
Jo min kæreste er fra Libanon, og lige ham her krudtuglen er min biologiske, det to andre er færøsk/arabisk, en lysere og en lidt mørkere....den lyse af dem har blå øjne :) (efter sin Mor) - jeg har brune øjne lige som min kæreste, men to af vores biologiske børn har næsten sorte øjne og har en enkelt med grønne øjne....

Anmeld

19. august 2010

Det er stadig mig-vb

Pia S skrev:
Jeg gik også i skole med Wan - hans far var sort og moren hvid. 'Opdagede' først hans mørke hudfarve, da en kommenterede på hans mikrofonhår. Det samme i dag - min søn går i klasse med en dreng med hvid mor og sort far. Han er jo bare ham der er lidt mere brun end de andre og sådan skal det også være. Min finske veninde oplever nogle gange, at folk ikke tror hun er mor til sin dansktalende (og finsktalende)søn fordi hun bor i et område med rigtig mange au-pairs. Regner også med at alle uanset hårfarve og nationalitet er gode mennesker indtil noget andet er bevist. Helene - håber du sætter et billede ind af dine ualmindligt lækre unger. Glæder mig til at se hvor stor Dina er blevet!
Jo, jeg må i gang med kameraet - eller lige se hvad kæresten har liggende, for jeg har næsten lige fået ny computer, så min er næsten tom hvad angår billeder. Men mon ikke jeg bare kan logge på VB fra hans computer og sende på den måde :)

Anmeld

19. august 2010

lib1982-vb

Syns det er fedt at høre, at det tilsyneladende ikke er SÅ slemt som jeg synes nyheder m.m. ofte gør det til... Måske der egentlig er ligeså meget mobning som racisme i skolerne i tiden??!? Især på Handelsskole synes jeg, at jeg oplevede en del 'omvendt racisme' - altså hvor indvandrer både piger og drenge bestemt ikke havde meget til overs for etniske danskere og absolut heller ikke gjorde noget for at skjule det...

Anmeld

19. august 2010

NikiFin-vb

lib1982 skrev:
Syns det er fedt at høre, at det tilsyneladende ikke er SÅ slemt som jeg synes nyheder m.m. ofte gør det til... Måske der egentlig er ligeså meget mobning som racisme i skolerne i tiden??!? Især på Handelsskole synes jeg, at jeg oplevede en del 'omvendt racisme' - altså hvor indvandrer både piger og drenge bestemt ikke havde meget til overs for etniske danskere og absolut heller ikke gjorde noget for at skjule det...
måske fordi de har prøvet racisme og er nu vrede på alle danskere.

Anmeld

19. august 2010

Det er stadig mig-vb

....det er sgu nok snarre det faktum, at religionen dikterer, at alle andre end dem selv er urene og vantro! :laugh:

Anmeld

19. august 2010

Det er stadig mig-vb

NikiFin skrev:
Jeg har ikke oplevet diskrimination på grund af mine mørke hud og hår (farvet nu men oprindelig helt mørkt). Men kan se at danskerne opfatter øst europæerne som ikke nok intelligente og dårligt uddannede. Jeg kan også se at folk har problemer med at kommunikere med mig fordi de ikke forstår mit dansk. Endda nu i skolen har lærerne svært ved at forstå min udtale så det virker opgivende for mig overhoved at prøve at sige noget. Det ser ud som om de ikke vil at rette min udtalle, de er bare for høflige og som om de foretrækker misforståelse end at prøve at forstå hvad præcis jeg siger. Jeg kan godt forstå dem, jeg føler det samme når jeg ikke forstår nogen, gider bare ikke at snakke med ham. Men jeg håbede at jeg lærer dansk i Dansk faget. Måske skal jeg skifte til Dansk som andet sprog.... jeg skal nok tænke mig om. Og mine som Helenes børn ligner danskere så håber de aldrig får diskriminations problemer i fremtiden. Helene, som jeg forstår det I snakker engelsk hjemme. Hvordan vurderer du dine børns engelsk, har de accent eller lyder det helt normalt? Og hvordan og hvornår lærte de dansk siden hjemme snakker i Engelsk? Havde de problemer med dansk i børnehaven og skolen?
Nej, de har aldrig haft nogle problemer med hverken det danske eller det engelske, og har været helt på niveau med de andre. De taler jo også arbaisk, hvilket jeg ikke kan vurderer, fordi jeg ikke selv taler det så godt, men min kæreste siger de taler det godt. De ældste taler også færøsk, og er så 4 sproget (familiært!), og så har de jo så haft tysk og fransk i skolen/gymnasiet/aftenskole, som de også taler udmærket.

Anmeld

19. august 2010

Det er stadig mig-vb

NikiFin skrev:
Jeg har ikke oplevet diskrimination på grund af mine mørke hud og hår (farvet nu men oprindelig helt mørkt). Men kan se at danskerne opfatter øst europæerne som ikke nok intelligente og dårligt uddannede. Jeg kan også se at folk har problemer med at kommunikere med mig fordi de ikke forstår mit dansk. Endda nu i skolen har lærerne svært ved at forstå min udtale så det virker opgivende for mig overhoved at prøve at sige noget. Det ser ud som om de ikke vil at rette min udtalle, de er bare for høflige og som om de foretrækker misforståelse end at prøve at forstå hvad præcis jeg siger. Jeg kan godt forstå dem, jeg føler det samme når jeg ikke forstår nogen, gider bare ikke at snakke med ham. Men jeg håbede at jeg lærer dansk i Dansk faget. Måske skal jeg skifte til Dansk som andet sprog.... jeg skal nok tænke mig om. Og mine som Helenes børn ligner danskere så håber de aldrig får diskriminations problemer i fremtiden. Helene, som jeg forstår det I snakker engelsk hjemme. Hvordan vurderer du dine børns engelsk, har de accent eller lyder det helt normalt? Og hvordan og hvornår lærte de dansk siden hjemme snakker i Engelsk? Havde de problemer med dansk i børnehaven og skolen?
Nej, de har aldrig haft nogle problemer med hverken det danske eller det engelske, og har været helt på niveau med de andre. De taler jo også arbisk, hvilket jeg ikke kan vurderer, fordi jeg ikke selv taler det så godt, men min kæreste sig de taler det godt. De ældste taler også færøsk, og er så 4 sproget (familiært!), og så har de jo så haft tysk og fransk i skolen/gymnasiet/aftenskole, som de også taler udmærket.

Anmeld

19. august 2010

Det er stadig mig-vb

NikiFin skrev:
Nej, de har aldrig haft nogle problemer med hverken det danske eller det engelske, og har været helt på niveau med de andre. De taler jo også arbisk, hvilket jeg ikke kan vurderer, fordi jeg ikke selv taler det så godt, men min kæreste siger de taler det godt. De ældste taler også færøsk, og er så 4 sproget (familiært!), og så har de jo så haft tysk og fransk i skolen/gymnasiet/aftenskole, som de også taler udmærket.

Anmeld

19. august 2010

Det er stadig mig-vb

:ohmy: hov, hvad skete der lige dér?? Det er ikke fordi jeg tror du er fattesvag Nikifin, så jeg måtte poste det samme 3-4 gange, for at højne din forståelse :woohoo: :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.