Barnets køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Signe1704-vb

Min veninde er endelig blevet gravid og det er bare så super skønt. Nu har hun lige været til gennemscanningen og de mente at det var en pige. Hun er helt opsat på at ville vide kønnet så fredag skal hun til en kønsscanning. Jeg har også selv villet vide det alle tre gange. Hvordan har i andre det? Er det dejligt at vide på forhånd eller skal det forblive en overraskelse til det lille vidunder ser dagens lys? Personligt kan jeg slet ikke vente og så synes jeg det er super praktisk at vide - det er altså også sjovere at købe lyserødt eller -blåt end neutralt hele tiden ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Jeg har også fået det at vide begge gange. Første gang var hun ikke helt sikker - så hjemrejsetøjet var offwhite :cheer: Anden gang havde jeg min datter med, det gjorde det mere konkret også for hende, for hun havde ønsket sig en lillesøskende i flere år :cheer: ...og anden gang så vi hans tissemand :blush: så min datter gik rundt i flere dage, og fortalte om det - og sagde tissemand hele tiden :P

Anmeld

6. maj 2010

Signe1704-vb

Vi har også haft den store med til scanningerne med de to små. Det syntes han var rigtig sjovt. Med den mindste fik vi lavet fostervandsprøve, så der var vi helt sikre ret tidligt. Det synes jeg nu var meget rart, men ville gerne have været foruden prøven der gjorde RIGTIG ondt :woohoo:

Anmeld

6. maj 2010

Lars F-vb

Barnet har det køn det har, og det finder man tids nok ud af. At forsøge at finde ud af det inden fødslen er helt overflødigt. Ang. tøjfarver, så syn's jeg ikke der er nogen grund til, at det skal være så køns-stereotypt fra dag 1 - det skal nok komme i løbet af et par år.

Anmeld

6. maj 2010

Elverpigen-vb

Er var ikke helt enige om det, min mand ville ikke vide det og jeg havde en lidt blandet holdning. Det endte med at vi lod os overraske, det har jeg ikke fortrudt, det var godt nok lidt kedeligt når man var ude for at se på tøj ;) Det vigtigste for os var at barnet var sundt og rask. :kiss:

Anmeld

6. maj 2010

Natalia87-vb

Jeg må indrømme, at jeg ville ønske jeg ikke var så nysgerrig. Jeg synes det er en sød (romantisk) tanke, ikke at vide det, gå og forestille sig, og fantasere, om det lille ukendte væsen der ligger derinde. Ville ønske jeg var den person der kunne det. Men da vi blev spurgt, og da kæresten var ' ligeglad' så kunne jeg simpelthen ikke lade være med at få det af vide. Og det har da ikke gjordt mig mindre spændt, vil jeg sige :) Men kunne måske godt tænke mig med den næste, at holde spændingen indtil tiden er inde til at få det lille barn til verden. det kommer nok, netop også af, som Lars skriver, at undgå det der farve steriotyp, der er omkring det hehe... må indrømme lyserødt er ved at være lidt træls allerede nu, og hun er ikke engang kommet til verden endnu ;)

Anmeld

6. maj 2010

tøsen-vb

Ja, det var lettere hvis man ikke var så nysgerrig... Først ville vi ikke vide kønnet, men da jeg så lå på briksen og blev scannet, ja så var fristelsen alligevel for stor. Der er selvfølgelig det praktiske mht. tøjkøb mm. men jeg synes også at jeg, ved at få et køn på, fik lidt mere et forhold til den lille bandit inde i maven. Ved selvfølgelig ikke hvordan det ellers havde været. Vi har snakket om at næste gang vil vi ikke vide det, men laf os nu se om det holder, når vi kommer så vidt

Anmeld

6. maj 2010

Spunk-vb

Jeg synes på en måde at det er rigtig hyggeligt at få det at vide når barnet bliver født - og så alligevel ikke. Overraskelsen er jo ikke mindre, bare fordi man får den 4 måneder tidligere. Jeg synes at det gjorde det meget mere konkret for mig - lettere at knytte sig til spunken når det ikke bare var en den men en hun. Så jeg har absolut ikke fortrudt at vi fik det at vide. Og selvom hun også har blåt tøj, så var det meget praktisk i forhold til tøjkøb - det er faktisk svært at finde kønsneutralt tøj synes jeg. For øvrigt, så kunne vi se det selv, da vi var til md-scanning, så den havde været svær at slippe udenom.

Anmeld

6. maj 2010

MAMMARAZZI-vb

Hørte her til morgen, at man nu kan få en hjemmetest, der kan fastslå barnets køn 2 uger FØR abortgrænsen - det er tilgengæld uhyggeligt at tænke på!!! ...så er vi jo ikke længere ude i, hvilken farve tøj bebsen skal hjem i :unsure:

Anmeld

6. maj 2010

Signe1704-vb

MAMMARAZZI skrev:
Hørte her til morgen, at man nu kan få en hjemmetest, der kan fastslå barnets køn 2 uger FØR abortgrænsen - det er tilgengæld uhyggeligt at tænke på!!! ...så er vi jo ikke længere ude i, hvilken farve tøj bebsen skal hjem i :unsure:
Det hørte jeg også godt. Tænk at folk kan finde på at få en abort pga kønnet :blink: Kan godt følge at man måske ønsker det ene eller det andet, men ligefrem vælge fra hvis man ikke får det man vil have :woohoo: Så skulle man slet ikke have lov at have børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.