hvordan gør i med hjørnerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

jaaaa altså jeg laver altid hjørnerne sådan ret hurtigt efter hinanden..... og det er jo begrænset hvor meget jeg kan strække MMF'en uden der går hul på.... og jeg synes faktisk det er ret svært at lappe det igen.... det er også det der er mit problem med "folderne" hvis bare de var lette at glatte ud, så gjorde det jo ikke noget der kom en fold, for så kunne jeg jo bare glatte den væk igen.... men genrelt synes jeg et er svært at reparere på det MMF der...

Nåh men der er jo ikke andet for end at prøve, og se hvad det ender med.... og det kan jo aldrig blive værre end det plejer at være hehe...

Nej hvis først der bliver strukket hul så er det gået galt. Måske det ikke skal rulles så tyndt. Jeg håber du får held med det og glæder mig til at se resultatet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

Nej hvis først der bliver strukket hul så er det gået galt. Måske det ikke skal rulles så tyndt. Jeg håber du får held med det og glæder mig til at se resultatet

Ja jeg er godt nok også spændt på om det går.....

Jeg har faktisk rullet alt MMF'en ud, og skåret figuren til nu.... bundfarven er også rullet ud, ret tyndt, men det er jeg nødt til for ellers dækker det ikke en hel kage... og det er ellers en hel portion jeg har lavet kun til bund, og så en hel portion bare til figuren....

Anmeld

4. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

Ja jeg er godt nok også spændt på om det går.....

Jeg har faktisk rullet alt MMF'en ud, og skåret figuren til nu.... bundfarven er også rullet ud, ret tyndt, men det er jeg nødt til for ellers dækker det ikke en hel kage... og det er ellers en hel portion jeg har lavet kun til bund, og så en hel portion bare til figuren....

Wauw tips tak hvordan ruller du det ud inden? Kommer det i køleskabet eller hva?

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

Wauw tips tak hvordan ruller du det ud inden? Kommer det i køleskabet eller hva?

Ja jeg har bare rullet det ud, og lagt det i en bøtte og i køleskabet....

Bundfarven, som er den der jo skal dække hele kagen, fylder selvsagt et halvt spisebord i udrullet tilstand.... så den har jeg bukket et par gange, og mellem hvert buk er så et stykke bagepapir....

Og øøøhm så er der kun tilbage at krydse fingre for at det ikke er knækket når jeg skal bruge det, eller at det ikke knækker når jeg vil folde det ud igen....

ellers er det jo heldigvis ikke værre end at jeg kan ælte det, og rulle det ud på ny....

Resten af pynten er bare flade figurer, så altså jeg har bare skåret det ud, i de forskellige farver, og så bliver det lige et puslespil at få det samlet korrekt bagefter hehe....

Men jeg fandt et billede på nettet, som jeg synes så forholdsvis nemt ud, og så, printede jeg det, og tegnede skitsen op på mellemlægspapir, og "trykkede" så skitsen ned på min udrullede MMF, og skar det ud efter stregerne. Så nu håber jeg bare jeg selv kan se, ud fra tegningen som jeg selvfølgelig har gemt, hvordan det hele skal samles til sidst....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

HVORFOR ved du ikke det!!!!!? hva' hva hva'.... tsk tsk zafir, blærerøv

Ai hehe ... Ikke blære... Jeg ved det bare ikke... :-S

Ellers må vi lave en kage sammen en dag

Anmeld

4. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

Ja jeg har bare rullet det ud, og lagt det i en bøtte og i køleskabet....

Bundfarven, som er den der jo skal dække hele kagen, fylder selvsagt et halvt spisebord i udrullet tilstand.... så den har jeg bukket et par gange, og mellem hvert buk er så et stykke bagepapir....

Og øøøhm så er der kun tilbage at krydse fingre for at det ikke er knækket når jeg skal bruge det, eller at det ikke knækker når jeg vil folde det ud igen....

ellers er det jo heldigvis ikke værre end at jeg kan ælte det, og rulle det ud på ny....

Resten af pynten er bare flade figurer, så altså jeg har bare skåret det ud, i de forskellige farver, og så bliver det lige et puslespil at få det samlet korrekt bagefter hehe....

Men jeg fandt et billede på nettet, som jeg synes så forholdsvis nemt ud, og så, printede jeg det, og tegnede skitsen op på mellemlægspapir, og "trykkede" så skitsen ned på min udrullede MMF, og skar det ud efter stregerne. Så nu håber jeg bare jeg selv kan se, ud fra tegningen som jeg selvfølgelig har gemt, hvordan det hele skal samles til sidst....

God ide. Ihhh hvor er det spændende. Jeg vil også bage nu Jeg glæder mig også til lørdag n u

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

God ide. Ihhh hvor er det spændende. Jeg vil også bage nu Jeg glæder mig også til lørdag n u

Haha hvorfor glæder du dig til det bliver lørdag? så skal du selv lige lave en kage eller hvad?

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Ai hehe ... Ikke blære... Jeg ved det bare ikke... :-S

Ellers må vi lave en kage sammen en dag

Ja sgu! hellere må vi det hehe.... Kunne da være for vildt hyggeligt....

Ham Tom er da ikke færdig med sin smedje endnu vel? Måske vi liiiige skulle holde en byggeweekend mere hehe.... Så an vi både bygge smedje, OG bygge kage....

Anmeld

4. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

Haha hvorfor glæder du dig til det bliver lørdag? så skal du selv lige lave en kage eller hvad?

Nej der skulle du jo lave kage Og jeg er så spændt på billederne

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

Nej der skulle du jo lave kage Og jeg er så spændt på billederne

Haha hvor er du tosset..... Men jow selvfølgelig kommer er billeder, med mindre den kage ender med jerusalems ødelæggelse hehe... Men okay, det i sig selv er jo også en bedrift....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.