stort spørgsmål please hjælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

als-vb

Det er jo sket før så vil højst sandsynlig ske igen. Du kan bare tænke på det som at der højst sandsynlig har været noget grulig galt med fostret og derfor nok var bedre sådan her. Så har du heldigvis andre børn du kan nyde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

Signe1704-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Tja, som tommelfingerregl siger man jo der skal gå 2 år i mellem.
Hvorfor er det der skal gå to år imellem???? Det har jeg aldrig hørt om med mindre man har haft svangerskabsforgiftning. Det havde jeg i ret alvorlig grad med nummer to og måtte derfor vente med at blive gravid med nummer 3 til vores datter var et år. Ellers havde vi helt sikkert prøvet tidligere. Det er 13 måneder mellem min bror og jeg og det har der godt nok været mange fordele ved.

Anmeld

5. juli 2010

als-vb

det er der nogle kloge hoveder der er blevet enige om ;) Man siger at for at børnene bliver korrekt behovsdækket osv er det bedst at der er under 18 måneder eller over 3 år imellem hvert barn (tvillinger ol. undtaget). Kropsmæssigt er det bedst at vente mindst to år da alle muskler og lign kommer på plads osv inden man sætter den på prøve igen.

Anmeld

6. juli 2010

lib1982-vb

Kender flere som har børn tættere på hinanden end 'anbefalet' - ingen af dem har haft problemer med jalousi osv., tværtimod har børnene haft enormt meget glæde af hinanden! Må indrømme jeg synes det er lidt noget pjat, at man ikke 'må' have børn så tæt på hinanden, det sker jo helt automatisk med flerlinger! Kan godt se fornuften i det, hvis man har haft problemer i den første graviditet, at man rent fysisk har brug for en 'pause' - en kollega blev sygemeldt i uge 16 pga. bækkenløsning, da hun kom tilbage efter 1 år havde hun lige fundet ud af hun var gravid igen, og den egentlig årsag til hun fandt ud af det var, at hendes bækken gjorde ondt - så nu er hun sygemeldt igen, blev det allerede i uge 10, igen pga. bækkenløsning! Dét syns jeg personligt ikke er super smart, for hun var virkelig meget plaget af det og kunne ingenting! Kroppen er jo et fantastisk 'værktøj', men skal altså også have tid til at restituere! http://www.navlestreng.dk/ekspertblogs/post-view/Nyheder/989 http://kvinder.bt.dk/index.php?id=432

Anmeld

6. juli 2010

als-vb

Man må jo gøre lige hvad man vil. Det er bare de kloge hoveders mening. Kender også mange hvor der ikke har været nogen problemer og kender mange hvor der har også over og under den 'anbefalede' tid. Men rent fysisk tror jeg at alles kroppe har bedst af at få noget hviletid. Det er jo en koloenorm belastning specielt hvis man har et lille barn i forvejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.