Før og efter fødslen.. Hjælper manden til ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

desirefinck-vb

Jeg har mærket på min krop at støvsugning har jeg det ikke godt med.. Jeg få ondt i lænden.. Jeg skal ud og slå græs i morgen, så må vi se hvordan det går, ellers klare jeg nu alt andet rengøring og indkøb på cykel med to -tre poser... Så vil ikke sige at jeg ligger på den lade side..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Soap skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Det er sgu godt nok noget af en ener du har der Helene :cheer: Dejligt at vide, at de trods alt findes ;)
Sårn en har jeg oz så du ka tro de findes :)
Dejligt for dig Soap ;) - godt at vide, at de findes selvom det er en meget lille skare - hmm.. måske de skulle fredes :lol:

Anmeld

16. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Mor til Isabell skrev:
Altså jeg fik i hvert fald at vide af min jordmoder at man ikke måtte støvsuge i slutningen af graviditeten, da det kunne sætte gang i fødslen for tidligt. Så jeg lyttede jo selvfølgelig efter hvad jeg fik besked på. Men havde svært ved at rette mig efter det må jeg indrømme, men så var det min kæreste nærmest flået støvsugeren ud af min hånd og tog over... :P Men det er jo op til en selv om man synes man kan støvsuge. Man skal bare lytte til ens krop som du også siger!
Selvfølgelig skal man lytte til sin krop. Da jeg ventede mig, var der kun mig til at støvsuge - og jeg har slidgigt i lænden, så AV AV AV :woohoo: ...måske er der fare for at sætte fødslen i gang for tidligt - men jeg gik altså 2 uger over tiden, og blev sat i gang 5 gange inden han kom ud. ...man så kom han også!!! Han fløj ud efter 3. presseve - så de døbte ham omgående KANONKONGEN :laugh:

Anmeld

16. august 2010

Polyp-vb

Jeg red indtil jeg var i 7. måned - da jeg ikke selv kunne komme op på hesten uden handicaplift, stoppede det, netop fordi det jo ikke er en sygdom at være gravid (hvis alt er vel og helt normalt). Gjorde hovedrent i hele hytten 14 dage før fødslen og var til gymnastik med plukveer 10 timer inden knægten kom ud (det tog så to timer). Spiste hvad der passede mig (det var så ikke ret meget jeg havde lyst til andet end mælkeprodukter og lakrids...som jeg ellers aldrig spiser);-) Min filosofi var, at hvis jeg kan, så er det ok at gøre det - kan jeg ikke uden møje og smerter (ikke besvær - for alt er jo besværligt når man er højgravid) så lader jeg være. Manden ville gerne hjælpe, men var ikke til megen gavn, da han blev alvorligt syg under sidste trimester og knaldede hovedet i min seng - så han fik hul i hovedet og måtte sys på skadestuen efter fødslen pga et epileptisk anfald...så det var klart mest sikkert og effektivt at klare ærterne selv elelr bede familie og venner om en hjælpende hånd undervejs Min nuværende kæreste er klart ordensduksen i vores forhold...jeg HADER støvsugning, så stiller bare støvsugeren frem til ham, hvis han ikke liiiiige synes at have set at nullermændene overhaler os på trappen ;-)

Anmeld

17. august 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Herhjemme HADER vi begge rengøring, så betaler os fra støvsugning og gulvvask 1x ugentligt. Og så har vi delt hytten op. Stig står udelukkende for at holde køkkenet i orden (for jeg får virkelig åndenød ved tanken om at ordne køkken) og så ordner jeg resten; tøjvask, badeværelse, oprydning (inkl stigs brugte sokker på stuegulvet). Men jeg går også hjemme nu, og skal kun have 25t/ugen når jeg skal på arbejde igen ;) Prøv evt at snakke med din jordmoder/sundhedsplejerske. De plejer at kunne arrangere familierådgivning osv. Lad være at slide dig selv op.. Vi havde engang et opgør: Jeg vaskede kun op efter mig selv, skiftede kun mit eget sengetøj, vaskede kun mit tøj, min del af toiletbordet osv. Når vi så kom til diskussionen om oprydning og jeg fik den sædvanlige: Du har sgu da ligeså meget del i rodet som mig, kunne jeg sige nej, og han måtte så bruge sine fridage på sit eget, mens jeg tog i byen med veninder eller lå i sofaen med varm kakao og god film. Det blev kun til nogle få gange hvor det hele lignede noget der var løgn.. (og spørg lige om stig synes det var pinligt når hans mor kommenterede det!) ha ha ha

Anmeld

17. august 2010

Polyp-vb

;-) Way to GO!

Anmeld

17. august 2010

NikiFin-vb

Min mand er lidt som din. Men hvis jeg beder ham om noget hjælper han altid. Ellers finder han næsten aldrig selv på. Det er lidt irriterende må jeg indrømme men ikke det største problem der findes i et parforhold. Måske hvis han kommer sammen med dig til konsultation hos jordemor bliver han lidt bedre med at hjælpe.

Anmeld

17. august 2010

NikiFin-vb

desirefinck skrev:
Problemet er at jeg har snakket med ham om det gang efter gang og han siger at han nok skal hjælpe, men der sker bare aldrig noget.. Jeg skal hele tiden sige det til ham.. om han ik nok vil støvsuge eller hjælpe med opvasken.. det få mig til at følge som en sur kælling.
Han tvinger dig til det, giver dig ingen anden valg så alt er OK hvis han selvfølgelig ikke bliver vred hver gang du beder om hjælp

Anmeld

17. august 2010

NikiFin-vb

desirefinck skrev:
Hvor er du bare heldig med sådan en sød kæreste.. Nej det er også det jeg har sagt til ham at jeg ikke kan støvsuge.. jeg gjorde det her i sidste uge og jeg var totalt ødelagt.. Og der sagde jeg til ham at det var slut.. Så han bliver sgu nød til det.
det er ikke så farlig at lave hjemme arbejde i graviditeten. Der er faktisk helt normalt og tegn at man føder snart hvis du pludselig får lyst til at rense hele huset med den store mave. Det gjorde jeg selv nemlig. Dagen før jeg skulle føde følte jeg mig fuld af energi og pudsede alle vinduer i huset. Min svigermor sagte da at jeg føder snart. Og det gjorde jeg den næste dag :laugh: Og det var faktisk det eneste gang jag har pudset vinduerne her, fordi det er noget jeg ikke kan fordrage

Anmeld

17. august 2010

desirefinck-vb

Det er godt nok sejt at du lige til det sidste var så aktiv.. Jeg kunne bare forstille mig at nå man var så tæt på at føde så ville man ikke ha så meget energi.. Men det er du da bevis på.. Rigtig sejt gået..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.