til damerne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

Spunk-vb

Har kigget på dem mange gange, men har endnu ikke taget mig sammen til at prøve. Sådan som jeg har forstået det skal man også have størrelse to hvis man er over 30 - også selvom man ikke har født.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Soap-vb

Hvor tit man tømmer ? Jamen det kommer jo helt an på hvor meget man bløder Og man får lyn hurtigt en feeling med hvor meget der ka være i den

Anmeld

6. august 2010

mariamiss6-vb

Soap skrev:
Jeg fik det forklaret sådan at den lille cup til unge kvinder som ikke har født og den store til kvinder som har født MEN at nogle kvinder som har født ved kejsersnit vil den lille cup passe til også
Rigtigt :) Jeg bruger den også... Har haft den i nogle år. Min er en mooncup... Den gang jeg købte kunne man kun vælge mellem mooncup og divacup. Divacuppen var dyrere end mooncuppen... Jeg tømmer min fra 1-8 gange dagligt, afhængig af hvor i min cyklus mens er. Jeg bløder meget kraftigt, og har også mange mens. smerter, både indvendigt og udvendigt. Har du sat den rigtigt, så mærker du overhovedet ikke den er der (pssssst det kan faktisk lade sig gøre at dyrke sex med den i, og det sviner ikke hvis man enten lige har tømt den, eller hvis man bløder meget lidt ;) ) Nogle mennesker har brug for at klippe lidt af stængelen, fordi den er rimeligt lang. Jeg har klippet en smule af min. Men det skal man først gøre når man har prøvet den et par gange, og har styr på hvordan man sætter den i og tager den ud. Den ER virkelig god og meget behagelig :) Og som sæbe siger, man får ikke svamp og tamponsyndrom af den. blodet tørrer ikke ud inde i den, men bliver ved at være flydende.... Sæbe hvad gør du hvis du ikke kan nå en håndvask fra toilettet? Jeg plejer at gå lidt i panik LOL, men der ER jo selvfølgelig råd for det ;)

Anmeld

6. august 2010

mariamiss6-vb

Spunk skrev:
Har kigget på dem mange gange, men har endnu ikke taget mig sammen til at prøve. Sådan som jeg har forstået det skal man også have størrelse to hvis man er over 30 - også selvom man ikke har født.
Det siger de i hvert fald på divacuppens hjemmeside... Men hvis du nu er virkeilg lille bitte, så skal du stadig ned i den lille størrelse. Det skulle min moster i hvert fald, men hun er altså også så lille at hendes bækken kun kunne udvide sig til 7 cm. ved fødsel... så altså hun kan slet ikke føde, så lille er hun.....

Anmeld

6. august 2010

Bellis-vb

Og hvis man bløde meget, akn man bruge den sammen med stofbind. Jeg bruger kun stofbind, det er bare SUPER. Har overvejet en cup, men bløder ikke så meget - men måske netop derfor man burde?!

Anmeld

6. august 2010

Spunk-vb

Stofbind er nu også super - jeg klør ikke når jeg bruger dem.

Anmeld

6. august 2010

Signe1704-vb

Stofbind????? Har jeg aldrig hørt om. Vasker og genbruger i dem så? Jeg synes altså den cup lyder lidt snasket. Det kunne jeg ikke tænke mig - må da være et værre griseri når den skal tømmes??? Jeg synes mens er så ulækkert at jeg skal mindst muligt i berøring med det :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: (ja det er nok mig der er ret sart ;) ).

Anmeld

6. august 2010

Spunk-vb

Jeps. Lægger dem i en spand med koldt vand og salt, indtil de skal vaskes - og så får det 60 grader.

Anmeld

6. august 2010

Det er stadig mig-vb

Signe1704 skrev:
Stofbind????? Har jeg aldrig hørt om. Vasker og genbruger i dem så? Jeg synes altså den cup lyder lidt snasket. Det kunne jeg ikke tænke mig - må da være et værre griseri når den skal tømmes??? Jeg synes mens er så ulækkert at jeg skal mindst muligt i berøring med det :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: (ja det er nok mig der er ret sart ;) ).
Jeg kender heller ikke stofbind! :blush: Ser noget a la 1935 for mit indre blik med sikkerhedsnål og grukeddel :laugh: Cup'en kender jeg godt, den har vi haft i USA siden jeg var teenager, måske bare i en anden variant (har aldrig prøvet)....oooog øøøh, kommer nok heller ikke til det! :laugh: Jeg bløder kun meget lidt, og oftest kun i 3 dage af gangen, så jeg klare mig med Always ultra (eller Coops egne!) :)

Anmeld

6. august 2010

Spunk-vb

http://www.naturebaby.dk/shop/stofbind-oeko-546p.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.