Spøjs men smart babylir

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

Soap-vb

Alle de der sindsyge andre ritualer der har intet med vuggen og tryghed at gøre, det er bar forældrene som er smeltet inde i hatten :laugh: Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at man ka pådutte et barn et behov for tryghed ? Og klap det gerne med mig for er noget træt i dag ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Signe1704-vb

Jeg er helt enig med dig Lib. Jeg mener det er noget forældre lærer deres børn (eller ikke magter at 'aflære' dem). Min datter er født for tidligt og har altid haft ekstra brug for tryghed, men med hensyn til at sove nægter jeg altså at ligge under for et eller andet vuggeritual. Hun er blevet lagt gang på gang når hun er vågnet og det tager altså ikke lang tid før de lærer det, hvis man gør det når de er helt små. Så vil jeg hellere give hende den ekstra opmærksomhed og tryghed i løbet af hendes vågne timer. Jeg er ret overbevist om at (næsten) alle børn er født med muligheden for at lære at sove ordentligt. Der kan selvfølgelig være sygdom eller noget der ændrer tingene.

Anmeld

6. april 2010

Soap-vb

Jamen Feks med fortidligt fødte er det jo så moderne at svøbe dem , og den hænger da bestemt også ved Jeg har en 7 årig nevø som ike kan sove medmindre han blir svøbt i hans dyne på den hvis jeg skal sige det mest mystiske måde og han er ski aldrig blevet vugget heller Jeg mener det handler om at børn er forskellige og kræver forskellige ting i form af tryghed og opmærksomhed på forskellige måder Men at sige at andre er ude på et skråplan fordi de ikke har gjort som dig med en ting som rent faktisk er beviselig gir fornemmelse af tryghed for de små syns jeg altså er på et skråplan hvis noget

Anmeld

6. april 2010

Soap-vb

Signe1704 skrev:
Jeg er ret overbevist om at (næsten) alle børn er født med muligheden for at lære at sove ordentligt. Der kan selvfølgelig være sygdom eller noget der ændrer tingene.
Jeg vil også rigtig gerne vide hvordan det er man sover ordenligt ?

Anmeld

6. april 2010

lib1982-vb

Soap skrev:
Alle de der sindsyge andre ritualer der har intet med vuggen og tryghed at gøre, det er bar forældrene som er smeltet inde i hatten :laugh: Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at man ka pådutte et barn et behov for tryghed ? Og klap det gerne med mig for er noget træt i dag ;)
Jamen godmorgen så Soap ;) ;) :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: Jeg mener ikke man kan pådutte et barn behov for tryghed, men MÅDEN trygheden bliver givet på :) Vores drenge er født i uge 31+3 - altså ca. 2 måneder for tidligt, og blev også svøbt på sygehuset, vi har gjort det nogle enkelte gange efter vi kom hjem, men er ikke noget de SKAL for at kunne sove... Begge har sovet igennem fra de var ca. 3 måneder - det er 'at sove ordentlig' i min verden ;) De er blevet puttet i hver sin seng, på eget værelse og sover fra 19-7! Der består trygheden i, at de er i trygge omgivelser osv. - i hvert fald for mig at se ;) :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: ... Hjalp det Soap :P

Anmeld

6. april 2010

Soap-vb

Ikke helt fordi som du selv skriver i : ' i din verden' Det er kun dig og dine som lever i 'din verden' og andres verden er anderledes og andre metoder fungere for dem Og med hensyn til måden trygheden blir givet på , ej jeg vil altså mene at det vigtigste at at barnet får trygheden som det har behov for og så op i prutkanalen med resten :) (i øvrigt hvor fedt med lidt 'rigtig' debat' uden sure miner herinde ;) )

Anmeld

6. april 2010

lib1982-vb

Soap skrev:
Alle de der sindsyge andre ritualer der har intet med vuggen og tryghed at gøre, det er bar forældrene som er smeltet inde i hatten :laugh:
Hvis det virker i 'deres' verden, er det vel fint nok http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/LOL-20100406.gif

Anmeld

6. april 2010

Soap-vb

Ole sad på en knold og sang mens børnene spiser , ja ok midt på jensens bøf hus, hvis det virker for dem, jamen så jeg ska jeg ikke stå i vejen men jeg syns deleme godt nok at det er at mer bjørne tjenester og dårlig vaner end noget som helst med tryghed

Anmeld

6. april 2010

Johannamor-vb

Jeg tror at én af udfordringerne ved at blive forældre er at aflæse sine børns behov - og skelne mellem ægte behov og dårlige vaner. Jeg har selv haft børn, der skulle vugges i barnevognen for at falde i søvn - og hvor udfordringen for mig var at trille en kort tur for at de kunne sove videre: Hvis jeg gik for længe vågnede de (efter for lidt søvn) så snart jeg stillede vognen. Jeg har også utallige gange spænet ned fra 2. sal for at vugge et barn, der klynkede og måske var ved at vågne. Og jeg har hængt voksiposen op i et reb og brugt den som vugge indendørs, fordi det gav drengen en bedre eftermiddagslur. Så ja, jeg anerkender behovet for at børn vugges - og jeg tror ikke engang at mine to havde et ekstremt behov for det. Til gengæld viser min pointe med den lange og korte gåtur jo også, at mere ikke nødvendigvis er bedre, det gælder om at finde en god balance. I langt de fleste tilfælde er det muligt at hjælpe barnet til gode vaner - uden en umenneskelig indsats. Når jeg hører om dingenoter, der kan erstatte barnets kontakt med forældrene bliver jeg lidt bange for at der så bliver for lidt af den kontakt: Nej, jeg tog ikke skade af at stæse ned at trappen efter min sovende baby eller at trille barnevognen i sne og blæst. Det gør andre heller ikke. Og der er nok andre gode ting, man kan bruge de penge på, som man sparer ved ikke at købe vuggemaskinen. Jeg har det mere end fint med at dingenoten er opfundet, så man kan bruge den, hvis virkelig intet andet virker. Men jeg er overbevist om, at bruger man den uden at behovet er reelt, så udskyder den bare problemerne til en anden gang. Kan man få barnet til at sove i sengen om aftnen uden det vilde vuggeri tror jeg også, at man kan klare sig uden umenneskeligt vuggeri om dagen i barnevognen.

Anmeld

6. april 2010

Spunk-vb

Ej hvor er det altså sjovt når der kommer lidt livlig debat herinde. Men må tilstå, at jeg ikke havde forudset at det ville være så kontroversielt et emne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.