Før og efter fødslen.. Hjælper manden til ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.677 visninger
30 svar
0 synes godt om
15. august 2010

desirefinck-vb

Nu er jeg lige gået ind i 29 uge af min graviditet og det er efterhånden ved at være lidt besværligt at gøre de ting som jeg plejer. Jeg har en dejlig mand, vi har været gift i 3 år, kærester i 8 og kendt hinanden i 10 år.. Han har ikke vist meget interesse i graviditeten, men sådan er mange mænd vel.. Han spørg ikke til hvordan det gå, ham vil ikke mærke på maven.. Han siger at han glæder sig, men det er ikke til at se ud fra hans opførsel. Min mand har nu aldrig været lidt dovn anlagt, og har ikke været så god til at hjælpe til med det huslige.. ( vi har boet sammen i snart 6 år) Men jeg havde en forventning om at han ville kunne indse at jeg har brug for hjælp til diverse ting herhjemme eftersom maven er ved at være lidt stor og jeg let bliver forpustet.. Jeg døjer også hævet fødder og finger. Hjælper Jeres Kærester/ mænd til derhjemme.? Hvor meget skal jeg forvente af min mand?..Og hvad ville i gøre i min situation ?..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Soap-vb

Ja min mand hjælper til herhjemme, men det er oftest under opfordring fra mig da han ikke altid tænker så langt af gangen med det huslige Du skal og kan ikke forvente at din mand er tankelæser så det jeg syns du skal gøre er at tage en snak med manden din omkring hvordan du har det og at du godt kunne bruge lidt ekstra hjælp for tiden ;) Mænd har oftest ikke den fjerneste ide om hvordan det er at være gravid og lettere besværet , vi burde spænde 3-6kg på maven af dem og bede dem støvsuge hele huset og se om de syns det var sjovt :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

15. august 2010

desirefinck-vb

Problemet er at jeg har snakket med ham om det gang efter gang og han siger at han nok skal hjælpe, men der sker bare aldrig noget.. Jeg skal hele tiden sige det til ham.. om han ik nok vil støvsuge eller hjælpe med opvasken.. det få mig til at følge som en sur kælling.

Anmeld

15. august 2010

Soap-vb

Har du prøvet lade det flyde ? Så kunne det jo være han fik sig et vink med en vognstang på den måde :)

Anmeld

15. august 2010

desirefinck-vb

Jeg er desværre sådan en person som ikke kan holde ud at det flyder for meget.. så begynder jeg at stresse og så gå der ikke mere end et par dage og så gør må jeg selv fjerne det. Dog ville han heller ikke opfatte det.. for jeg har prøvet ikke at støvsuge eller rengør toilet i godt to uger for at se hvad der ville ske.. INTET

Anmeld

15. august 2010

Det er stadig mig-vb

Nå, men så må du jo affinde dig med, at du snart har to børn, en stor og en lille :laugh: - og at du sikkert må sætte kryds ved, at der skal foregå to opdragelser af dem.... Nej, men det er da lidt utroligt at nogen mænd ikke helt selv kan tænke, og konstant skal have tingene skåret ud i pap. Jeg ville blive fuldstændig vanvittig af sådan noget. Min kæreste er god til alt sådan noget, og er god til selv at gøre rent, lave mad og vaske tøj. Det har ikke altid været sådan, men det fik jeg lynhurtigt indført, for ellers kunne vi simpelthen ikke bo under samme tag, og jeg sagde den gang - way back, at så måtte han flytte væk medmindre han begyndte at få spindelvævet væk under armhulerne og komme lidt i omdrejninger. Og siden den gang har han været SUPER - og det manglede da også bare andet!! :) Jeg fik også lynhurtigt indført separate vasketøjskurve. En til hver, og folk vasker selv sit eget tøj, færdig! Der kom nogle små episoder med at 'nogen' ikke havde flere rene sokker, hvorefter de gloede på MIG, og så sluttede den fest! :laugh:

Anmeld

15. august 2010

desirefinck-vb

Det var godt at du fik din kæreste til at indse at han også skulle hjælpe til.. Lige meget hvad jeg prøver på så gå der en dag og så er det glemt. Men det har bare at ændre sig nå den lille kommer, for ellers tror jeg det er bedst at vi gå hvert til sit.. for jeg kan ikke bruge tiden som stuepige i stedet for at bruge tiden på den lille. Så der skal ske noget..

Anmeld

15. august 2010

Mor til Isabell-vb

Jeg må sige at jeg IKKE skal klage...min kæreste har altid været god til at hjælpe til helt fra starten af vores forhold... :) Og da jeg så endda gik hend og blev gravid og ikke kunne ret meget de sidste måneder af min graviditet, ja så gjorde han næsten det hele derhjemme...vaskede tøj, lavede mad, handlet ind og gjorde rent...det var dejligt jeg ikke selv skulle sige det til ham hele tiden, for det burde sku ikke være nødvendigt!! Din mand skal rent ud sagt til at tage sig lidt sammen...han skal hjælpe noget mere til og især i slutningen af graviditeten, for så må du slet ikke støvsuge og gøre rent... :angry: Han har ikke noget valg....

Anmeld

15. august 2010

desirefinck-vb

Hvor er du bare heldig med sådan en sød kæreste.. Nej det er også det jeg har sagt til ham at jeg ikke kan støvsuge.. jeg gjorde det her i sidste uge og jeg var totalt ødelagt.. Og der sagde jeg til ham at det var slut.. Så han bliver sgu nød til det.

Anmeld

15. august 2010

MAMMARAZZI-vb

Sikke træls for dig - det er bare så hårdt at skulle stå for alt det huslige, når man er gravid. Jeg er enestående mor til 2 - af samme grund :laugh: :laugh: Faren til min den første, rørte heller ikke en finger - heller ikke efter vi kom hjem fra fødegangen. Han præsterede at sidde ved computeren og køre hende frem og tilbage i barnevognen - jeg lå med brystbetændelse og høj feber. Jeg bad ham om at flytte, da hun var 2 mdr. gammel og 2 mdr senere flyttede han endelig - det var en stor lettelse :woohoo: Håber du kan nå ind til ham, så han forstår alvoren i det, og begynder at deltage noget mere. Kender godt dén der følelse af, at man hele tiden føler man er en sur kælling - det er dræbende... Pøj pøj med det ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.