KH Bibi skrev:
Der er stadig flere, som 'synes godt om' end det modsatte, Charlotte. Derfor er det danskernes. Og det er også danskernes i alm tale.
Derfor mener jeg ikke, at man skal komme som bedrevidende udlænding og sige, at de ikke gør dette eller hint og ikke gør andet end føde, men lader andre klare arb.
Bedrevidende udlænding? Hun ved formentlig præcis lige så meget - eller lidt - om de kongeliges arbejdsbyrde som jeg, for slet ikke at tale om de journalister, der har kørt diverse historier om den 'dovne kronprins', 'Prins Ferie' osv. Jeg ANER ikke, hvilken del af pressen, der er nærmest sandheden - de, der forguder og ophøjer de kongelige, eller de, der sælger historier, der har karakter af ren hetz - men hun er da ikke mere bedrevidende end du og jeg og alle andre danskere, der har vores 'indsigt' fra medierne.
Og så forstår jeg slet ikke, hvad det har med sagen at gøre, at Nikifin er (var) udlænding - hun bor i et land, som roser sig af ytringsfrihed, så selvfølgelig kan og skal hun sige sin mening her.
Jeg har også - endda langt heftigere - kritikpunkter over for medlemmerne af det britiske kongehus, og de holdninger ville jeg søreme også lufte, hvis jeg emigrerede til Storbritannien.
Vi ønsker, at folk fra udlandet integrerer sig og tager aktivt del i debatten om stort og småt - men siger de noget, vi ikke kan lide, kan de holde deres mund?? Det ligger meget langt fra min opfattelse af, hvad vi har at være stolte af her i landet - den åbne debat, det frie ord osv. er i langt højere grad dansk 'hjerteblod' for mig end Frede og Mary...
Anmeld