Uansvarlig å akseptere dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

Soap-vb

Frede skrev:
Jeg bliver simpelt hen så ked af det, hver gang jeg læser et indlæg fra dig. Jeg synes, det er enormt synd for jeres børn, at I - sådan som jeg læser det - aldrig forfalder til spontaniteten. Alt er plantlagt ud i mindste detaljer, og jeg er virkeligt bekymret for, hvordan jeres børn skal lære at være ansvarlige, når I forældre allerede på forhånd har taget alle beslutninger og planlagt alt på deres vegne. Hvorfor ikke bare købe de kornetter, og så se, om det virker? Tag nogle chancer og tag resultatet som en oplevelse. Ikke for at male fanden på væggen, men med jeres måde at håndtere diverse problemer på, risikerer I at fremelske to børn, der enten kommer til at leve på jeres neurotiske forhold til alt - eller nogle børn, der på et tidspunkt laver oprør og bliver jeres diametrale modsætninger. Undskyld, at jeg skriver det her, men det bliver jeg altså nødt til. I kan ikke styre jeres børn på samme måde som jeres virksomhed. Der skal være en glæde ved at tage nogle chancer og springe ud på det dybe vand engang imellem.
Jeg er HELT enig :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

kongster-vb

I øvrigt synes jeg det er lidt sødt at spørge om det er 'uansvarligt' af acceptere at ens 13-årige køber en kornet :-) Det kunne godt nok være langt langt værre. Han kunne have lyst til at blive piercet, købe en knallert, en salonriffel, eller tage til Metallica koncert i London alene. Jeg tror ikke det vil ødelægge hans sarte sjæl at spille kornet...

Anmeld

26. marts 2010

Pia S-vb

Som de andre orker jeg ikke dine lange indlæg. Hop du bare direkte til spørgsmålet. Jeg kan ikke tilføje noget nyt. Jeg er fuldstændig enig med Lars, Kongster og Frede.

Anmeld

26. marts 2010

kongster-vb

Lars F skrev:
Der er sikkert nogen (mange?) der syn's det er spild af penge af have 5 komplette udgaver af Nibelungens Ring (Wagner), eller tre cykler.
Ja, helt ærligt Lars. Vi andre kan nøjes m 3 udgaver af Nibelungens Ring - så kan du også! De tre cykler vil jeg mene er ca passende.

Anmeld

26. marts 2010

Spunk-vb

kongster skrev:
Lars F skrev:
Ja, helt ærligt Lars. Vi andre kan nøjes m 3 udgaver af Nibelungens Ring - så kan du også! De tre cykler vil jeg mene er ca passende.
lol

Anmeld

26. marts 2010

MAMMARAZZI-vb

Hmmm.. Kan se, at jeg ikke er alene om, at ha' det svært med mega lange indlæg...

Anmeld

26. marts 2010

Meesalith-vb

Hvis ungerne vil, så lad dog ungerne! Jeg selv er MEGET uansvarlig. Har givet omkring 2000DKR for Ringenes Herre trilogien, og ønsker mig de samme bøger (samme udgave) på et andet sprog, som koster 3600DKR Har givet 600DKR for en svensk udgave af Niels Holgersens forunderlige rejse. Og vil glædeligt give flere tusind for en bog, bare det er den rigtige udgave! Min pointe er at hvis man ønsker sig en ting, så skal man da købe den, hvis man har pengene. Og dine børn har selv tjent de penge, så mener ikke du kan klage over at de vil bruge dem på et musikinstrument. Hellere det, end en tatovering.

Anmeld

26. marts 2010

kongster-vb

Hov hov. Jeg har givet 2000 kr for en tatovering og nøjes med Ringenes Herre i billigbog ;-) Til gengæld har jeg flere gange købt vin til 500 kr/flaske og jeg mener bestemt at opera billetter til 600 kr er et fund for pengene ;-) Lad os alle være ufornuftige og glade :-)

Anmeld

26. marts 2010

Meesalith-vb

Jamen nu er hans børn jo 11 og 13-14 stykker. Jeg har ringenes herre i 4 billigbogsudgaver og en dyr. Og jeg ønsker mig en til dyr udgave. Og jeg venter på min tatovør laver motivet til min :-) Den kommer til at koste omkring 1800 kr. Men vil IKKE lade min teenager få en :-P

Anmeld

27. marts 2010

kongster-vb

Roger that! Jeg ville heller ikke lade en teenager få en tatovering :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.