HJÆLP.... mig af med min dårlige samvittighed!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

Er det mon ikke bare et diskussionsemne af den type, man aldrig kan nå fuld enighed omkring? Selv ville jeg ikke have ladet så små børn blive passet ude flere dage - og er ret enig med Johannamor, Hera m.fl. Men alt - eller det meste - er som bekendt relativt, jeg kan sagtens komme i tanker om emner, jeg ville se på med større alvor, og jeg synes da heller ikke, at nogen har brølt 'omsorgssvigt' eller 'ravnemor'. Jeg synes, det er en skam, at en diskussion som denne munder ud i en sort/hvid 'hvem har ret?'-debat. Der blev stillet et spørgsmål, mange gav deres holdning til kende - behøver det ende i 'De, der synes noget andet, er for langt ude'?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Signe1704-vb

lib1982 skrev:
Var en fantastisk weekend - for ALLE tror jeg :klap: Øglerne var glade da de blev hentet igår, og havde opført sig eksemplarisk, farmor & farfar var lykkelige for at have haft dem 'så længe', moderen var (og er) fuld af overskud.... hmmm måske farmand ikke syns super godt om det, men dét handlede vist mest om de dødelige tømmermænd han havde igår ;) Han var i hvert fald glad for at kunne sove længe :woohoo: Blir bestemt ikke sidste gang vi gør sådan noget!!!
Det var godt i nød det. Jeg vil også have næsten en uge uden børn til sommer!!! Nu er jeg misundelig på jer :( Det giver altså lige et ordentlig energitilskud at være lidt uden de små. Og så var der jo slet ingen grund til den dårlige samvittighed, vel? :laugh:

Anmeld

2. marts 2010

Soap-vb

Ajna skrev:
men husk nu, at børnene skal være 35 år, før næste gang *lol*
Bibi - hvorfor denne sarkastiske bemærkning? Forstår ikke helt, hvad du vil sige med den; Er det for at give os, som ikke er enige et hak i tuden eller hvad?
Det er velsagtens ikke værre end at give en mor som ønsker en weekend alene med manden for at dyrke parforholdet en i tuden så hun får endnu dårligere samvittighed, hvilket denne tråd faktisk var oprettet til modsat brug Så i stedet vil jeg sige at fordi man ikke er enig behøver man jo ikke kommentere alting

Anmeld

2. marts 2010

Soap-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Er det mon ikke bare et diskussionsemne af den type, man aldrig kan nå fuld enighed omkring? JO helt enig :) Selv ville jeg ikke have ladet så små børn blive passet ude flere dage - og er ret enig med Johannamor, Hera m.fl. Men alt - eller det meste - er som bekendt relativt, jeg kan sagtens komme i tanker om emner, jeg ville se på med større alvor, og jeg synes da heller ikke, at nogen har brølt 'omsorgssvigt' eller 'ravnemor'. Men alligevel blev der delt stikpiller ud til en mors samvittighed fordi man ikke var enige i stedet for at tænke nå jamen folk er forskellige og have holdt det ved sit første indlæg i stedet for at fortsætte Jeg synes, det er en skam, at en diskussion som denne munder ud i en sort/hvid 'hvem har ret?'-debat. Der blev stillet et spørgsmål, mange gav deres holdning til kende - behøver det ende i 'De, der synes noget andet, er for langt ude'?
Og her er vi så helt enig igen :)

Anmeld

2. marts 2010

lib1982-vb

Signe1704 skrev:
lib1982 skrev:
Var en fantastisk weekend - for ALLE tror jeg :klap: Øglerne var glade da de blev hentet igår, og havde opført sig eksemplarisk, farmor & farfar var lykkelige for at have haft dem 'så længe', moderen var (og er) fuld af overskud.... hmmm måske farmand ikke syns super godt om det, men dét handlede vist mest om de dødelige tømmermænd han havde igår ;) Han var i hvert fald glad for at kunne sove længe :woohoo: Blir bestemt ikke sidste gang vi gør sådan noget!!!
Det var godt i nød det. Jeg vil også have næsten en uge uden børn til sommer!!! Nu er jeg misundelig på jer :( Det giver altså lige et ordentlig energitilskud at være lidt uden de små. Og så var der jo slet ingen grund til den dårlige samvittighed, vel? :laugh:
Nej Signe, det var der tilsyneladende ikke, fortryder det ikke det mindste OG desuden har min sundhedsplejerske været her i dag og LOVET hun ikke melder mig for omsorgssvigt eller lign. ;) Nej, faktisk bakkede hun mig op, at det var den rigtige beslutning vi havde taget for os - så det var super dejligt! Der er jo forskellige meninger om alt, og man kan - efter min bedste overbevisning - ikke give et entydigt generelt svar på det der oprindeligt var mit spørgsmål... kommer jo an på mange ting, f.eks. hvordan forældre og familien er! Jeg ville f.eks. ikke få mine drenge passet af barnepiger eller veninder i mere end et par timer, så længe de er så små! Anyway... Ingen har jo heldigvis sagt, at jeg SKAL gøre som nogen af jer skriver, er så vidt jeg ved i stand til at gøre som det passer mig, men derfor syns jeg det var rart at høre hvad andre tænkte om det - kunne jo være der var nogle ting jeg havde overset i 'min' gennemgang af fordele/ulemper ved det.. Så tak for tilbagemeldingerne :cheer: ... og Signe, kan GODT forstå du er misundelig, vi glæder os også!!! :klap:

Anmeld

2. marts 2010

Signe1704-vb

Du har helt ret lib1982. Der er ikke et svar til alle familier, men godt i fik bekræftet hvad der virker for jer :) Og ang. det sidste. MAN MÅ IKKE PRALE :laugh: Vi har aftalt at vi om et par år vil prøve at tage på kæresteferie uden børn, men den lille skal lige være 2 år eller noget først. Vi vil afsted en hel uge. Vi har aldrig prøvet andet end en forlænget weekend da jeg jo har en søn fra tidligere og for at han ikke har skullet føle sig overset når mor fik en kæreste har vi ikke rejst uden ham. Nu er der jo også vores to fællesbørn og så er tingene lidt anderledes (og familien er mere sammentømret nu).

Anmeld

2. marts 2010

lib1982-vb

Signe1704 skrev:
Du har helt ret lib1982. Der er ikke et svar til alle familier, men godt i fik bekræftet hvad der virker for jer :) Og ang. det sidste. MAN MÅ IKKE PRALE :laugh: Vi har aftalt at vi om et par år vil prøve at tage på kæresteferie uden børn, men den lille skal lige være 2 år eller noget først. Vi vil afsted en hel uge. Vi har aldrig prøvet andet end en forlænget weekend da jeg jo har en søn fra tidligere og for at han ikke har skullet føle sig overset når mor fik en kæreste har vi ikke rejst uden ham. Nu er der jo også vores to fællesbørn og så er tingene lidt anderledes (og familien er mere sammentømret nu).
... Sjovt - syns bestemt jeg har 'hørt' dig prale i en anden tråd, men nu må man ikke?!?!? Hmmm... forstå ikke de her 'regler' http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/LOL-20100302.gif

Anmeld

2. marts 2010

Signe1704-vb

Mig???? Nej det kunne jeg aldrig drømme om. Jeg er en der aldrig praler, sladrer eller snakker grimt om andre :laugh: Okay. Engang imellem smutter det måske :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

4. marts 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Har en datter på 5 mdr og er nu bortrejst på arbejde i 2 uger. Trængte til at komme ud.. Min mand kører hende hver morgen ud til mine forældre mens han er på arbejde. Tirsdag skulle vores datter vaccineres, og hun blev selvfølgelig syg, så da min mand og forældre var færdige med at spise, blev de enige om hun ligeså godt kunne blive der natten over. Tror i ikke min fantstisk betænktsomme mand ringer til mig sent tirsdag aften for at ynke over hvor dårlig samvittighed han havde over at efterlade hende én nat (hun har sovet der 8 gange før). Han forklarer han har snuppet en af hendes brugte stofbleer til at sove med, så der bare lugtede lidt af hende. Hvad gør det lige mig til? Lortemor, der indtil nu havde det fint med at undvære sin lille datter, og ikke havde taget noget baby-lugt med og skal undvære hende over en uge endnu.. Tak skat, tusind tak...

Anmeld

4. marts 2010

Signe1704-vb

dittelouisea@hotmail.com skrev:
Har en datter på 5 mdr og er nu bortrejst på arbejde i 2 uger. Trængte til at komme ud.. Min mand kører hende hver morgen ud til mine forældre mens han er på arbejde. Tirsdag skulle vores datter vaccineres, og hun blev selvfølgelig syg, så da min mand og forældre var færdige med at spise, blev de enige om hun ligeså godt kunne blive der natten over. Tror i ikke min fantstisk betænktsomme mand ringer til mig sent tirsdag aften for at ynke over hvor dårlig samvittighed han havde over at efterlade hende én nat (hun har sovet der 8 gange før). Han forklarer han har snuppet en af hendes brugte stofbleer til at sove med, så der bare lugtede lidt af hende. Hvad gør det lige mig til? Lortemor, der indtil nu havde det fint med at undvære sin lille datter, og ikke havde taget noget baby-lugt med og skal undvære hende over en uge endnu.. Tak skat, tusind tak...
Det er da heller ikke fair. Du må finde en måde at hævne dig :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.