Et årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Ajna-vb

Hvor meget præmature er de, Lip1982?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

lib1982 skrev:
Tror nok der er noget med sproget når de er præmature - er vist lidt bagud ift. gennemsnittet, men er sikker på det kommer før eller siden (og får helt sikkert problemer med at få dem til at klappe i igen ;) )
Jeg har arbejdet med en dreng i børnehaven, der var præmatur - og han snakkede sgu som et vandfald. Vi var et godt makkerpar :laugh: :laugh: :laugh: Det skal nok komme ;)

Anmeld

20. juni 2010

als-vb

indtil for tre uger siden kunne tøsen 15 ord ca. 1. deeeet? eller hva deeet? 2. mer tak, far/bar, op, se, fut (sut) osv. Nogle ting hun siger forstår kun hun, andre forstår vi forældre og så er der dem alle forstår. Hun kan ikke finde ud af s det bliver til fugerør (sugerør) fut, go (sko) døvler (støvler) ellers er hun begyndt at gentage en hel del ord

Anmeld

20. juni 2010

ma08-vb

Puha, der kommer jo flere og flere ord til, men hun er så også 1½. Jeg kan ikke rigtig huske, hvad hun kunne sige som 1-årig :huh: Men nu: Mere Dugo (sutsko) Mer' mæk (mere mælk) Dut (sut) Det' min moar Hej Op Ja Nej Tak 'En, to, fire, ti' (fra når vi tæller til 3, fx i svømmehallen) På Samba (vores hund, s'et dog ikke så tydeligt) Bold Se Bød (brød) Av Marianne (pædagog) Gål (skål) Bajer :blush: Så kan jeg ikke lige komme i tanke om mere. Der er også enkelte ord, som kun er hørt én eller få gange, fx sugerør og dinosaur :lol:

Anmeld

20. juni 2010

Signe1704-vb

Min datter er født 36+2, men var enormt hurtig til at snakke. Til gengæld kravlede hun først da hun var 11,5 måned og gik da hun var 16 måneder. Tror bare børn er forskellige og som regel er de enten hurtige motorisk ELLER sprogligt. Men de skal sgu nok lære det.

Anmeld

21. juni 2010

lib1982-vb

MAMMARAZZI skrev:
lib1982 skrev:
Tror nok der er noget med sproget når de er præmature - er vist lidt bagud ift. gennemsnittet, men er sikker på det kommer før eller siden (og får helt sikkert problemer med at få dem til at klappe i igen ;) )
Jeg har arbejdet med en dreng i børnehaven, der var præmatur - og han snakkede sgu som et vandfald. Vi var et godt makkerpar :laugh: :laugh: :laugh: Det skal nok komme ;)
Er slet slet ikke i tvivl om det kommer før eller siden, de er begge godt på vej - især Loke, hold da helt op han kværner løs!! Og ved begge blir det højere og højere - lidt som om, at hvis ikke vi reagerer første gang, så prøver de da bare igen med MERE lydstyrke... dét virker som regel ;) Ajna, de er født 31+3 Signe, er helt enig - har en veninde med en søn som er født til tiden, meget tæt på drengenes egentlige termin, og nogle ting har de kunnet LÆÆÆÆNGE før han kunne og omvendt... og det samme med dem indbyrdes, Hjalte kan nogle ting senere end Loke og omvendt!! Tager det nu ikke så tungt - har aldrig set voksne 'normalt-fungerende' mennesker som ikke kunne gå eller tale eller nogen af de andre ting ;)

Anmeld

21. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

I min søns vuggestue er der en dreng, der har fødselsdag samme dag som min søn - men han er født for tidligt (ved ikke hvor meget). Han har gået selv i over en måned, og min søn går kun ved støtte endnu - og jeg gik endda 2 uger over tiden. Det kommer, når det kommer...

Anmeld

21. juni 2010

kongster-vb

Jeg tror personligt det er ret svært at forhindre et barn i at lære at gå eller tale. Vi jokede med det da vi fik nr 2. At nu skulle vi ikke forcere det med at gå og tale, for ikke så snart har de lært det før man bruger de næste 5 år på at lære dem at sidde stille og holde mund. Bare engang imellem :-)

Anmeld

21. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

kongster skrev:
Jeg tror personligt det er ret svært at forhindre et barn i at lære at gå eller tale. Vi jokede med det da vi fik nr 2. At nu skulle vi ikke forcere det med at gå og tale, for ikke så snart har de lært det før man bruger de næste 5 år på at lære dem at sidde stille og holde mund. Bare engang imellem :-)
Griner - lige mine ord ;) Har absolut heller ikke travlt - det var sgu nemmere, da de lå på en dyne, og gloede op i loftet :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

21. juni 2010

kongster-vb

Ja, det er noget så bedårende når de siger 'Mor' første gang. Seks år efter når de hyler 'Moooaaaar' for 30. gang indenfor en time, så er det knap så charmerende. Jeg trænede med den første for at få hende til at sige Mor. Med den næste trænede jeg for at lære ham at sige 'Far skal' ;-) Især når kl passerede 23...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.