En gåde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.753 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. juni 2010

kongster-vb

Tyvstjålet fra andet forum, så hvis I har fået svaret der, så vent lige med at afsløre det 3 mænd går ind på en bar. Her koster en øl 10 kroner. De køber en øl hver og giver bartenderen 30 kroner ialt.Bartenderen siger at de har tilbud på 3 øl for 25 kroner. Da han ikke kan dele de 5 kroner blandt de 3 mænd, giver han dem 1 kroner hver, og beholder de sidste 2 kroner.De 3 mænd har betalt 9 kroner hver = 27 kroner, og bartenderen har de sidste 2 kroner. 27 + 2 = 29 kroner.... Hvor blev den sidste krone af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

mariamiss6-vb

der er jo ikke 1 krone til overs.... de 3 mænd og bartenderen deler de 5 kroner... Mændene får 1 krone hver (altså i alt 3 kroner) og bartenderen for de sidste 2 kroner.... 3+2 = 5.... altså burde der ikke være en krone til overs ;)

Anmeld

27. juni 2010

NikiFin-vb

Jeg skal nok tænke over det. En historie her fra mig. En ven fortæller følgende historie til dig. En mand kommer hjem fra krigen. På vejen hjem træffer han sine kone som er på vej til kirken. De beslutter at gå sammen i kirken. I kirken falder manden i søvn. Han drømmer at guillotine falder og er ved at skære hovedet på ham. Han bliver forskrækket, får hjerte anfald og dør i sin søvn. Find den ulogiske i den historie?

Anmeld

27. juni 2010

kongster-vb

Jeg ville mene at det er ulogisk at gå i kirke med sin kone som det første, hvis man lige er kommet hjem fra krig ;-) Men det er måske bare mig...

Anmeld

27. juni 2010

Spunk-vb

Altså jeg er med Maria her, men du har jo nok et kvikt svar til os.

Anmeld

27. juni 2010

Gonøf-vb

Det ulogiske er hvordan kunne man vide hvad manden drømte når han døde mens han sov..

Anmeld

27. juni 2010

Spunk-vb

Hmm - jo mere man tænker over den jo mere forvirrende blive den. Nu har jeg sat manden på den.

Anmeld

27. juni 2010

kongster-vb

Gonøf skrev:
Det ulogiske er hvordan kunne man vide hvad manden drømte når han døde mens han sov..
Godt svar! Måske talte han i søvne? Eller måske er det ligesom en vittighed, hvor man bare 'ved' hvad der sker. Men ok - det er ikke så logisk. Jeg holder stadig på at ingen mand ville gå i kirke med sin kone, hvis han netop var hjemvendt fra krig

Anmeld

27. juni 2010

Spunk-vb

Jamen Kongster bartenderen har da ikke 27+2 kr - han har 27 kr, og de tre mænd har en krone hver = 30 kr.

Anmeld

27. juni 2010

kongster-vb

Korrekt, men de tre mænd har betalt 9 kr hver. De lagde en tier hver og fik en krone tilbage hver = 9 kr pr mand. 3 x 9 = 27 kr. Så de har betalt 27 kr i alt. Og bartenderen har beholdt 2 kr. Deraf 27 + 2 :-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.