Fantastisk bogtilbud - og spørgsmål til Kongster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

Det er stadig mig-vb

Lars F skrev:
Jeg kan godt li' Jo Nesbø, men i mindre doser. Der skal pause imellem, ellers bliver jeg træt af ham - eller rettere, af Harry Hole. Hypnotisøren har jeg ikke prøvet endnu. Jeg tror jeg venter til jeg kan finde den som lydbog. Krimier som lydbog passer perfekt til husarbejde, vasketøj og denslags.
Det var pussigt, for jeg har netop bestilt Rødhals og Flagermusmanden på CD (mp3) til min søn... Han er ikke så bolig, men han har ædt hele serien på CD Og mon ikke Hypnotisøren er på trapperne. http://www.modtryk.dk/index.phtml?list=serie&serieID=076 :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Spunk-vb

Er jeg virkelig den eneste der synes at Jo Nesbø er lidt for fantasifuld? Må tilstå at jeg kun har læst 'Snemanden', men jeg synes godt nok at plottet var lidt urealistisk. Er alle hans bøger sådan eller har jeg bare valgt den ene dårlige?

Anmeld

31. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Er jeg virkelig den eneste der synes at Jo Nesbø er lidt for fantasifuld? Må tilstå at jeg kun har læst 'Snemanden', men jeg synes godt nok at plottet var lidt urealistisk. Er alle hans bøger sådan eller har jeg bare valgt den ene dårlige?
Krimier er vel generelt lidt for fantasifulde. I virkelighedens verden er de fleste mord jo nærmest småkedelige, og seriemordere er i den grad en sjældenhed. Heldigvis, må man vel tilføje. 'Snemanden' er ikke min favorit i serien - jeg kunne rigtigt, rigtigt godt lide 'Rødhals', og 'Panserhjerte' er nok den allerbedste efter min mening. Og så er jeg SÅ træt af femi-krimier af svenske damer, hvor 50 % af plottet handler om banale konflikter i hovedpersonernes parforhold og 50 % om modige journalist- eller forfatterkvinder, der på forunderlig vis altid bliver kidnappet, udsat for brandattentater osv. osv. Blandt andet derfor nyder jeg både Jo Nesbøs og Håkan Nessers krimier. Der er ikke så meget fnidder og følelser...

Anmeld

31. maj 2010

Det er stadig mig-vb

Spunk skrev:
Jeg har også kun læst Snemanden, og det var heller ikke MIN kop te. Men det kan da være de andre er bedre....

Anmeld

1. juni 2010

Spunk-vb

Nu er det jo svært at beskrive hvad jeg syntes var dumt uden at afsløre for meget, så her kommer en SPOILERALERT! Det med at han havde den der sygdom der gjorde ham deform og hans grunde til at slå folk ihjel. Men er enig i det med femi-krimierne - kunne egentlig godt lide de første Camilla Läckberg, men der går altså lidt for meget børn og familiedrama i den.

Anmeld

1. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

Spunk skrev:
Nu er det jo svært at beskrive hvad jeg syntes var dumt uden at afsløre for meget, så her kommer en SPOILERALERT! Det med at han havde den der sygdom der gjorde ham deform og hans grunde til at slå folk ihjel. Men er enig i det med femi-krimierne - kunne egentlig godt lide de første Camilla Läckberg, men der går altså lidt for meget børn og familiedrama i den.
Snemanden dukker også op i 'Panserhjerte' - på en rigtig fed måde...

Anmeld

2. juni 2010

Hobitten-vb

Må indrømme at jeg har slugt Jo Nesbø fra ende til anden.. Man kan da ikke andet end holde af Harry Hole :silly: Venter i spænding på at Hypnotisøren bliver lidt billigere, jeg tror bestemt også den kunne fange mig...

Anmeld

2. juni 2010

kongster-vb

Se det er jo det mærkelige. Jeg synes faktisk ikke Harry Hole er specielt charmerende, selvom jeg godt kan se på bagsiden af bogen at det mener anmelderne. Nå, nu er jeg blevet færdig med Hypnotisøren og jeg synes det var god krim. Anderledes end jeg har læst før, spændende og velskrevet. Men desværre med en del pointer der bare ikke hang sammen. Nå, det er nok svært at få det hele til at passe...

Anmeld

3. juni 2010

Spunk-vb

Jeg er lige gået i gang med Hypnotisøren - håber da på et par gode timer i selskab med den.

Anmeld

3. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

kongster skrev:
Se det er jo det mærkelige. Jeg synes faktisk ikke Harry Hole er specielt charmerende, selvom jeg godt kan se på bagsiden af bogen at det mener anmelderne. Nå, nu er jeg blevet færdig med Hypnotisøren og jeg synes det var god krim. Anderledes end jeg har læst før, spændende og velskrevet. Men desværre med en del pointer der bare ikke hang sammen. Nå, det er nok svært at få det hele til at passe...
Ærligt: Jeg synes ikke, forfatterne giver os en chance for at kunne regne noget som helst ud før laaaangt hen i bogen. Sagde hun - og kylede forleden dag en krimi ud efter at have læst 50 sider, fordi det var ALT for gennemskueligt fra side 14, hvem der var morderen. (Der er en GRUND til, at nogle bøger kun koster 20 kroner i Netto!) Harry Hole ER altså vidunderlig - han er så skarp, hurtig i replikken og samtidig SÅ forfærdelig dårlig til at håndtere sit liv. Jeg kluklo mig igennem mange af dialogerne i 'Panserhjerte' - og synes bare, han bliver bedre og bedre. Han = Harry eller Jo - måske begge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.