Nej stop - ikke råbe i munden på hinanden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

Kunne denne tråd udvikle sig til en uddybelse af, hvorfor vi går i debat, og hvad vi ønsker at opnå med det, ville det måske ende med at blive konstruktivt? KH Bibi skrev:
Jeg har aldrig været personlig, som I her går i teten med. Jeres lille gruppering har været synlig helt fra start. Og jeg har ikke været vellidt på noget tidspunkt, fordi jeg tør sige det, som så mange kun tænker, men kun ytrer sig om, som når får bræger i kor.
Jeg er - helt oprigtigt - nysgerrig: Hvad er det, du tør sige, som mange kun tænker? Jeg er ikke stødt på debattråde, hvor du har ageret modig og talt på et ukendt flertals vegne - jeg har derimod set dig skyde andres holdninger eller adfærd i sænk med korte, bombastiske udsagn a la 'sådan er dét'. Uagtet, at mange andre har givet udsagn for, at sådan er det altså ikke for dem. Jeg vil gerne have nuancer i en debat, og jo flere forskellige holdninger, der kommer på banen, jo bedre grundlag for en diskussion og, optimalt, større forståelse for andres synspunkter og motiver. Det er bestemt ikke det, jeg opfatter som et problem. Men når der kun er tale om enten firkantede postulater, som slet ikke står til diskussion, eller sarkastiske oneliners som 'svar' på andres uenighed, så kommer diskussionen ikke videre. Det, jeg savner fra din side, er viljen til at gå i debat - ikke at skyde de, der mener noget andet end du, ned med sarkasme eller bedrevidende udsagn. Jeg mener, at du gang på gang lukker din deltagelse i en diskussion i stedet for at åbne for, at den kan gå videre, efter at uenigheden er konstateret. Her er det måske selve fænomenet debat, vi ser forskelligt på: Jeg vil hellere have tre laaaange tråde, hvor emnerne virkelig bliver diskuteret til bunds, end 27 korte tråde, som kun består af tilkendegivelser af, at 'Sådan er DET!', og 'Længere er DEN ikke!'. Forhåbentlig er der plads til begge dele - også til de 'fjollede' tråde, dem har jeg intet imod - men når det handler om komplekse problemstillinger, kunne jeg godt ønske mig lidt mere respekt for andres holdninger og oplevelser. To eksempler - utroskabsdebatten og spisegruppedebatteb på Junior: Her har du din holdning, sådan er den, og mere er der tilsyneladende ikke at sige om den. Det UNDRER mig, at du ikke har lyst til at forsøge at forstå andre - at du ikke spørger lidt mere, lytter lidt mere, reagerer på andres udsagn med andet end 'Basta'-udsagn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

LEGEgruppedebatten, mente jeg vist.

Anmeld

6. februar 2010

Soap-vb

Foam skrev:
KH Bib :laugh: :laugh: :laugh: i skrev:
Og ja, gu' er jeg dominerende og klog og smart
Søde Bibi, det ved vi da alle sammen godt at du er. Meget, meget klog. **muhahahahahaaaa** :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Det er så en af dem hvor jeg bliver nødt til at spørge hvad der egentlig menes , hvordan den sætning skal tolkes ? :)

Anmeld

6. februar 2010

Titte-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Kunne denne tråd udvikle sig til en uddybelse af, hvorfor vi går i debat, og hvad vi ønsker at opnå med det, ville det måske ende med at blive konstruktivt? KH Bibi skrev:
Jeg har aldrig været personlig, som I her går i teten med. Jeres lille gruppering har været synlig helt fra start. Og jeg har ikke været vellidt på noget tidspunkt, fordi jeg tør sige det, som så mange kun tænker, men kun ytrer sig om, som når får bræger i kor.
Jeg er - helt oprigtigt - nysgerrig: Hvad er det, du tør sige, som mange kun tænker? Jeg er ikke stødt på debattråde, hvor du har ageret modig og talt på et ukendt flertals vegne - jeg har derimod set dig skyde andres holdninger eller adfærd i sænk med korte, bombastiske udsagn a la 'sådan er dét'. Uagtet, at mange andre har givet udsagn for, at sådan er det altså ikke for dem. Jeg vil gerne have nuancer i en debat, og jo flere forskellige holdninger, der kommer på banen, jo bedre grundlag for en diskussion og, optimalt, større forståelse for andres synspunkter og motiver. Det er bestemt ikke det, jeg opfatter som et problem. Men når der kun er tale om enten firkantede postulater, som slet ikke står til diskussion, eller sarkastiske oneliners som 'svar' på andres uenighed, så kommer diskussionen ikke videre. Det, jeg savner fra din side, er viljen til at gå i debat - ikke at skyde de, der mener noget andet end du, ned med sarkasme eller bedrevidende udsagn. Jeg mener, at du gang på gang lukker din deltagelse i en diskussion i stedet for at åbne for, at den kan gå videre, efter at uenigheden er konstateret. Her er det måske selve fænomenet debat, vi ser forskelligt på: Jeg vil hellere have tre laaaange tråde, hvor emnerne virkelig bliver diskuteret til bunds, end 27 korte tråde, som kun består af tilkendegivelser af, at 'Sådan er DET!', og 'Længere er DEN ikke!'. Forhåbentlig er der plads til begge dele - også til de 'fjollede' tråde, dem har jeg intet imod - men når det handler om komplekse problemstillinger, kunne jeg godt ønske mig lidt mere respekt for andres holdninger og oplevelser. To eksempler - utroskabsdebatten og spisegruppedebatteb på Junior: Her har du din holdning, sådan er den, og mere er der tilsyneladende ikke at sige om den. Det UNDRER mig, at du ikke har lyst til at forsøge at forstå andre - at du ikke spørger lidt mere, lytter lidt mere, reagerer på andres udsagn med andet end 'Basta'-udsagn.
Kunne ikke have skrevet det bedre.

Anmeld

6. februar 2010

Soap-vb

Jeg tænker om en overvejelse vedr. udskiftning af moderator vil være en ide? Min begrundelse at når webmaster melder ud at nu er det nok og så en som er moderator fortsætter ufortrødent sender et dårligt signal til andre brugere Jeg ville jo mene at Webmaster og Moderatore skulle arbejde sammen som et team og ikke modarbejde hinanden

Anmeld

6. februar 2010

Signe1704-vb

Vil bare lige tilføje at jeg føler mig godt modtaget og ikke kan se at her skulle være grupper der ikke vil 'snakke' med andre ;) Jeg er rigtig glad for siden og sorterer i de svar jeg får efter hvad jeg kan bruge. Jeg starter altid med at læse et indlæg med den indstilling at det er venligt skrevet og det betyder altså meget når kommunikationen foregår på skrift. Håber i andre vil gøre det samme så alle kan være her :P

Anmeld

6. februar 2010

Heidi Nielsen-vb

Signe1704....dejligt at høre at du føler dig godt modtaget og er glad for siden.....det er jo sådan det helst skal være :) Og det er jo op til en selv at sortere i de svar man får på sine indlæg.....det gør jeg også......

Anmeld

6. februar 2010

mørk-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Det er vist, hvad man kalder 'spildte Guds ord på Balle-Lars' ;)

Anmeld

6. februar 2010

kongster-vb

Charlotte d. 17: hørt, hørt! Præcis hvad jeg ville skrive hvis jeg kunne :) Det er just problemet - debatter bliver sablet ned og lukket med en sarkastisk onliner og jeg får det også sådan at så gider jeg ikke debattere videre...

Anmeld

6. februar 2010

MetteNB-vb

UHA - UHA Har lige læst hele tråden og det er sørme ikke kønt. Jeg håber, at alle 'gamle' og andre, der snakker om at forlade siden, vælger at blive alligevel. Synes, det er ærgerligt andet. Nu bliver jeg nok anklaget for at 'hyle som en gammel ulv', men det synes jeg nu ikke, jeg hverken gør eller er, men må sige at jeg i denne tråd er enig i, at der kommer mange 'lukkende kommentarer' fra trådstarter. Jeg synes, at det er ok at debattere både subjektivt og objektivt....... Kan jo nogle gange være vanskeligt andet, hvis det er noget, der er medrivende...... og jeg synes nu ikke, at man som moderator skal være webbens talerør eller 'allierede' eller kun forholde sig objektivt til debatter. Det må være ok at bidrage med det man mener og det man føler, er rigtigt uanset brille-farve. Tjah. Jeg håber, at tråden får lov at blive - der er da i hvert fald mange, der har lagt kraft og energi i at deltage, så ærgerligt hvis den skal slettes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.