Til kageelskerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

Møe-vb

Vildt... og [biiiiiippppp] hvor ser de indbydende ud!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

als-vb

Spunk skrev:
Helene: Det er da altid noget at høre, at det ikke bare er mig. Har du nogen idé om hvordan melet adskiller sig? Ville det mon gøre en forskel at bruge durum eller sigtemel? Elverpige: Jamen er natron og bagepulver ikke stort set samme side af sagen? Kan godt se at de er hævet fint, men ser nu stadig ikke helt ud som det jeg efterlyser... Det er måske også lidt forfængeligt, men jeg synes bare at de ser SÅ lækre ud de der kæmpe champignon-formede muffins. De danske flade er altså lidt kedeligt.
som jeg mener manden har forklaret det så bruger man primært natron når de har en surhedsbase at arbejde med, natrone virker bedst sådan, altså hvis der f.eks er kærnemælk i opskriften.

Anmeld

16. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Spunk skrev:
Helene: Det er da altid noget at høre, at det ikke bare er mig. Har du nogen idé om hvordan melet adskiller sig? Ville det mon gøre en forskel at bruge durum eller sigtemel? Elverpige: Jamen er natron og bagepulver ikke stort set samme side af sagen? Kan godt se at de er hævet fint, men ser nu stadig ikke helt ud som det jeg efterlyser... Det er måske også lidt forfængeligt, men jeg synes bare at de ser SÅ lækre ud de der kæmpe champignon-formede muffins. De danske flade er altså lidt kedeligt.
Jeg aner det faktisk ikke, Spunk. Jeg har aldrig nærlæst indholdsfortegnelserne, men det vil jeg da bestemt gøre såsnart jeg får poserne i hånden!!! Men det KAN da godt være at vores - den amerikanske mel er tilsat natron og/eller bagepulver, vi har jo for vane at springe over hvor gærdet er lavest.... Kan ikke forestille mig sigtemel og durm vil fungerer i kagedej, men spelt måske....det er jo hvedemelets rolls royce B) Orv, det burde jeg da næsten afprøve en dag...

Anmeld

16. juni 2010

Spunk-vb

Ja, der er da stof til mange forsøg....

Anmeld

16. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, men det kniber sgu med buksestoffet, jeg er blevet alt for fed! Så det må gerne lykkes i første hug på spelt! :laugh:

Anmeld

16. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Hører dét ind under 'stofmisbrug' :laugh: :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.