Dele værelse eller eget værelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Da du var lille havde du så...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.947 visninger
26 svar
0 synes godt om
4. september 2009

Honningblomst

Sidder lige og tænker på at det i vores samfund er normen at alle børn har deres eget værelse, nærmest inden de overhoved bliver født.

Hvad havde I som børn...eget eller fælles eller??

Min søster og jeg delte værelse indtil vi var 4-6 år og så fik vi eget værelse, men faldt nu stadig i søvn sammen nogle år, fordi det var så hyggeligt.

Mine egne børn har hver deres værelse, men falder også i søvn sammen alle tre...dvs de burde puttes på tre forskellige tidspunkter, men tit ender det med at alle eller to af dem falder i søvn samtidig og det er bare super hyggeligt at høre hvordan de hvisker og griner oppe i sengen....er der noget bedre (og værre tiltider) end søskende??

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

N1

Jeg har altid haft eget værelse

Men nok mest fordi min storebror ikke ville sove med mig

Anmeld

4. september 2009

oo

vi var 4 børn på meget lidt plads, så vi delte værelser. jeg delte med min ældste lillesøster, hvor der er 2 år imellem os og så delte min yngste lillesøster og min lillebror værelse, hvor der også er to år imellem dem. da mig og min ældste søster blev teenagere, blev mine forældre skilt og vi flyttede og der fik jeg og min ældste søster vores eget værelse, mens de to yngste fortsat delte og min mor sov i stuen. da min yngste søster så blev teenager, inddragede min mor halvdelen af stuen og byggede et værelse til hende derinde. så ret presset og til tider ulideligt dengang, men vi har ikke desto mindre fået et meget meget tæt forhold til hinanden idag, som vi allesammen er utrolig glade for. Hvis vi får børn, kommer de også til at dele værelse en del af tiden.

Anmeld

4. september 2009

MetteT

Vi har altid haft hver vores værelse, men selvom der er en del år imellm os sov vi ofte sammen... Jeg er den ældste og 5 år efter kommer Morten og igen 6 år efter Morten kommer Mathias.. Men det var så hyggeligt altså..
Nu har jeg desværre aldrig boet sammen med Peter (min yngste bror) Der er 22 år i mellem os, men mon ikke det ville være hyggeligt at putte lidt med ham også...
Syns i hvert fald det er utrolig hyggeligt at putte med min egen datter, men hun gider desværre ikke rigtig.. Der ska ske noget!!

Knus Mette

Anmeld

4. september 2009

Diana...

Mig og min søster havet hver vores til at starte med, men så blev mine forældre skilt da jeg var 10 og vi flyttet med min mor i rækkehus og der delte vi så værelse, men et par år efter flyttet vi i et stort hus igen og så fik vi hvert vores værelse igen. Jeg hadet at dele værelse med min søster, men vi var/er os som dag og nat og det kunne vi ikke lige finde ud af den gang så vi sloges altid ha ha og jeg låste hende inde på værelset osv. 

Men Lucas kommer til at dele værelse med sin lille bror lille søster til at starte med enten til de ikke gider mere el til vi ved han 100% kan gå op og ned af trapper uden nogen problemer så får han værelse oven på hvis vi ikke har fået bygget til eller købt noget større. 

Kram Diana 

Anmeld

4. september 2009

Muffinmus

boede sammen indtil de gamle havde fået lavet kælderen beboelig..det tog så lige 5-6 år
Ellers har vi siden altid haft eget værelse og det har mine unger også nu.
Uanset hvor hyggeligt det endmå være for små børn, ville jeg selv have fået spat i en større alder og ville ikke byde mine unger at samsove i flere år.
De kloge hoveder siger jo også at søvnene bliver dårligere, selv når man sover med ens partner.Så hvorfor skulle ine unger sove sammen??, og nu har vi jo 3 værelser så der er da liiiige plads til en mere

Anmeld

4. september 2009

MaleneG

Havde mit eget værelse indtil jeg var 5 år, så kom min lillebror, og vi delte værelse indtil jeg var 14, først derefter byggede mine forældre et ekstra værelse til min lillebror, men jeg tog på efterskole et halvt år efter, og var der i 2 år, og da jeg kom hjem fra efterskole igen boede jeg kun hjemme lige knapt et halvt år, før jeg flyttede sammen med min kæreste som 17 årig.. 

Så alt i alt fik jeg egentlig ikke noget udbytte af at have mit eget værelse, da jeg på efterskolen jo også delte værelse med først 3 andre, og senere hen 1 anden.  

Anmeld

4. september 2009

Honningblomst

MariaE skriver:

boede sammen indtil de gamle havde fået lavet kælderen beboelig..det tog så lige 5-6 år
Ellers har vi siden altid haft eget værelse og det har mine unger også nu.
Uanset hvor hyggeligt det endmå være for små børn, ville jeg selv have fået spat i en større alder og ville ikke byde mine unger at samsove i flere år.
De kloge hoveder siger jo også at søvnene bliver dårligere, selv når man sover med ens partner.Så hvorfor skulle ine unger sove sammen??, og nu har vi jo 3 værelser så der er da liiiige plads til en mere

Hvis nu dine børn fandt det rart og trygt at sove sammen...det er vel præcis derfor at voksne mennesker også sover sammen...fordi det er rart eller??

Anmeld

4. september 2009

Pia.

Min søster og jeg delte værelse som små til jeg var 6 år - så flyttede vi i stort hus og vi fik et værelse vær. Men det var ikke lykken - så efter kort tid blev der lavet, legeværelse og soveværelse som vi delte til jeg blev så stor at jeg ønskede min søster væk fra mit væresle.

min den store på næsten 11 år har sit eget værelse, men de to mindste på snart 7 og 3½ år deler værelse, det har de helt selv valgt. min datter på 7 år er ikke glad for at sove alene så hun nyder hendes lillebror er der inde - så er værelset delt op med en drenge og en pige side...

Anmeld

4. september 2009

Heidi.

Havde eget værelse... Men er nu osse enebarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.