als skrev:
ja sikke da en håndfuld...kommer de mon til at mærke nedskæringen i børnechecken????
ej er faktisk royalist. Og de arbejder langt mere end vi andre gør + de forfølges overalt. Og nej de kongelige har ikke kok til hverdagen kun til arrangmenter. + barnepigen er der kun når de er på arbejde. Og ja de har muligvis rengøringshjælp, men det er der dælme også så mange andre der har. har en kollega der er single, bor selv uden børn og han har valgt at betale sig fra rengøringen.
Men vi er vel enige om, at de ALDRIG vil behøve at gå sultne i seng, selv om de ikke orker at stege frikadeller - og at de ikke selv skal have besværet med at hente mad udefra? Og at de, hvis de står i en situation, hvor de ikke har overskud til at tage sig af fire små børn, ikke skal lede længe efter hjælp og aflastning? Din kollega har foretaget en prioritering - de kongelige vil, livet ud, som en selvfølge og uden at lide andre afsavn, kunne få alt den praktiske hjælp, de kan ønske sig.
Til gengæld skal de levere varen i form af et glansbilledliv, hvor man aldrig vil se Mary med uvasket hår og rande under øjnene eller høre Frede snerre af en af ungerne. Blandt andet derfor er jeg ikke det fjerneste misundelig - jeg ville aldrig kunne leve op til den standard, der forventes, og jeg synes, man stiller næsten umenneskelige krav til dem.
Men stadigvæk - når det gælder om at få hverdag og familieliv til at hænge sammen, har de altså nogle privilegier, som er de færreste undt.
Anmeld