Jeg er vist mest 'traditions-troende', forstået på den måde, at jeg er døbt + konfirmeret og mine børn er døbt, ellers kommer jeg sjældent i kirken (eller andre religiøse steder for den sags skyld).
Vi valgte at drengene skulle døbes, fordi det 'bare' er sådan vi begge har været vant til - når de kommer til konfirmationstiden må/skal de selv tage stilling, men syntes ikke det skulle blive et 'nej' fordi de syns det er pinligt at blive døbt først!
Jeg tror på 'noget', tror på der er en årsag til at der sker de ting der sker - nogle gange kan man ikke se årsagen/meningen, og måske finder man aldrig ud af det, men jeg er sikker på den er der!! Så tror vist mest på skæbnen...
Jeg synes til en vis grad, at man skal respektere andre menneskers holdninger, meninger og religiøse overbevisning, men er disse holdninger direkte skadelige, skal man ikke... er helt enig med flere, som skriver at religion er roden til meget ondt - alle krige er vel nærmest startet pga. en eller anden form for religion/overbevisning!!
Om man kalder 'det' Gud, Allah, Muhammed eller ingenting er jeg sådan set ligeglad med... hvis jeg får lov at have mine meninger UDEN at pådutte andre dem, så har jeg også en forventning om, at andre ikke pådutter mig sine!! Er altid interesseret i at høre hvad andre tænker og synes, men med gensidig respekt OG accept af man måske ikke 'synes det samme'!!
Anmeld