Til kageelskerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

mariamiss6-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Sådan nogle kager kan man købe i alle konditorier i USA, og når man så kommer til Danmark og ser deres mini 'amatørudvalg', så bliver man fuldstændig rystet i sine grundvolde :laugh: Og det sjove er, at priserne på lidt kiksede danske kager til feks 24 personer, koster det samme som en høj professionel kage i USA. Selv vores muffins i USA er VIRKELIG flotte og dekorative og kan udgøre en spændende fest i sig selv. Her er det vildeste en muffins med glasur og krymmel, som ikke engang Mutter i USA vil serverer til en fødselsdag.....og smagen er også helt forkert!!!
Hehe ja det er rigtigt Helene... Men der er jo så mange ting der har akavet lave priser i USA i forhold til hvad det samme koster her i DK. Men ja, det er sgu svært at lave alt det pynt synes jeg, det kræver godt nok meget tid, og det er ikke noget jeg har vildt meget af... Og jeg har mindst lige så lidt energi og motivation ;) I øvrigt, så er der også gået lidt sport i de der muffins... Kagedamernes største problem (altså på den side jeg bruger som kageklub) , er at finde en icing eller smørcreme som både bliver stiv nok, og som er til at spise uden at kaste op af klamhed ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

mariamiss6-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Sådan nogle kager kan man købe i alle konditorier i USA, og når man så kommer til Danmark og ser deres mini 'amatørudvalg', så bliver man fuldstændig rystet i sine grundvolde :laugh: Og det sjove er, at priserne på lidt kiksede danske kager til feks 24 personer, koster det samme som en høj professionel kage i USA. Selv vores muffins i USA er VIRKELIG flotte og dekorative og kan udgøre en spændende fest i sig selv. Her er det vildeste en muffins med glasur og krymmel, som ikke engang Mutter i USA vil serverer til en fødselsdag.....og smagen er også helt forkert!!!
men hey, har du egentlig de rigtige opskrifter på icing/smørcreme/topping til muffins?

Anmeld

14. juni 2010

Spunk-vb

Den her er god Maria: http://www.recipelink.com/cookbooks/2005/0743246616_4.html Helene: Har du en god opskrift på muffins? Nogle der svulmer rigtigt op - har efterhånden prøvet mange forskellige opskrifter, men du bliver aldrig rigtige.

Anmeld

15. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Jamen jeg kan heller ikke!!! De bliver SLET IKKE som i USA, og jeg har faktisk melet mistænkt for at være synderen :huh: I USA har vi jo hvedemel beregenet til brød og boller, og hvedemel beregnet til muffins, sandkage og lagkagebunde, og der hæver mine muffins altså på eksplosions måden...og står som en kæmpe champingnon i formen. Her ved jeg sgu ikke hvad der sker, men de hæver ikke ret meget (nogle falder nærmest lidt sammen) og konsistensen er heller ikke den samme (de smager som fint nok) men har ikke den der luftige, let fugtige og svampede krumme ;) Og det samme gælder glasuren, her kan jeg kun finde flormelis i hvid, cacao og lyserød. I USA findes det jo i alle farver, og de farver man ikke lige kan finde, kan man selv blande sig frem til....men konsistensen er heller ikke den samme. Her bliver det hvinende sødt og enten for flydende eller for stift. Men i USA er det smørblødt, holder formen og smager utrolig lækkert...lidt cremet, uden at blive for vammelt, selvom det måske ser lidt vammelt ud :) Jeg tror heller ikke det er flormelis i USA...i hvertfald er det ikke på samme måde som her, måske indeholder det noget andet. For vi har flormelis i USA, men bruger det ikke til glasur, men mere som drys....

Anmeld

15. juni 2010

jennie-vb

Jeg ville ønske, jeg kunne lave det her http://blog.pinkcakebox.com/wedding-cupcake-stand-4-2008-04-06.htm til mit bryllup :) Men jeg når vist at blive rimelig tyk, med alt det øvelse det kræver :dry:

Anmeld

15. juni 2010

Elverpigen-vb

Jeg sad lige og søgte lidt på nettet og fandt denne opskrift. Det kan være at det gør en forskel at der både er natron og bagepulver i. http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=18819 Min ovn er desværre gået i stykker, så jeg kan ikke afprøve opskriften pt :angry:

Anmeld

15. juni 2010

Det er stadig mig-vb

MMMMMMMMM, det ser vel nok også lækkert ud!!!!! :ohmy:

Anmeld

15. juni 2010

Spunk-vb

Helene: Det er da altid noget at høre, at det ikke bare er mig. Har du nogen idé om hvordan melet adskiller sig? Ville det mon gøre en forskel at bruge durum eller sigtemel? Elverpige: Jamen er natron og bagepulver ikke stort set samme side af sagen? Kan godt se at de er hævet fint, men ser nu stadig ikke helt ud som det jeg efterlyser... Det er måske også lidt forfængeligt, men jeg synes bare at de ser SÅ lækre ud de der kæmpe champignon-formede muffins. De danske flade er altså lidt kedeligt.

Anmeld

15. juni 2010

Elverpigen-vb

Jeg kan godt forstå dig Spunk, det er ikke forfængeligt ;) Jeg er ikke sikker, men jeg mener at natron og bagepulver virker ved forskellige temperature, og derfor giver blandingen ekstra hævning.

Anmeld

16. juni 2010

lib1982-vb

jennie skrev:
Jeg ville ønske, jeg kunne lave det her http://blog.pinkcakebox.com/wedding-cupcake-stand-4-2008-04-06.htm til mit bryllup :) Men jeg når vist at blive rimelig tyk, med alt det øvelse det kræver :dry:
Jeg melder mig gerne som test-smager :P Er vildt hvad man kan gøre med mad :cheer: :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.