Soap skrev:
Signe1704 skrev:
Ved godt man kan blive desperat, men jeg mener altså at man er ude på et skråplan hvis barnet skal vugges for at sove :P
Det er da dejligt for dig at du har haft børn som har været trygge og hvilet i sig selv fra spæd
Men nu er det altså sådan at vugge gir tryghed og nogen børn har behov for mere tryghed end andre så hvor skråplanet er i det må du sgu egentlig gerne fortælle mig ?
Og selv om der ikke er noget galt med barnet hvad er det så i vejen for at yde den tryghed som skal til for at det pågældende barn finder roen til at sove når nu det er anerkendt at vuggen gir tryghed da det minder om bevægelserne i livmoderen, hvor helt nøjagtigt er skråplanet i det ?
Kan ikke svare for Signe, men er enig med hende, så svarer for mig selv ;)
Jeg synes skråplanet ligger i, hvis barnet SKAL vugges for at sove - lige såvel som alle andre 'ritualer' omkring søvn!!! Er helt med på, at børn har brug for struktur og rutiner, får vores drenge også, men de KAN godt falde i søvn uden, at jeg har sunget hele 'De små synger' forlæns og baglæns osv...
Der hvor jeg tænker man skal passe på er, når/hvis ritualerne bliver en belastning - for er det ikke irriterende for forældrene er det jo helt fint og hyggeligt - og som du nævner også en 'idé' med f.eks. at vugge børn :) Læste en 'virkelighedens verden'-artikel på et tidspunkt, hvor forældrene til drengen SKULLE sidde og hoppe på en kommode og skråle 'Ole sad på en knold og sang', for at få drengen til at spise.. SÅ er man sgu ude på et skråplan!!!
Tænker også, at 'ritualerne' ofte er forældrene selv som mener at 'lille baby kan ikke sove uden jeg gør det og det....' - beklager, men køber den bare ikke og for mig at se, gør forældrene sig selv en kæmpe bjørnetjeneste ved at pådutte børnene behov!!
Anmeld