Styrer telefonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

Soap-vb

Jeg sms og er på nettet mere end jeg taler i den :) Når vi har familie tid er min telefon oftest på lydløs så jeg hverken hør eller ser den Men må indrømme at jeg screener mine opkald, hvis min mor ringer kan jeg godt finde på at lade være tage den hvis jeg ikk lige er i humør til hendes ævles og kævlen om absolut ingenting og så netop sende en sms kl 2155 om aftenen at : Du har haft ringet, men jeg er på vej i seng nu så vi tales ved en anden dag : )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Frede-vb

Før vi fik vis-nummer, tog jeg altid telefonen uanset hvad. Derefter tog jeg kun telefonen, hvis jeg havde tid, dvs. ikke var engang med de ting, du selv nævner (lave mad, putte børn mv.) Nu tager jeg kun telefonen, hvis jeg gider... Sådan har det stået på så længe, at vores telefon nu (heldigvis) er blevet ret stille. Folk gider jo ikke ringe, hvis den ikke bliver taget. Jeg hader at tale i telefon, fordi jeg ikke har tid til det. Det stresser mig at skulle hænge i det rør og tale om alt og ingenting. Havde jeg tiden, ville jeg gerne, men det har jeg ikke... Som regel tager jeg kun telefonen, hvis det er et nummer, jeg kender. Når man er lærer, bliver man ringet op på alle mulige og umulige tidspunkter, og jeg gider bare ikke sidde og kævle med forældre om alle mulige og som regel uvigtige ting. Apropos telefon, så sad jeg igår og kaglede med en ven i telefonen, da jeg godt hører, at det ringer på døren. Jeg regner med, at det er en af mine børns venner, så jeg lader bare min søn på 5 åbne døren. Lidt efter kommer han ind og forstyrrer min telefonsamtale med en reklame i hånden. Jeg vifter ham af, fordi han tit kommer og afbryder alle mulige samtaler med fjollerier. Han forsøger igen, men jeg vifter ham stadig af. Da telefonsamtalen er slut, siger min søn, at jeg nu ingen fisk får. Hva'for nogen fisk? Det var så fiskemanden, der havde bedt ham hente sin mor, så han kunne sælge mig nogle fisk. Han var gået ud til manden og havde sagt, at hans mor bare talte i telefon og ikke ville komme ud til ham. Så nu kommer den fiskemand sikkert aldrig igen ;) Ej, det var da en åndssvag historie, kan jeg godt høre nu... og slet ikke interessant, men nu gider jeg bare ikke slette den igen... :S

Anmeld

6. august 2010

kongster-vb

He - jeg synes den er lidt sjov :-)

Anmeld

6. august 2010

als-vb

Jeg tjekker også altid hvem det er og nogle gange gider jeg bare ikke tale i telefon og lader den gå på svaren, er det vigtigt ligger de nok en besked. Bad, putte og midt i en film, tager jeg den ikke. Tit høre jeg den heller ikke når vi leger med tøsen. Dog er jeg tildels afhængig af telefonen, da vi i vores familie er en omvandrende katastrofe område. Sku sjældent der går mere en nogle måneder imellem alvorlige sygdomme og andre trælse nyheder hvor man bare er nød til at reagere her og nu.

Anmeld

6. august 2010

Polyp-vb

bruger 400 kr alt inklusive om året på min private mobil - har nummerviser, men folk skal ikke forvente at jeg rigner tilbage bare fordi jeg kan se de har ringet - har heller ikke telefonsvarer eller fastnet - men har beholdt/tilbageerobret vaner fra dengang telefonsvarer til fastnet var nyt og vildt avanceret. Taler rigeligt i telefon på arbejdet - knægtens kammerater etc ringer jo til ham selv, og er der nogen, der rent faktisk vil noget vigtigt, så må de ringe igen...det virkede fint i gamle dage i forrige årtusinde før mobiltyranniet ;-) Men har da alligevel næsten altid mobilen med...så der kan ringes efter autohjælp o.lign if need be!

Anmeld

6. august 2010

NikiFin-vb

Jeg lige som dig. Og det irriterer mig virkelig meget hvad min mand gør. Lige meget hvad det er (bortset fra han arbejder) tager han altid telefonen. Det kan være at han ser nyhederne og for 1 min siden har han afvist børnene eller mig, fordi jeg har villet at tale med om noget vigtigt for mig men nyhederne er vigtigere for ham og når telefonen ringer er han altid klar ti at snakke med hvem som helst om alt som helst i langt tid. Når han er hjemme vrøvler han i telefonen hele tiden, men ellers har ikke tid til os :angry: Og samtidig kan han ikke lide når jeg snakker i telefonen og viser det meget klart. Er alle mænd sådan nogle idioter?

Anmeld

6. august 2010

als-vb

ikke min kæreste, han gider ikke snakke i telefon, så tit er det korte opkald, men oftes sørge han for at tage de længere opkald når han er selv til middag. sms tager han også lidt som det kommer, så nej ikke alle mænd har det sådan. Jeg er langt værre til at tale og sms end han er. Og han er ligeglad med det som hovedregl, dog ikke hvis han laver mad og tøsen er umulig så beder han mig få afsluttet kaldet.

Anmeld

6. august 2010

Lars F-vb

kongster skrev:
Ringer du så altid tilbage? Hvis det er nogen, der bare pludre, så kan jeg altså godt finde på at sende en sms om at jeg er træt og på vej i seng eller skal se en film eller i bad eller noget og så 'vi snakkes ved i morgen'.
Der er to slags opkald: dem der er vigtige, og så ringer folk igen - og dem der ikke er vigtige, og så behøver man ikke bekymrer sig mere om det. Jeg tager ikke telefonen hvis jeg er igang med noget andet. Det er vildt uhøfligt at afbryde en samtale for at tage telefonen; det siger jo 'jeg ved ikke hvem der ringer, men det er sikker mere interesant end dig'. Det gælder osse på arbejde - jeg kan ikke døje chefer der afbryder en samtale (eller et møde!) for at snakke i telefon. Jeg ringer heller ikke nødvendigvis tilbage eller gør andet ud af det. Folk kan jo bare ringe igen - eller sende en 'ring lige når du får tid' sms. Til gengæld kan jeg sagten multitaske med sms og almindelig hverdagsaktivitet. Jeg sms'er lystigt mens jeg laver mad, ser film, læser, hænger ud i stuen eller på en café, osv. Men jeg afbryder ikke noget jeg er igang med sammen med andre (putning, højtlæsning, spil, samtale, middag, sex, ...).

Anmeld

6. august 2010

Polyp-vb

@NikiFin Hvorfor begynder du så ikke bare at ringe til ham, når du vil have ham i tale? Så tager han jo telefonen, og kan ikke afvise dig uden at være totalt til grin (og vildt urimelig)!!! ;-D

Anmeld

6. august 2010

NikiFin-vb

als skrev:
ikke min kæreste, han gider ikke snakke i telefon, så tit er det korte opkald, men oftes sørge han for at tage de længere opkald når han er selv til middag. sms tager han også lidt som det kommer, så nej ikke alle mænd har det sådan. Jeg er langt værre til at tale og sms end han er. Og han er ligeglad med det som hovedregl, dog ikke hvis han laver mad og tøsen er umulig så beder han mig få afsluttet kaldet.
præcis det modsatte her. Jeg laver mad og kæmper med børnene samtidig og han snakker i telefonen og hvis jeg afbryder ham bliver han vred, som om der er intet vigtigere end hans telefonsnak på det tidspunkt :angry: Derfor er jeg nødt til at lave skandaler en gang imellem til at vise ham at jeg ikke accepterer hans opførsel fordi når jeg taler normalt har han problemer med at forstå at jeg er fuldstændig seriøs. :angry:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.