En gåde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2010

Frede-vb

NikiFin skrev:
Frede skrev:
NikiFin skrev:
Jeg skal nok tænke over det. En historie her fra mig. En ven fortæller følgende historie til dig. En mand kommer hjem fra krigen. På vejen hjem træffer han sine kone som er på vej til kirken. De beslutter at gå sammen i kirken. I kirken falder manden i søvn. Han drømmer at guillotine falder og er ved at skære hovedet på ham. Han bliver forskrækket, får hjerte anfald og dør i sin søvn. Find den ulogiske i den historie?
Må vi få et stikord eller hint?
kig længere op og finder svaret på tråden
Var svaret, at man ikke kunne vide, hvad han drømte, eftersom han døde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

Kirle-vb

Jep :)

Anmeld

29. juni 2010

als-vb

kongster skrev:
Tyvstjålet fra andet forum, så hvis I har fået svaret der, så vent lige med at afsløre det 3 mænd går ind på en bar. Her koster en øl 10 kroner. De køber en øl hver og giver bartenderen 30 kroner ialt.Bartenderen siger at de har tilbud på 3 øl for 25 kroner. Da han ikke kan dele de 5 kroner blandt de 3 mænd, giver han dem 1 kroner hver, og beholder de sidste 2 kroner.De 3 mænd har betalt 9 kroner hver = 27 kroner, og bartenderen har de sidste 2 kroner. 27 + 2 = 29 kroner.... Hvor blev den sidste krone af?
man kan ikke ligge de 2 kroner til de 27, da de to kroner allerede er indeholdt i de 27,-. man skal ligge de tre kroner til de 27,- som mændende har fået tilbage.

Anmeld

29. juni 2010

Happymummy-vb

Ja. Påstanden om, at de 3 mænd hver har betalt 9 kroner er fejlagtig. Dividerer man 25 med 3 (eller er det omvendt - jeg kan aldrig huske det, men altså: 3 op i 25), bliver det 8,333333(...) kr pr næse. Dertil kommer den krone, de hver især har fået tilbage, dvs 9,33333333(...) kr pr næse. Ganget med tre bliver det vel 28 kr. + de 2 kr til bartenderen...

Anmeld

29. juni 2010

Pikora-vb

ABC skrev:
Ja. Påstanden om, at de 3 mænd hver har betalt 9 kroner er fejlagtig. Dividerer man 25 med 3 (eller er det omvendt - jeg kan aldrig huske det, men altså: 3 op i 25), bliver det 8,333333(...) kr pr næse. Dertil kommer den krone, de hver især har fået tilbage, dvs 9,33333333(...) kr pr næse. Ganget med tre bliver det vel 28 kr. + de 2 kr til bartenderen...
Jo, de har betalt 9 kr hver. -8.3333333 hver til kassen, og 0.6666666 hver til bartenderen...... Du-øh.....NikiFin: Hvad er DIT svar på din anden gåde (den med a=b), jeg synes ikke rigtig, at der er nogen som bakker mig op?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.