Et årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. juni 2010

Meesalith-vb

Jer med etårige, hvor meget kan de sige??? Min unge er 13 mdr. og han kan sige: Hej Mor Nej Op Hov Mange gange er det dog kun os forældre, som kan forstå ham :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Ha ha - så snakker vores nok ikke samme sprog :P Min dreng på 13 mdr. siger masser af forskellige lyde - men ikke så mange ord.. Han siger; Muuh (hver gang han ser et mælkekarton eller en ko) Vuuh (hver gang han ser en hund) Iks (når han får en kiks) Moor (hvis jeg ikke er der lige med det samme,når han vågner) :P

Anmeld

19. juni 2010

Hobitten-vb

Altså.. Hmm.. Vi mener jo bestemt vi kan høre vores på 13 mdr sige hov, hva' deeet, smage og tiger (han her et tigerdyr han sover med..) - Men ved nu ikke om der er andre end de stolte forældre der kan høre det.. ;) Men han kan i hvert fald sige 'bøh'.. Det har han kunnet i et par måneder, da ham og storebror på 4 ofte leger bøh-leg.. :laugh: Udover bøh, er der ikke rigtig nogle ord der kommer rent ud endnu.. Men han snakker hele tiden, så vi regner da snart med at der sker lidt mere..

Anmeld

19. juni 2010

Pikora-vb

Heh, det er et par dage siden, vi havde en et-årig! Men med den ældste -nu 19 år- var vi jo engagerede 1. gangs forældre, og lavede optegnelser over alt, hvad han foretog sig. Vi har en liste over hans ordforråd v 14-måneders alderen, og den er MEGET lang. Vi var garanteret pave-stolte den gang; men den er ret sjov at læse nu, for det er noget i stil med: BOLD ('ba-ba') FAR ('ba-ba') BAMSE ('ba-ba') ....og meget mere af samme skuffe, som vist kun forståes af mor og far :lol:

Anmeld

19. juni 2010

Signe1704-vb

Jeg mener vores dreng på 10 måneder siger moar og far. Men om det bare er noget jeg bilder mig ind ved jeg ikke. Både vores store søn og vores datter mener dog også at han siger de to ord :P

Anmeld

20. juni 2010

M Illum-vb

sarah sagde sit første ord da hun var 8 mdr. og der er efterhånden kommet mange til. det første var 'mam' (mad) nu er det bla. far, mor, mis, vov, gris, øf, av, rolig, spise, dygtig, hund, sko, mormor, morfar, farfar..... Hun er 15 mdr nu.....

Anmeld

20. juni 2010

Spunk-vb

Dejligt at vide, at der snart sker noget. Spunken er begyndt at sige 'ma', og det virker ikke helt så tilfældigt som de andre lyde hun siger. Vi har dog ikke helt fundet ud af om det betyder mad eller mor, men mener at det er en af de to :laugh:

Anmeld

20. juni 2010

Ajna-vb

Jeg synes ikke rigtig min pige på 14 måneder siger nogle ord - hun siger dog 'Hva'deet' når hun peger og 'maaaam maaam' når hun er sulten. Men ellers synes jeg ikke det er så meget ord der kommer ud - mest en masse pludder :) Det forholder sig nok i virkeligheden sådan, at hun i faktisk siger, eller forsøger at sige, en masse ord, men siden hun er nummer tre, har vi ikke helt så meget opmærksomhed på hende, så vi får ikke lige tydet det :blush: Hun lider dog ingen nød - hun er en glad pige, og det er tydeligt at hun forstår ganske meget af hvad VI siger. :laugh:

Anmeld

20. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Efter at ha' læst de andre indlæg, kan jeg se, at jeg har glemt den allervigtigste; 'Hva' deeet'? Hvordan kunne jeg glemme dén - det er bare hele tiden, han spørger :laugh:

Anmeld

20. juni 2010

lib1982-vb

Vores på 13 måneder laver rigtig mange lyde og har gjort det længe - hvis man vil (og er forældre til dem) kan man muligvis få lydene til at blive til tak, op m.m., meeeen er lidt svært, for de kommer konstant, så tænker de ind imellem 'bare' rammer rigtig ;) 'Tak' er jeg dog ved at være lidt mere overbevist om, da den kommer prompte når man giver dem noget! Tror nok der er noget med sproget når de er præmature - er vist lidt bagud ift. gennemsnittet, men er sikker på det kommer før eller siden (og får helt sikkert problemer med at få dem til at klappe i igen ;) )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.