En gåde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

kongster-vb

Men du har naturligvis ret. Fejlen er at lægge de to kroner oveni de 27 kr. De to kroner er jo indeholdt i de 27 og dertil kommer så de tre kroner som mændene har fået tilbage og så går det op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Pikora-vb

Nej, han har jo ikke beholdt 2 kr ud over de 27, som mændene har betalt; han beholdt 2 kr ud af de 5 kr, som var i overskud ud over 25 kr!!! =27kr til bartenderen i alt!! og 1 kr retur til hver mand!!!

Anmeld

27. juni 2010

Pikora-vb

ok, du kom med indrømmelsen imens jeg skrev :P

Anmeld

27. juni 2010

NikiFin-vb

30 - 3 = 27 har de betalt 27 - 2 = 25 til kassen det her er ulogisk 27 + 2 Ja, selvfølgelig er det umuligt at høre sådan en historie fordi ingen ved hvad manden havde drømt om

Anmeld

27. juni 2010

NikiFin-vb

Hvad er problemet her 1. a=b 2. a*a = a*b 3. a*a +a*a = a*b + a*a 4. 2*(a*a) = a*b + a*a 5. 2*(a*a) - 2*a*b = a*b + a*a - 2*a*b 6. 2*(a*a) - 2*a*b = a*a - a*b 7. 2*(a*a - a*b) = 1*(a*a - a*b) 8. 2 = 1

Anmeld

27. juni 2010

Pikora-vb

NikiFin skrev:
Hvad er problemet her 1. a=b 2. a*a = a*b 3. a*a +a*a = a*b + a*a 4. 2*(a*a) = a*b + a*a 5. 2*(a*a) - 2*a*b = a*b + a*a - 2*a*b 6. 2*(a*a) - 2*a*b = a*a - a*b 7. 2*(a*a - a*b) = 1*(a*a - a*b) 8. 2 = 1
Facit giver 0=0!! Jævnfør første linie, er a=b, så du kan ikke forkorte til sidst, da der står 0 i parentesen!!

Anmeld

27. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Øhh - atjuh... Tror lige jeg går ud og tager mig et glas vand :P

Anmeld

28. juni 2010

Det er stadig mig-vb

.....uuuh hvor skal jeg tisse!! :laugh:

Anmeld

28. juni 2010

Frede-vb

NikiFin skrev:
Jeg skal nok tænke over det. En historie her fra mig. En ven fortæller følgende historie til dig. En mand kommer hjem fra krigen. På vejen hjem træffer han sine kone som er på vej til kirken. De beslutter at gå sammen i kirken. I kirken falder manden i søvn. Han drømmer at guillotine falder og er ved at skære hovedet på ham. Han bliver forskrækket, får hjerte anfald og dør i sin søvn. Find den ulogiske i den historie?
Må vi få et stikord eller hint?

Anmeld

28. juni 2010

NikiFin-vb

Frede skrev:
NikiFin skrev:
Jeg skal nok tænke over det. En historie her fra mig. En ven fortæller følgende historie til dig. En mand kommer hjem fra krigen. På vejen hjem træffer han sine kone som er på vej til kirken. De beslutter at gå sammen i kirken. I kirken falder manden i søvn. Han drømmer at guillotine falder og er ved at skære hovedet på ham. Han bliver forskrækket, får hjerte anfald og dør i sin søvn. Find den ulogiske i den historie?
Må vi få et stikord eller hint?
kig længere op og finder svaret på tråden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.