hvordan gør i med hjørnerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Ja sgu! hellere må vi det hehe.... Kunne da være for vildt hyggeligt....

Ham Tom er da ikke færdig med sin smedje endnu vel? Måske vi liiiige skulle holde en byggeweekend mere hehe.... Så an vi både bygge smedje, OG bygge kage....

Ja, det tænkte jeg faktisk på

Han har fået fat en gut med sådan en løfte-maskine halløj, så det bliver nok lidt nemmere næste gang, hvor de bare lige bliver bzzz bzz og op med dem der ...

Men altså - jeg tænkte på at vi skulle bygge en ordenlig kage næste gang, der var bygge-weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Ja, det tænkte jeg faktisk på

Han har fået fat en gut med sådan en løfte-maskine halløj, så det bliver nok lidt nemmere næste gang, hvor de bare lige bliver bzzz bzz og op med dem der ...

Men altså - jeg tænkte på at vi skulle bygge en ordenlig kage næste gang, der var bygge-weekend

Haha ja, det kunne da være så skægt.... Os to i bageland, og mænderne i, ja, mandeland hahahaa....

Anmeld

4. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Haha ja, det kunne da være så skægt.... Os to i bageland, og mænderne i, ja, mandeland hahahaa....

deal 

Anmeld

4. september 2009

linemus

mariamiss6 skriver:

Ja jeg har bare rullet det ud, og lagt det i en bøtte og i køleskabet....

Bundfarven, som er den der jo skal dække hele kagen, fylder selvsagt et halvt spisebord i udrullet tilstand.... så den har jeg bukket et par gange, og mellem hvert buk er så et stykke bagepapir....

Og øøøhm så er der kun tilbage at krydse fingre for at det ikke er knækket når jeg skal bruge det, eller at det ikke knækker når jeg vil folde det ud igen....

ellers er det jo heldigvis ikke værre end at jeg kan ælte det, og rulle det ud på ny....

Det bliver jo tørt af at ligge i køleskabet, så jeg er ret sikker på, at det knækker, når du vil folde det ud.

Du kan varme det i mikroovnen 5-10 sek. så er så godt som nyt. Det skal jo være ret blødt, når du lægger det på kagen, så det er til at glatte ud over kanterne og rundt om hjørnerne. Ellers sprækker/knækker det.

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

linemus skriver:

Det bliver jo tørt af at ligge i køleskabet, så jeg er ret sikker på, at det knækker, når du vil folde det ud.

Du kan varme det i mikroovnen 5-10 sek. så er så godt som nyt. Det skal jo være ret blødt, når du lægger det på kagen, så det er til at glatte ud over kanterne og rundt om hjørnerne. Ellers sprækker/knækker det.

ja vi må jo se ad, og ellers er der ikke andet for end at rulle det ud på ny.... det er kun selve indpakningen.... figurene er ikke noget problem, de er så små så de går ikke i stykker....

Anmeld

4. september 2009

Mikkelmusen

prøv at se den her video. Den skal mig rigtig meget da jeg skulle lave mine. man må kunne gøre det samme med en firkantet.
http://www.youtube.com/watch?v=0bLp3B-mFus&eurl=https://www.baby.dk/Users/Forum/MyMessages.aspx%3FUserID%3D321%26PageIndex%3D3&feature=player_embedded

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

Mikkelmusen skriver:

prøv at se den her video. Den skal mig rigtig meget da jeg skulle lave mine. man må kunne gøre det samme med en firkantet.
http://www.youtube.com/watch?v=0bLp3B-mFus&eurl=https://www.baby.dk/Users/Forum/MyMessages.aspx%3FUserID%3D321%26PageIndex%3D3&feature=player_embedded

Ja den har jeg kigget på..... men på grund af kagens str. er min MMF rullet temmeligt tyndt, så jeg er bange for den revner hvis jeg trækker i den.... der skal ikke trækkes meget i hvert fald, og det kommer jeg jo til i det 4. hjørne.... synes de første 3 går fint, men det 4. pyyyha.... nåh det må dækkes med en blomst hvis det skulle ske at den revner eller folder hehe....

Så står hun også og prikker luftbobler ud.... for det første synes jeg ikke jeg får nogle luftbobler i min MMF, og for det andet, så kan det da slet ikke lade sig gøre bare at "ae" hullet væk igen sådan som hun gør det....

Anmeld

6. september 2009

Mikkelmusen

mariamiss6 skriver:

Ja den har jeg kigget på..... men på grund af kagens str. er min MMF rullet temmeligt tyndt, så jeg er bange for den revner hvis jeg trækker i den.... der skal ikke trækkes meget i hvert fald, og det kommer jeg jo til i det 4. hjørne.... synes de første 3 går fint, men det 4. pyyyha.... nåh det må dækkes med en blomst hvis det skulle ske at den revner eller folder hehe....

Så står hun også og prikker luftbobler ud.... for det første synes jeg ikke jeg får nogle luftbobler i min MMF, og for det andet, så kan det da slet ikke lade sig gøre bare at "ae" hullet væk igen sådan som hun gør det....

altså det har virket for mig selvom jeg har rullet tyndt ud. Og jeg kunne sagtens gøre som hun gør med luftboblerne...

Anmeld

6. september 2009

mariamiss6

Mikkelmusen skriver:

altså det har virket for mig selvom jeg har rullet tyndt ud. Og jeg kunne sagtens gøre som hun gør med luftboblerne...

Jeg tænker lidt om jeg mon bruger for meget flormelis, og at dejen så bliver for hård/tør....... men jeg synes bare den klistrer alt for nemt når jeg bruge rmindre... og i forvejen bruger jeg mindre end der står i opskriften....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.