Herhjemme HADER vi begge rengøring, så betaler os fra støvsugning og gulvvask 1x ugentligt.
Og så har vi delt hytten op.
Stig står udelukkende for at holde køkkenet i orden (for jeg får virkelig åndenød ved tanken om at ordne køkken) og så ordner jeg resten; tøjvask, badeværelse, oprydning (inkl stigs brugte sokker på stuegulvet). Men jeg går også hjemme nu, og skal kun have 25t/ugen når jeg skal på arbejde igen ;)
Prøv evt at snakke med din jordmoder/sundhedsplejerske. De plejer at kunne arrangere familierådgivning osv. Lad være at slide dig selv op..
Vi havde engang et opgør: Jeg vaskede kun op efter mig selv, skiftede kun mit eget sengetøj, vaskede kun mit tøj, min del af toiletbordet osv. Når vi så kom til diskussionen om oprydning og jeg fik den sædvanlige: Du har sgu da ligeså meget del i rodet som mig, kunne jeg sige nej, og han måtte så bruge sine fridage på sit eget, mens jeg tog i byen med veninder eller lå i sofaen med varm kakao og god film. Det blev kun til nogle få gange hvor det hele lignede noget der var løgn.. (og spørg lige om stig synes det var pinligt når hans mor kommenterede det!) ha ha ha
Anmeld