Styrer telefonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
28 svar
0 synes godt om
5. august 2010

kongster-vb

Hvis I nu er igang med at læse højt, spille et spil, putte børnene, spise, læse lektier eller andet - tager I så telefonen hvis den ringer? Jeg gør det konsekvent ikke når jeg er igang med noget med ungerne - med mindre jeg venter et opkald eller jeg kan se det er min mand, som måske ringer for at sige at han kommer senere hjem. Og selv da ville jeg aldrig tage telefonen hvis jeg var igang med at putte børnene eller læse højt. Min mor var nogen gange forundret over at jeg afbryder telefonen når hun ringer, men jeg har fortalt at jeg altså ikke altid har tid/er i humør til at snakke og jeg tror hun forstod det. Når jeg så tager den, er det jo fordi jeg godt gider at pludre. Generelt gider jeg ikke ret meget tale i tlf. Jeg er klart til sms eller at mødes med folk og så korte beskeder i telefonen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Hvis telefonen ringer og vi er ved at putte, bade eller læse for ungerne, nej så tager vi ikke telefonen medmindre vi venter et opkald. Så ringer vi hellere tilbage når ovennævnte er udført.

Anmeld

5. august 2010

kongster-vb

Ringer du så altid tilbage? Hvis det er nogen, der bare pludre, så kan jeg altså godt finde på at sende en sms om at jeg er træt og på vej i seng eller skal se en film eller i bad eller noget og så 'vi snakkes ved i morgen'.

Anmeld

5. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Nej det kommer nok lidt an på hvem det er der ringer....vi har nummerviser så vi kan altid se hvem der har ringet og så ringer vi tilbage hvis vi har lyst. Hvis ikke vi lige gider snakke ringer vi ikke tilbage og jeg sender ikke sms eller noget om jeg ikke ringer.

Anmeld

5. august 2010

Spunk-vb

Min mand og jeg har meget forskellig telefonkultur. Han taler med sine forældre adskillige gange om ugen - og i lang tid, men jeg taler med min far og mine søstre et par gange om måneden og ofte kun 5-15 min. Hvis jeg ikke gider at tale så lader jeg bare være med at tage den - og jeg sender ikke nødvendigvis en besked om hvorfor - jeg tager heller ikke min mobil med alle vegne - mest hvis jeg tror at jeg kan få brug for at foretage et opkald undervejs. Manden har en nærmest pavlovsk refleks - han kan simpelthen ikke lade en telefon ringe. Hvis jeg laver noget med spunken så får den lov at ringe.

Anmeld

5. august 2010

kongster-vb

Jeg er slem til det med sms'er og har taget mig selv i at tjekke telefonen mens vi spiste. Jeg er dog holdt op - især fordi datteren jo har mobil nu og jeg gerne vil lære hende gode vaner. Min mand var også ved at blive sindsyg af at jeg tjekkede sms'er og svarede når vi så film (altså i sofaen, ikke i biografen - der er den på lydløs) så det er jeg holdt op med! Jeg er ret pavlovsk når det gælder sms, men jeg bliver bedre. Specielt efter stressperiode er jeg blevet god til ikke at skulle tjekke hele tiden.

Anmeld

5. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Nu kom jeg jo så lige i tanke om at jeg slet ikke har kigget på min telefon idag og så er der selvfølgelig en fra mødregruppen der har haft ringet kl 15:15 idag og der ligger et hav af sms og venter :blush:

Anmeld

5. august 2010

kongster-vb

Vildt! Men jeg er faktisk også begyndt at kunne forlade hjemmet i kortere perioder uden telefon uden at gå i panik :-) Jeg er ellers meget afhængig af den! Men ikke til at tale i. Kun til sms og facebook ;-)

Anmeld

5. august 2010

Heidi Nielsen-vb

Jeg har den med hvis jeg er ude og køre alene, så jeg kan få fat i nogen hvis der sker noget, men ellers er jeg rigtig slem til at glemme den og det er lidt skidt da det er mig der er kontaktperson hvis ungerne bliver syge eller noget andet sker med dem..... Jeg bruger den kun til sms og mms og en sjælden gang til tale..... Vi har stadig fastnet men kun fordi min mands arbejdsgiver betaler den, så den er jo gratis for os at tale i. Den dag den ikke er betalt ja så er jeg ret sikker på den bliver nedlagt.

Anmeld

5. august 2010

Spunk-vb

Jeg synes faktisk at det er lidt synd at folk ikke har fastnet mere. Jeg ringer f.eks. altid til min far - for det er jo ham der står mig nærmest. Da de havde fastnet fik jeg også sommetider hans kæreste i røret, og det var jo hyggeligt. Men er aldrig rigtig blev god til at ringe direkte til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.