Jeg respektere mennesker og også deres religion, så længe det er noget der står inden for loves rammer, og er etisk og morals forsvarligt - hvornår det så er, ja se, det er jo der det kan blive svært at respektere.
Man skal huske på, at religion er et produkt af sin tid, uanset hvilken religion man tilhører. Mennesker der var meget uvidende, som gik igennem frygtelige ting - havde behov for håb,visse historiske personer har så næret dette håb, som er blevet til en tro.
Biblen er jo skrevet af nogen, af mennesker i fangeskab, derved vil den jo også rumme det gode, i alt det onde de selv er blevet udsat for.
Jeg tror på noget, men faktisk tror jeg, at hvis jeg kunne bruge min hjernes fulde kapacitet, så ville alt det der virker utroligt og overnaturligt, være helt normalt og naturligt. Dermed tror jeg jo bare på, at der er mere end mennesket kan opfatte, men den større sammenhæng er logisk nok, hvis min hjerne kunne fatte det. Ligesom det har været til alle tider - mange myter og religioner er jo også kommet, fordi folk ikke kunne fatte, fatte al den viden der er, så forklare vi os istedet for. Idag ved vi så mange ting, som i sin tid nærede troen.
Religion kan bestemt hjælpe og den dag idag, hjælper den fortsat mange mennesker igennem dagligdagen. Desværre bliver religion brugt som en undskyldning for alverdens grusomme ting, om det så er en kendt religion eller ens egen gudedom. Og mange mennesker har intet andet valg, end at følge den.
Hvis man er overbevist om sin tro, ja så mener man jo andre er tabte og derved vil man redde dem - jeg vil så redde dem fra deres uvidenhed :P
Nej, jeg respektere religion, men jeg vil ikke lade den forklare ting, der er foklaret.
Jeg bruger kirken, som i at mine børn er døbt og jeg er gift. Men det er faktisk kun for at fastholde min overbevisning om, at der er noget større - men ikke en gudedom på den måde.
Jeg prøver at opdrage mine børn, til at træffe deres egne valg, derfor fortæller jeg om alle religioner og baggrunden for dem, så godt jeg nu kan. Derfor bliver jeg også en kende mopset, når de har kristendom i skolen, for mig bør det være religion og en nøgtern beskrivelse af de forskellige religioner og tilblivelsen af dem.
Anmeld