Jamen jeg kan heller ikke!!!
De bliver SLET IKKE som i USA, og jeg har faktisk melet mistænkt for at være synderen :huh:
I USA har vi jo hvedemel beregenet til brød og boller, og hvedemel beregnet til muffins, sandkage og lagkagebunde, og der hæver mine muffins altså på eksplosions måden...og står som en kæmpe champingnon i formen. Her ved jeg sgu ikke hvad der sker, men de hæver ikke ret meget (nogle falder nærmest lidt sammen) og konsistensen er heller ikke den samme (de smager som fint nok) men har ikke den der luftige, let fugtige og svampede krumme ;)
Og det samme gælder glasuren, her kan jeg kun finde flormelis i hvid, cacao og lyserød. I USA findes det jo i alle farver, og de farver man ikke lige kan finde, kan man selv blande sig frem til....men konsistensen er heller ikke den samme. Her bliver det hvinende sødt og enten for flydende eller for stift. Men i USA er det smørblødt, holder formen og smager utrolig lækkert...lidt cremet, uden at blive for vammelt, selvom det måske ser lidt vammelt ud :)
Jeg tror heller ikke det er flormelis i USA...i hvertfald er det ikke på samme måde som her, måske indeholder det noget andet.
For vi har flormelis i USA, men bruger det ikke til glasur, men mere som drys....
Anmeld