Jeg kan heller ikke fortælle dig, hvad du skal gøre, men jeg vil fortælle noget om mig selv - så må du se, om du kan bruge det til noget..
Jeg er alene med en pige på 8 år og en dreng på knap et år.
Min datters far og jeg var enige om, at få et barn, men så snart jeg blev gravid, ændrede han sig - fra at være sød, rar, forstående, romantisk osv., tog han mig for givet, og opførte sig som det passede ham.
Allerede under graviditeten holdt vi en pause, hvor han 'så lyset', og lovede guld og grønne skove.
Det gik slet ikke, så 2 mdr. efter fødslen flyttede han.
Det var rart at der blev fred og ro i huset, så jeg kunne bruge al min energi, på at være en god mor - og ikke hele tiden skulle være ked, skuffet eller sur.
Men det var hårdt, når han skulle have samvær med hende. Da hun var så lille, havde han samvær med hende hos mig (tiden blev brugt til at skændes med mig, og hvis jeg forlod huset, rodede han i mine ting, og kiggede i mine papirer).
Det var også hårdt, da hun blev gammel nok, til at han kunne have hende hjemme hos sig selv.
Han passede hende ikke ordentligt - hun fik ikke mad nok, ikke skiftet ble osv.
Noget du må tage med i dine overvejelser, er altså samværet - for så længe der ikke er sket noget alvorligt/kriminelt har han jo ret til samvær.
Prøv eventuelt at tale med en familieterapeut eller sagsbehandler - mener det hedder Statsforvaltningen (tidligere Statsamtet).
Hun er som sagt 8 nu, så nu kan hun selv sørge for noget at spise, børste tænder osv. Hun er sådan set glad nok for ham - men efter en weekend har hun fået rigeligt.
Han bruger det meste af natten på net-poker, og sover så om dagen.. Spændende(?)!
Da jeg blev gravid med min søn, var det en stor overraskelse (nogle kalder det uheld)...
Det var en jeg fjollede lidt rundt med, og jeg blev gravid efter 5 dage :blush:
Da jeg var et par uger henne i graviditeten, ringede han, og meddelte, at han ikke var klar til et fast forhold og krævede, at jeg fik det fjernet..
Det ville jeg aldrig kunne gøre, hvilket jeg sagde til ham - han sagde, at han ikke ville have med 'det' at gøre, og jeg har hverken set eller hørt fra ham siden.
Jeg har to dejlige, glade og velfungerende børn - ja det er altså ikke kun mig der siger det :laugh:
Indrømmet, det kan til tider være hårdt at være single mor - men man kan gå i seng hver aften uden at være ked af det, bange, bekymret osv.
... og der er aldrig ufred, ballade, skænderier og frygt for, hvornår 'helvede pludselig bryder løs'.
Det blev lidt halvlangt - håber mine erfaringer kan være dig til lidt hjælp..
Pas på dig selv og jeres barn...
Anmeld