Vi er flere - desværre!
Min historie er også lang og kompliceret og endnu ikke afsluttet, men det vigtigste er at du tænker på din søn. Har du kigget på hvordan han reagerer på sin fars agressive adfærd? Min søn bliver f.eks. ekstra svær at putte, når han bliver utryg, hvilket han gør når jeg bliver utryg eller er ekstra påvirket af situationen med min mand.
Jeg opdagede heldigvis tidligt, at der var noget galt. Min mand som ellers ikke har agressive tendenser begyndte at kaste med barnets dyne efter bare et skrig og en aften med en ordentlig skrigetur (1 time - det er jo ingenting! Vores dreng er nem)smadrede han sin mobiltelefon og kastede med bøger.
Jeg fik ikke meget hjælp med vores barn, da han var lille, men min mand klarede da opvasken og vasketøjet, men han fik det gradvist værre i forhold til vores søn, ville slet ikke være sammen med ham og kunne til sidst heller ikke klare det praktiske. Det viste sig senere, at han har en fødselsdepression, som han nu er i behandling for. Om han bliver rask og kommmer hjem ved vi ikke. Min mand flyttede da vores søn var ca. 4 mdr (en uge før jul - skide fedt!)og drengen er i dag 7,5 mdr. Det er hårdt at være alene, men man kan klare det, og bare det at utrygheden forsvinder er en velsignelse og giver større overskud!
Jeg fik min søn i dagpleje da han var 6 mdr. og han hygger sig dernede, imens får jeg skrevet opgave (er studerende) og gjort lidt rent, så jeg har tid til ham, når han kommer hjem. Jeg ser sådan på det, at når jeg har klaret de første (og hårdeste) måneder 'alene', så kan jeg også klare det fremover, så er det bare ensomheden om aftenen, der er træls!
Vi søgte hjælp allerede to måneder efter fødslen hos et akut team for psykiske lidelser, de mente ikke min mand havde en psykisk lidelse, men han fik det jo bare værre og værre og først to måneder senere da vi opsøgte egen læge blev vi taget seriøst og min mand kom i behandling.
Jeg kan ikke fortælle dig, hvad du skal gøre, men vil råde dig til at tænke på hvad der er bedst for din søn. Som du selv siger er du en intelligent kvinde, så du skal nok kunne klare dig! Jeg har stort glæde af mit bagland - familie, venner - både til samtale og aflastning. Det må du da også have brug for! Derudover får jeg hjælp fra Familiehuset, eller hvad de nu hedder, som er en form for familierådgivning - det må de også have i din kommune.
I forhold til samkvem, som jeg kan se på de andre indlæg er det store problem for enlige mødre, så er jeg i den heldige situation at min mand slet ikke kan holde ud at være sammen med vores søn og altså ikke ønsker samkvem. Jeg har dog taget forbehold for, hvis det skulle ske og indsamlet beviser på hans opførsel, så det ikke bare er påstand mod påstand hvis vi ender i retten.
Håber du får styr på situationen.
Anmeld