Raslen/tiggeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Maxmor-vb

Hobitten skrev:
Maxmor skrev:
Har aldrig hørt om en fastelavnssoldat. Lyder som en fin tradition :) . Hvor i landet er du fra, Hobitten?
Jeg er fra det midjydske.. Mellem Vejle og Århus Jeg troede faktisk det var en tradition mange steder, men når jeg lige tænker over det, er alle de steder jeg ved det bliver brugt, faktisk ikke så langt herfra. Nok mest fordi det er i de lokale aviser jeg har læst det..
Det er utroligt, så mange traditioner der er egnsbestemt i et lille land som DK.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Mor til to-vb

Halloween hedder på dansk Alle Helgens aften, og jeg ved at i hvert fald på Ærø (hvor min far kommer fra) laver man roelygter, klæder sig ud og går fra dør til dør. Men der bliver man vidst nok inviteret på kaffebord, der er så vidt jeg husker ikke slik eller penge i det. Og omkring fastelavn; jeg kan huske at da jeg blev lidt større og vi gik og raslede, sammen med vores mindre søslende, aftalte vi på forhånd at vi ikke ville synge nogle af de vers der beder om boller eller penge, vi var jo ikke tiggere. Og vi var også glade uanset hvor meget vi fik. Vi gik heller aldrig ud og raslede uden udklædning, men vi gik så normalt også lige efter tøndeslagningen på præstegården (kan man høre at jeg kommer fra landet :cheer: ) Når min datter bliver ældre skal hun have lov til at rasle, hvis hun selv vil, men tror nok at jeg tager tilbage til landsbyen og gør det efter tøndeslagningen på præstegården ;) Så kan mormor og morfar jo også være med.

Anmeld

18. februar 2010

Laurie-vb

Mine døtre gik ud og rasle. Jeg synes ikke det er tiggeri, så længe børnene ikke stiller krav.. husker nogle som var skuffede, fordi jeg ikke gav 'så meget'. Så ja, der opfattes det som tiggeri... man giver hvad man kan/vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.